اخبار داغ

در صورت بهره برداری؛

ناحیه صنعتی نیکان زنجان الگوی کشور می شود/ایجاد زمینه اشتغال 500 نفر در نیکان زنجان

ناحیه صنعتی نیکان زنجان الگوی کشور می شود/ایجاد زمینه اشتغال 500 نفر در نیکان زنجان
با بهره برداری از ناحیه صنعتی نیکان زنجان به عنوان یکی از مراکز رسمی عرضه و فروش صنایع دستی، این ناحیه می تواند الگوی خوبی برای سایر استان های کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،کلنگ احداث ناحیه صنعتی نیکان زنجان از سال 93 به زمین زده شده و به دلیل مواجه شدن با مشکلات عدیده هنوز فعالیت این ناحیه صنعتی آغاز نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

این ناحیه صنعتی به منظور ساماندهی صنایع دستی استان زنجان احداث می شود اما به دلیل نداشتن مجوزهای لازم از محیط زیست عملیات احداث آن آغاز نشده بود.

,

با پا درمیانی معاون عمرانی استاندار زنجان بالاخره مشکل زیست محیطی این ناحیه صنعتی حل و قرار است به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان در این زمینه به خبرنگار موج رسا، گفت: به منظور احداث ناحیه صنعتی نیکان زمین تحویل گرفته شده است.

,

, ,

امیر حمید نیا با بیان اینکه طرح اولیه پیشنهادی آماده شده است،گفت:این شرکت قصد دارد طی ماه اخیر برای انتخاب مشاور اقدام کند.

,

وی با اشاره به اینکه برای احداث ناحیه صنعتی نیکان نیز طرح ها باید بررسی و تعیین تکلیف شود تا فعالیت انجام شود،خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز با اشاره به میزان اشتغالزایی ناحیه صنعتی نیکان در زنجان، میزان این اشتغالزایی را 500 نفر عنوان کرد.

,

یحیی رحمتی با بیان اینکه احداث این کارگاه می تواند به عنوان مدل اجرایی برای کشور محسوب می شود،افزود: با اجرایی شدن و مراحل بهره برداری این ناحیه یکی از الگوهای بسیار خوب اجرایی محسوب می شود.

,

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شده است، ادامه داد:کلنگ احداث مجتمع تولید و عرضه صنایع دستی عوارضی تبریز به زنجان از سال 93 به زمین زده شده است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: صنایع مهم از جمله چاقو سازی، مسگری، ملیله کاری، چارق دورزی،گیوه بافی، قلمزنی روی فلز، معرق کاری روی چوب، تراش شیشه، هنرهای سنتی و نگارگری، گلیم بافی، ساج سازی سنتی، زیورآلات سنتی، منبت کاری،سفال نقشه برجسته، انگشتری،چلنگری، تراش سنگ های قیمتی و مروارید بافی در این ناحیه صنعتی راه اندازی می شود.

,

, ,

در استان زنجان با مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است دو ناحیه صنعتی در دو عوارضی زنجان- تهران و زنجان – تبریز راه اندازی شود که با احداث این نواحی برای یک هزار نفر اشتغالزایی می شود.

,

یکی از صنعتگران استان زنجان در این زمینه معتقد است،راه اندازی نواحی و شهرک های صنعتی می تواند موجب رونق فعالیت صنعتگران شود.

,

محمدی با بیان اینکه باید در راه اندازی این نواحی صنعتی تسریع شود، افزود: صنعتگران بیشماری می توانند در این نواحی فعالیت کنند.

,

وی رونق کسب و کار در صنایع دستی را منوط به فروش محصولات صنایع دستی عنوان کرد و گفت: ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی در این زمینه تاثیرگذار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه