اخبار داغ

سیاست یک بام و دو هوای برخورد با عرضه قلیان در اماکن عمومی محمودآباد

سیاست یک بام و دو هوای برخورد با عرضه قلیان در اماکن عمومی محمودآباد
سیاست یک بام و دو هوای برخورد با عرضه قلیان در اماکن عمومی و واحدهای صنفی مردم را هم سرگردان کرده و خود این واحدها هم نمی‌دانند که باید چه کار بکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای‌شمال، بحث عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و بعضی از غذاخوری‌ها امروزه به مشکلی تقریبا بدون راه حل تبدیل شده است و کسی نمی‌داند که در واقع مسئول مستقیم مبارزه با این معضل کدام دستگاه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای‌شمال,

بر طبق قانون مسئول حفظ سلامتی شهروندان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده که در شهرستان‌ها مراکز بهداشت این وظیفه را برعهده دارد و کارشناسان بهداشت محیط و همکاران آنها برای مواجهه با واحدهای صنفی متخلف که در غذاخوری‌ها به عرضه قلیان می‌پردازند با مشکلاتی روبرو هستند.

سیاست یک بام و دو هوای برخورد با عرضه قلیان در اماکن عمومی و واحدهای صنفی مردم را هم سرگردان کرده و خود این واحدها هم نمی‌دانند که باید چه کار بکنند و اگر این واحدها را پلمب کنند صاحبان این مشاغل با رایزنی و قیل و قال به سوی مراجع مختلف رفته و از بیکاری خود گلایه می‌کنند و در این شرایط نابه‌سامان اقتصادی مملکت نحوه برخورد با این کار یک عزم و اراده ملی و همه جانبه را می‌طلبد.

در شهر نسبتا کوچکی مثل محمودآباد شاهد عرضه قلیان در بسیاری از سنت‌سراها و قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه این محصول هستیم که جوانان بسیاری را به این مراکز می‌کشاند و بیشتر جوانان و نوجوانانی که به این قلیان‌سراها می‌روند از سرناچاری و بیکاری بوده که برای گذراندن اوقات فراغت و نداشتن یک مرکز تفریحی و شهربازی و یک پارک درست و حسابی روزانه وقت خود را در این مراکز می‌گذرانند.

شهرستان توریستی و ساحلی محمودآباد باید در اولویت کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخص استاندار بوده که با پیگیری و جدیت تمام با تخصیص اعتبار کافی به دنبال ایجاد مراکز تفریحی و توریستی چه در داخل شهر و چه در ساحل بوده که هم مسافران و هم گردشگران و در نهایت مردم و جوانان این شهر از آن بهره برده و اوقات فراغت خود را در این اماکن به سر ببرند، نه در مراکز عرضه قلیان که در نوار ساحلی عرضه قلیان در این چند سال بیشتر از داخل شهر شده و جوانان تفریح دیگری ندارند.

جای بسی تاسف بوده که جوانانی که به اصطلاح ورزشکار هستند بعد از پایان تمرین و ورزش یک سری به یکی از قلیان‌سراها زده و ساعاتی را در این اماکن وقت می‌گذرانند و بدتر آنکه در بسیاری از روستاهای ما هم قهوه‌خانه‌هایی بر پا بوده که تا نیمه‌های شب به عرضه قلیان مشغول هستند و در شهر هم برخی از این اماکن با پایین کشیدن کرکره مغازه و در تاریکی به فعالیت خود تا نیمه‌های شب ادامه می‌دهند.

حال سوال این است که در واقع مسئول برخورد با این پدیده و ناهنجاری اجتماعی در جامعه امروزی ما کدام نهاد و ارگان است و خانواده‌ها باید یقه کدام ارگان را بگیرند که جوانان آنها برای گذراندن وقت خود به این مراکز نروند؟ آیا به راستی باید اداره اماکن نیروی انتظامی با این واحدها برخورد کند یا شبکه بهداشت و درمان شهرستان و یا اداره تعزیرات و اداره صنعت، معدن، تجارت یا سایر دستگاه‌ها مسئول هستند؟

در پایان همه ما می‌دانیم که این یک ناهنجاری فرهنگی بوده که برخی آن را کلاس توصیف کرده و روزانه چندین بار قلیان می‌کشند و نوجوانان ناآگاه به همراه دوستان ناباب به این اماکن رفته و در معرض انواع بیماری‌های ریوی و قلبی قرار گرفته و هزینه بسیار سنگینی را بر روی دوش خانواده‌ها و جامعه تحمیل کرده و مسئولان عزیز آیا وقت آن نرسیده که فکر سلامتی نسل آینده ساز کشور خود باشیم و آنها را واکسینه کرده و برای خدمت به کشور حفظ کنیم؟

بیاییم یک بار برای همیشه از سیاست یک بام و دو هوا دست برداریم و با فرهنگ‌سازی توسط نهادهای فرهنگی و اجتماعی جامعه با آگاهی بخشی به جوانان آنها را از عواقب خطرناک این ماده دخانی آگاه کنیم و راهکار علمی و حساب شده در جلوی پای آنها قرار دهیم و با صرف هزینه مراکز تفریحی سالم و شاد را برای نشاط جامعه هر چه سریع‌تر ایجاد تا شور و نشاط و سلامتی نسل آینده‌ساز کشور تامین شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه