اخبار داغ

کارد به استخوان شهروندان یاسوجی رسید؛

زندگی 400 خانوار زیر چرخ بی تدبیری مسئولین یاسوج/ شورایی که از عهده حل مشکلات شهر بر نمی آیند!

زندگی 400 خانوار زیر چرخ بی تدبیری مسئولین یاسوج/ شورایی که از عهده حل مشکلات شهر بر نمی آیند!
ساماندهی وانت های میوه فروش و به طور کلی دستفروشان در شهر یاسوج به معضل بزرگی تبدیل شده است که با تصمیم های مقطعی شهرداری یاسوج و شورای شهر مشکلات بزرگتری را برای شهروندان ایجاد می کند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل جمعی از اهالی ساکن در منازل آپارتمانی جمعه بازار یاسوج که در آپارتمان های مسکن مهر و مجتمع رضوان زندگی می کنند نسبت به حضور وانت های میوه فروش در اطراف منازل خود به این پایگاه خبری شکایت کرده و خواستار بررسی  موضوع و حل آن شده اند به گونه ای که حضور میوه فروشان دست فروش مشکلاتی از جمله ترافیک شدید و آلودگی محیط زیست به وجودآورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

 

,

در خیابان منتهی به مسکن مهر شهر یاسوج ،زندگی 400 خانوار و خانواده با وجود وانت های میوه فروش دچار رنج شده است که مردم این کوچه و بازار با ابراز گلایه از این مشکل خواستار پیگیری هرچه سریعتر این مشکل شدند.

,

 

,

در همین رابطه حمیدی، یکی از شهروندان یاسوجی گفت: به نظر می رسد در سرکشی گروهی از شهرداری و شورای شهر یاسوج از وضعیت وانت های میوه فروشی مستقر در بلوار شهیدان پیرشه درحومه جمعه بازار یاسوج و کنار دیوار دانشکده فنی دختران یاسوج ،تصمیم بسیار مهمی اتخاذ و با جلسات مختلف قرار شد میوه فروشان وانتی و غیروانتی ،صرفا از خیابان پایینی که به نوعی از لحاظ بار ترافیکی درون شهری در سطح 2و 3 بود ،به خیابان عرضی بالاتر که جلوی دانشکده فنی دختران یاسوج و از میان 400 خانوار ساکن در آپارتمان های اطراف می گذرد،منتقل شود .

, .,

, ,

وی افزود: عضو شورای شهر در توجیه این اقدام شهرداری و شورا ،گفته است حدود 70 وانت میوه فروش وجود دارند که کسی را ندارند و مدیر کل و ،.... در مراکز قدرت شهر و استان ندارند و باید به معیشت آنان توجه کرد .

,

این شهروند یاسوجی با اشاهر به اینکه حدود 400 خانوار و یک دانشکده دخترانه در همین خیابان نیز وجود دارند تصریح کرد: این منطقه نه مدیر کل دارند و نه هم کسی را در شورای شهر و شهرداری دارند و نه جای دیگری ،البته معیشت میوه فروشان که بعضا از اهالی همین منازل و یا نزدیکان ساکنان منازل و ممکن است از پدران دانشجویان دانشکده هستند ،مهم و دغدغه ما نیز هست.اما آیا 70 وانت میوه فروش را بین 400 خانوار تراکمی(آپارتمان نشین) و یک دانشکده دخترانه 400نفری ،جاگذاری ،کاری درستی است ؟

,

 

,

 دیگر ساکن این منطقه بیان کرد: آیا زندگی 400 خانواده در شهرتان مهم است یا استقرار 70 وانت میوه فروش ؟آیا می دانید با این کار چه بیماری های واگیردار و چه آلودگی های صوتی و بهداشتی را در این مناطق مسکونی با این کار رواج داده اید؟

,

وی افزود: این کار خیانتی بود که توسط پیشینیان از شما درحق این همه جمعیت و دانشجویان روا شد. اساسا شورای شهر نمی داند که این کار یک شغل کاذب است که کلا سیستم فروش میوه در استان و شهر را بهم زده و می زند ؟شغل کاذب تاکی ؟ این کار از ابتدا خشت کجی بود که تا ثریا می رود ،چرا که پایان پذیر نیست و روز به روز افزونتر هم می شود ،اگر نمی توانید میدان میوه و تره بار ایجاد نمایید ،دلیلش همین شغل های کاذب و حمایت های کاذبتر و در حقیقت منافقانه است،چرا که این حمایت ها فقط جنبه مقطعی دارد و حداقل شما خیانت  دیگران را تکرار نکنید ؟

,

, ,

یکی از جوانان یاسوجی ساکن در اینجا بیان کرد: این شهروند یاسوجی تصریح کرد: آیا تضمین می دهید 70 وانت بار هستند؟مطمئن باشید تا 700 وانت هم وجود دارد؟کیفیت محصول ها و تبلیغات کاذب و .... عده را اضافه نمایید ،که بعضا این وانت ها محصولات شرق را به نام غرب تبلیغ می کنند و می فروشند .

, .,

 

,

وی افزود: در روزهای تعطیل که روز استراحت و پرداختن به امور زندگی خانوادگی است ،ترافیک حاشیه ای میوه فروشان سراسر خیابان مذکور را  به جهنمی از ترافیک های ساختگی و آلودگی صوتی در کنار سایر آلودگی های بهداشتی و بعضا مشاجرات روزمره و برخی رفتارهای ناشایست ،فروشندگان در شب ها و روزهای زمستان و تبدیل به کابوسی برای منازل مسکونی خیابان عرضی جمعه بازار کرده است که بدون شک هیچکدام از اعضای محترم شورای شهر و شهرداری ،حاضر نیستند ،برای یک روز در این محیط زندگی نمایند.

,

 

,

این جوان یاسوجی گفت: از رفتارهای  تعداد معدودی از این میوه فروشان که جای برخوردهای قضایی جدی دارد،که بگذریم،ما هم به معیشت این قشر زحمت کش ارج نهاده و واقف هستیم ،اما این نوع برخورد های مقطعی مسئولین اعم ازشورای شهر و نمایندگان مجلس را که صرفا برای رای انان ،نه خود آنان انجام می گیرد،نوعی توهین می دانیم .

,

, ,

وی افزود: اسکان موقت،از این خیابان به ان خیابان و از ان زمین موقتی به این زمین و درعین حال اخذ مالیات توسط شهرداری از این صنف های سرگردان ،ان هم به قیمت چنین مزاحمت هایی برای مردم و شغل کاذب برای میوه فروشان و سایر دست فروشان،نوعی کارمعامله گری را به ذهن ها متبادر می سازد که شهرداری برای پول میوه فروشان و اعضای شورا برای رای شان ،هیچگاه دوست ندارند ،مشکل انان رفع شود .

,

 

,

شهروند یاسوجی با بیان اینکه ما کاره ای نیستیم و از درد مزاحمت ها برای خانواده هایمان و اسایش زندگی خود شکوه داریم گفت: اما می توانیم سئوال کنیم که ایجاد یک میدان میوه و تره بار برای پایتخت طبیعت که فقط شعارش را یدک می کشیم کار سختی است ؟کدام شهر را در جهان اینگونه سراغ دارید؟ مصرانه از شهردار و اعضای شورای شهر و سایر دستگاه های مسئول می خواهیم نسبت به خیابان شهیدان منصور زاده  که از وسط 400 منزل آپارتمانی در دوطرف این خیابان می گذرد و هنوز هم خاکی هست ،اقدامی عاجل و خداپسندانه انجام دهند و پیش از اینکه شاهد تجمع اهالی باشید و باشیم و از این اشفته بازاری ما را نجات دهید. "

,

 

,

گفتنی است وانت های میوه فروش به خیابان جلوی منازل آپارتمانی و بالاتر از دانشگاه فنی دخترانه منتقل شده است و این کار باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است که در جوابیه آن ها مشاهده کردید .

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه