اخبار داغ

کارشناس طب سنتی:

مکمل هر طبعی در طب سنتی، طبع مخالف آن است/ وجود استخوانی بندی درشت و قد بلند در افراد صفراوی

مکمل هر طبعی در طب سنتی، طبع مخالف آن است/ وجود استخوانی بندی درشت و قد بلند در افراد صفراوی
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه در مباحث طبی یکی از مسلمات این است که مکمل هر چیز سردی، گرمی است و مکمل هرچیز گرمی سردی است، گفت: اگر به چیز گرمی، گرمی بیشتری بدهیم از حالت اعتدال خود خارج می شود و اگر به چیز سردی، سردی بیشتری بدهیم، از حالت اعتدال خارج می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛حجت الاسلام سیدعلی حجازی در گفت و گویی در رابطه با ویژگی های افراد دارای طبع صفرا، اظهار کرد: مزاج صفرا مزاجی است که بیشترین شباهت را به آتش دارد و این به دلیل این است که هم گرم بوده و هم خشک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیو,

کارشناس طب سنتی با بیان اینکه انسان صفرایی مزاج هم در جسم و هم در روح خود آثاری شبیه به آتش دارد، تصریح کرد: ما اگر بخواهیم انسان صفراوی مزاج را بشناسیم باید ویژگی های حرارت و خشکی را دریابیم.

,

رنگ پوست افراد صفراوی به زردی متمایل است
وی در رابطه با آثار حرارت در بدن افراد صفروای، خاطرنشان کرد: از آن جایی که آتش زرد بوده و رو به بالا میل دارد، انسان های صفراوی نیز دارای صورت های زرد رنگ هستند که البته تشخیص این زردی با اطبا است؛ این افراد دارای حرارت بسیار بالا در ناحیه سر خود هستند.
حجازی با بیان اینکه این افراد در هنگام عصبانیت همانند آتش سرشان به اوج حرارت می رسد، خاطرنشان کرد: آتش میل به بالا دارد و انسان های صفراوی مزاج نیز با توجه به این شباهت دارای سر بسیار گرم هستند.

, رنگ پوست افراد صفراوی به زردی متمایل است, رنگ پوست افراد صفراوی به زردی متمایل است,
,
,

بلندی قد یکی از ویژگی های افراد صفراوی است
وی یکی دیگر از آثار حرارت در انسان های صفراوی مزاج را بلندی قد دانست و خاطرنشان کرد: انسان های صفراوی معمولا بلند قد هستند و قد آن ها نیز رو به بالا میل دارد و همین آتش موجب می شود که اعضای بدن آن ها نیز به صورت کشیده دیده بشود: بینی کشیده، چشم های کشیده، دندان های بزرگ و بلند و مرتب در آن ها دیده می شود.
حجازی با بیان اینکه سفیدی چشم های افراد صفراوی متمایل به زردی است، عنوان کرد: اگر رگ های دست انسان های صفراوی را بررسی کنیم به دلیل اینکه خون در رگ های آن ها با جریان زیاد حرکت می کند، رگ های آن ها آشکار است.

, بلندی قد یکی از ویژگی های افراد صفراوی است, بلندی قد یکی از ویژگی های افراد صفراوی است,
,
,

وجود استخوان بندی درشت در افراد صفراوی
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه استخوان بندی صفراوی مزاج ها، درشت، محکم و کشیده است، گفت: استخوان های سینه این افراد زیردست می آید و استخوان های دست آن ها محسوس هستند و بدن استخوانی دارند.
وی با بیان اینکه دست آن ها همیشه همراه با حرارت است که این حرارت قابل لمس است، خاطرنشان کرد: این انسان ها به لحاظ بدنی زودتر از بقیه از گرما آگاهی پیدا کرده، لذا اگر در مکانی حرارت بیشتری وجود داشته باشد، این ها اولین افرادی هستند که صورتشان برافروخته می شود، و گاهی به سمت سرخی می رود و بدن آن ها نسبت به این گرما واکنش نشان می دهد.

, وجود استخوان بندی درشت در افراد صفراوی, وجود استخوان بندی درشت در افراد صفراوی,
,
,

بیماری های قلبی و عروقی در صفراوی مزاج ها کم تر است
حجازی با بیان اینکه تولید صفرا در بدن این افراد موجب می شود که این افراد کم تر دچار گرفتگی عروق شوند، خاطرنشان کرد: صفرا به دلیل جریانی که در رگ ها انجام می دهد که راه را برای حرکت خون فراهم کند، لذا اجازه وجود گرفتگی ها در رگ ها را نمی دهد و نوع گرفتگی های عروق بیشتر مختص به انسان های سودایی مزاج و انسان هایی که از حرارت کمی برخواردار هستند، است.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه موهای سر این افراد رو به بالا و به صورت مجعد است، اظهار کرد: اساسا هاله ای از زردی بر روی صفراوی مزاج ها قابل مشاهده است.
وی در رابط با ویژگی های خشکی در بدن افراد صفراوی، گفت رطوبت در بدن این افراد کم است و نباید در این افراد انتظار رطوبت و عرق داشته باشیم و اشک چشم و آب دهان آن ها کم است.

, بیماری های قلبی و عروقی در صفراوی مزاج ها کم تر است, بیماری های قلبی و عروقی در صفراوی مزاج ها کم تر است,
,
,
,

خشکی بدن افراد صفراوی مانع چاقی آن ها می شود
حجازی با بیان اینکه این کمی رطوبت در بدن به خاطر حرارتی که در وجود این افراد وجود دارد است، خاطرنشان کرد: این خشکی سبب می شود که این افراد دارای استخوان های سخت تر باشند و علاوه بر این که از نظر حرارت کشیده است، از نظر خشکی نیز سخت است و لذا بدن های سفتی دارند.
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه این خشکی در بدن آن ها از چاقی این افراد جلوگیری می کند، عنوان کرد: هرچه خشکی یک چیز بیشتر باشد، به هم پیوستگی آن هم بیشتر می شود و لذا انسان های صفراوی، انسان هایی قد بلند از نظر آتش و لاغر از نظر خشکی هستند.
وی با بیان اینکه این افراد زودتر از دیگر افراد به خشکی دست ها دچار می شوند و لذا زودتر از بقیه به روغن ها احتیاج پیدا می کنند، عنوان کرد: این افراد زودتر از بقیه به خشکی دهان دچار می شوند و لذا بیش از بقیه افراد به آب خنک احتیاج دارند.

, خشکی بدن افراد صفراوی مانع چاقی آن ها می شود, خشکی بدن افراد صفراوی مانع چاقی آن ها می شود,
,
,
,

صفراوی ها از مکان های سرد لذت می برند
حجازی با بیان اینکه این افراد بیشتر از بقیه دچار حرارت در کبد می شوند، اظهار کرد: از این جهت این افراد بیش از بقیه از سردی لذت می برند و از مکان هایی لذت می برند که هوای خنک وجود داشته باشد و از شربت های سرد و خنک لذت می برند و در رخت خواب آن ها خبری از پتو نیست.
کارشناس طب سنتی ادامه داد: بچه هایی که شب ها پتو را کنار می زنند، به دلیل حرارتی است که به سبب مزاج آن ها در بدنشان وجود دارد.

, صفراوی ها از مکان های سرد لذت می برند, صفراوی ها از مکان های سرد لذت می برند,
,
,

وجود قدرت شنوایی بالا در بین افراد صفراوی
وی با بیان اینکه این خشکی موجب می شود که گوش افراد صفروای بهتر و قوی تر باشد خاطرنشان کرد: این افراد در کنار این شنوایی بالا هوش بیشتری نیز دارند و می توانند بهتر فکر کنند؛ هرمقدار خشکی در بدن و سر بیشتر شد، اصوات بهتر و دقیق تر شنیده خواهد شد.

, وجود قدرت شنوایی بالا در بین افراد صفراوی, وجود قدرت شنوایی بالا در بین افراد صفراوی,
,

مکمل هر طبعی در طب سنتی، طبع مخالف آن است
حجازی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با چگونگی تاثیر خشکی بر مغزی که از جنس بلغم است، گفت: اگرچه مغز سرد و مرطوب است، اما این به این معنا نیست که اگر سردی آن بالا رفت، بهتر کار کند؛ در مباحث طبی یکی از مسلمات این است که مکمل هر چیز سردی، گرمی است و مکمل هرچیز گرمی سردی است.
کارشناس طب سنتی ادامه داد: اگر به چیز گرمی، گرمی بیشتری بدهیم از حالت اعتدال خود خارج می شود و اگر به چیز سردی، سردی بیشتری بدهیم از حالت اعتدال خارج می شود.

, مکمل هر طبعی در طب سنتی، طبع مخالف آن است, مکمل هر طبعی در طب سنتی، طبع مخالف آن است,
,
,

سردی و گرمی باید در کنار هم وجود داشته باشد
وی با بیان اینکه باید سردی و گرمی در کنار هم وجود داشته باشند، خاطرنشان کرد: مزاج مغز سرد و مرطوب است و نباید این سردی از حالت نرمال خارج بشود، از ان طرف هر چه سردی آن کم تر بشود و اعتدال آن حفظ شود، بهتر کار می کند؛ سرد شدن بیش از حد مغز آن را به سمت یخ زدگی و آلزایمر پیش می برد.
حجازی با بیان اینکه هوش قوی از جانب خشکی است، خاطرنشان کرد: اگرچه در برخی از مواقع حرارت زیاد از حد نیز بر هوش تاثیر منفی می گذارد و سبب سر درد و عدم تمرکز می شود.

, سردی و گرمی باید در کنار هم وجود داشته باشد, سردی و گرمی باید در کنار هم وجود داشته باشد,
,
,

لاغری و کم گوشتی از ویژگی های طبع خشک است
کارشناس طب سنتی با بیان اینکه خشکی نیز آثاری در صورت افراد صفراوی دارد، گفت: لاغری و کم گوشتی و کم پف بودن صورت ها نیز از علائم خشکی است .
انتهای پیام/

, لاغری و کم گوشتی از ویژگی های طبع خشک است, لاغری و کم گوشتی از ویژگی های طبع خشک است,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه