اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

باید بازارهای جدیدی برای مصرف مرکبات پیدا کنیم/ بیش از یک میلیون تن ظرفیت سورتینگ‌های دارای پروانه مازندارن

باید بازارهای جدیدی برای مصرف مرکبات پیدا کنیم/ بیش از یک میلیون تن ظرفیت سورتینگ‌های دارای پروانه مازندارن
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید بازارهای جدیدی برای مصرف مرکبات پیدا کنیم و کمک شود تقاضا در بازار ایجاد شود تا با این امر بتوانیم فاصله مصرف‌کننده و تولیدکننده را کاهش داده و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده کار کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، دلاور حیدرپور در جلسه افزایش عرضه مستقیم مرکبات و کیوی به سایر استان‌ها که با حضور مدیران سازمان تعاون روستایی، مدیران توسعه بازرگانی سازمان‌های جهاد کشاورزی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط با باغداری، سورتینگ و ذخیره‌سازی 10 استان در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد؛ اظهار کرد: سال گذشته برف و یخبندان خسارت سنگینی به مرکبات مازندران وارد کرد، اما امسال شاهد تولید خوبی بودیم و این امر سبب شد تا وظیفه جهاد کشاورزی در تنظیم بازار داخل و جلوگیری از نوسانات قیمت، بیشتر و سنگین‌تر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,

لزوم ورود سازمان تعاون روستایی به بازار

وی با بیان اینکه وظیفه ما فراهم کردن شرایط عرضه است تا تولیدکننده مشکلی برای عرضه محصول خود نداشته باشد، افزود: سازمان تعاون روستایی که شبکه‌ای گسترده است، باید وارد بازار شود و محصول تولیدکننده را به دست مصرف‌کننده برساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی در کشور هم امکانات را دارد و هم توان عرضه را دارد و تنها با اراده محکم می‌توانند اهداف مورد نظر را محقق کند.

این مسئول عنوان کرد: باید بازارهای جدیدی برای مصرف مرکبات پیدا کنیم و کمک شود تقاضا در بازار ایجاد شود تا با این امر بتوانیم فاصله مصرف‌کننده و تولیدکننده را کاهش داده و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده کار کنیم.

تلاش شود اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌وجود آید

حیدرپور با بیان اینکه باید تلاش شود اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌وجود آید، اضافه کرد: باید از ظرفیت‌ تشکل‌هایی که با سیاست حمایت از تولید، عرضه مستقیم به بازار و کاهش فاصله تولید تا مصرف شکل گرفت، استفاده شود.

وی ادامه داد: منابع تسهیلاتی برای تولیدکننده و تشکل‌های تولیدی وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت نیز استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: تلاشمان این است برای عرضه مناسب مرکبات پلی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده بزنیم و در این امر با ظرفیت تشکل‌ها می‌توانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

یک‌میلیون و 100 هزار تن ظرفیت سورتینگ‌های دارای پروانه استان

این مسئول تصریح کرد: یک‌میلیون و 100 هزار تن ظرفیت سورتینگ‌های دارای پروانه استان است و 25 هزار باغدار عضو اتحادیه باغداران هستند که همه این‌ها ظرفیت خوبی برای تولید و توزیع گسترده محصولات باغی است.

ذخیره‌سازی مرکبات شب عید

حیدرپور به ذخیره‌سازی مرکبات شب عید اشاره و اظهار کرد: ذخیره‌سازی اندکی که در این زمان انجام می‌شود، شاید با توجه به تولید بالای استان کم باشد اما اثر مثبتی بر بازار دارد و باعث رونق بازار می‌شود.

وی یادآور شد: در استان تشکل‌هایی که نیازمند سرمایه هستند با ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب به بانک عامل معرفی می‌شوند و برای تأمین نقدینگی محدودیتی وجود ندارد.

واسطه‌ها منصفانه عمل کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان با بیان اینکه واسطه‌ها باید منصفانه عمل کنند و سود حاشیه بازار را به تولیدکننده بدهند، اذعان کرد: قیمت محصول تولیدی و عرضه آن به بازار باید منصفانه باشد تا اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده پایدار بماند.
,
, لزوم ورود سازمان تعاون روستایی به بازار, لزوم ورود سازمان تعاون روستایی به بازار,
,
,
,
,
,
,
,
, تلاش شود اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌وجود آید, تلاش شود اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌وجود آید,
,
,
,
,
,
,
,
, یک‌میلیون و 100 هزار تن ظرفیت سورتینگ‌های دارای پروانه استان, یک‌میلیون و 100 هزار تن ظرفیت سورتینگ‌های دارای پروانه استان,
,
,
,
, ذخیره‌سازی مرکبات شب عید, ذخیره‌سازی مرکبات شب عید,
,
,
,
,
,
, واسطه‌ها منصفانه عمل کنند , واسطه‌ها منصفانه عمل کنند ,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه