اخبار داغ

روحانیون درمسائل مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک کنند

روحانیون درمسائل مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک کنند
امام جمعه سپیدان درجلسه توانمندی روحانیون و ضرورت حضور آنها ر در مدارس بسیار مهم دانست و افزود: روحانیون می توانند در مسائل دینی و مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک شایانی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛جلسه همکاری و هماهنگی حوزه علمیه برادران امام حسن عسکری علیه السلام و حوزه علمیه خواهران زینب کبری سلام الله علیه با آموزش و پرورش در محل دفترامام جمعه سپیدان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

جلسه ای با موضوع همکاری حوزه های علمیه برادران و خواهران شهرستان با آموزش و پرورش سپیدان با حضور امام جمعه سپیدان، رئیس آموزش و پرورش و مسئولان حوزه های علمیه در محل نهاد امامت جمعه شهرستان سپیدان برگزار شد.

,

امام جمعه سپیدان در این جلسه توانمندی روحانیون و ضرورت حضور آنها ر در مدارس بسیار مهم دانست و افزود: روحانیون می توانند در مسائل دینی و مذهبی به بخش تعلیم و تربیت کمک شایانی کنند و حضور پرشور دانش آموزان در نمازخانه مدارس با حضور روحانیون و مبلغین در مدارس در کنار مربیان پرورشی می تواند بسیار مثمر ثمرتر باشد.

,

ایشان خاطر نشان کردند: برای هر دوره تحصیلی و هر قشر از جامعه باید زبان در خور فهم آن قشر را در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی بکار گرفت، اینگونه است که می توانیم انگیزه ایجاد کنیم و متناسب با نیاز جامعه نیروی اسلامی تربیت کنیم و حوزه های علمیه با کمک آموزش و پرورش می توانند در توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی بسیار موفق و موثر عمل کنند.

,

دراین جلسه مقرر شد طی جلسه جداگانه ای ریز مسائل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.اجرای دوره آموزشی در زمینه اخلاق و امر به معروف توسط مدیران ادارات (مصوب در شورای آموزش و پرورش و شورای فرهنگ عمومی)

,

دعوت از دهیاران روستاها جهت واکاوی مسائل فرهنگی مربوط به روستاها و برگزاری مراسمات فرهنگی به منظور زمینه سازی حضور روحانیون و مدرسان مدارس در روستاها

,

دعوت از اولیا و تشکیل کلاس های بصیرتی اخلاقی در جهت شناخت آسیب ها و ارائه راهکارها با توجه به مسائل و پدیده های نو پیش رو دانش آموزان

,

حضور مستمر روحانیون و برگزاری نماز جماعت

,

برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت (آموزش نماز) جهت آموزگاران و ائمه جماعات فرهنگی مدارس

,

برگزاری جلسات روسای ادارات آموزش و پرورش و حوزه علمیه

,

چاپ و توزیع کارت آدینه بین دانش آموزان جهت حضور در نماز جماعت مدارس و نماز جمعه به منظور تشویق آنان

,

کارگاه آموزشی تبلیغ دانش آموزی ویژه روحانیون

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه