اخبار داغ

فرماندار جویبار عنوان کرد

موفقیت طرح محله محور در کاهش طلاق/ وجود 2 میلیون و 800 هزار معتاد در کشور

موفقیت طرح محله محور در کاهش طلاق/ وجود 2 میلیون و 800 هزار معتاد در کشور
فرماندار شهرستان جویبار با اشاره به وجود 2 میلیون و 800 هزار معتاد در کشور، گفت: در هر ساعت 49 نفر به دلیل مصرف مواد مخدر روانه زندان می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از جویباران، رجبعلی وهابی در جلسه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا گفت: دو میلیون و 800 هزار نفر مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد که تأثیر بسیار زیادی بر روی روند ازدواج و طلاق می‌گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جویباران,

وی به تأثیر طرح محله محور در شهرستان جویبار اشاره عنوان کرد: این طرح توانسته در ماه‌های گذشته از بروز بسیاری از طلاق‌ها در شهرستان جلوگیری کند.

فرماندار جویبار بابیان اینکه از 75 نفر از خانواده معتادان 67 نفر به افسردگی مبتلا هستند اظهار کرد: در هر ساعت 49 نفر به دلیل مصرف مواد مخدر روانه زندان می‌شوند.

وهابی افزود: یک کیلوگرم انواع مخدر در ماه گذشته توسط انتظامی شهرستان جویبار کشف شد.

مهدی فکوری مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان جویبار در این جلسه بابیان اینکه 9 مرکز متادون تراپی در شهرستان فعال است گفت: در 9 مرکز خصوصی متادون تراپی شهرستان 980 بیمار در این مراکز تحت پوشش هستند.

وی افزود: 708 مورد مشاوره در مورد نحوه جدا شدن از مواد مخدر ارائه شدند و 3 مشاور روانشناسی نیز در مراکز دولتی به این بیماران مشاوره ارائه می‌دهند.

محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار اظهار کرد: طی جلسات ماهانه و فصلی با شوراها و دهیاران این بخش با حضور کارشناسان و انتظامی شهرستان مسائل مربوط به مواد مخدر و اعتیاد بازگو می‌شود.

وی تصریح کرد: جلساتی نیز در روستاهای تحت پوشش با حضور کارشناسان و روانشناسان آسیب‌ها و خطرات مصرف مواد مخدر برای اهالی ارائه می‌شود.

محمدحسین فقیه بخشدار گیل خواران گفت: یکی از معضلات اساسی شهرستان و بخش گیل خواران مسئله اعتیاد است.

وی بیان کرد: بیشتر قشر در معرض تهدید مواد مخدر، جوانان هستند و بیشتر برنامه‌های پیشگیرانه ما نیز در مساجد برگزار می‌شود که حضور جوانان در آن کم‌رنگ است.

بخشدار گیل خواران به ظرفیت فضای مجازی برای آگاه‌سازی جوانان اشاره و عنوان کرد: باید برنامه‌های مدون و محتوای مناسبی در این زمینه در فضای مجازی برای جوانان تدوین شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه