اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا:

مصوبه مرمت بناهای تاریخی سطح استان به دلیل نبود بودجه برگشت خورد/ شهرضا تنها شهرستانی بود که پروژه مرمتی خود را به پایان رساند

مصوبه مرمت بناهای تاریخی سطح استان به دلیل نبود بودجه برگشت خورد/ شهرضا تنها شهرستانی بود که پروژه مرمتی خود را به پایان رساند
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا با بیان اینکه تنها شهرستانی که توانست پروژه مرمتی خود را به اتمام برساند شهرضا بوده است، گفت: مصوبه مربوط به مرمت آثار باستانی و میراث فرهنگی استان به دلیل عدم وجود بودجه لغو شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن شبانی در گفت و گو با خبرنگار شهرضانیوز در رابطه با صحبت های مطرح شده در زمینه کم کاری اداره میراث شهرضا در حفظ و مرمت آثار باستانی شهرضا، اظهار کرد: یک مبلغی در کل استان برای شهرستان ها اختصاص پیدا کرد که بودجه بالایی بوده و خارج از بودجه های استانی و شهرستانی محسوب می شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز ,

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا با بیان اینکه برخی از شهرستان ها این بودجه را جذب کرده و برخی از شهرستان ها آن را جذب نکردند، عنوان کرد: این بودجه، به صورت پول نقد نبوده و اوراق اسناد طولانی مدت بود که پیمان کاران نیز زیربار این نوع از بودجه نمی رفتند.

,

وی با بیان اینکه برخی از شهرستان ها در این زمینه پیمانکارانی را جذب کردند، خاطرنشان کرد: ما با رایزنی های که با پیمان کاران انجام دادیم و پس از کش و قوس های فراوان با آن ها برای مرمت دو بنای بازار شهرضا و مسجد نو قرارداد بستیم که کار مرمت مسجد نو را پیمانکار آغاز کرد.

,

پیمانکار پروژه بازار به دلیل نبود بودجه نقد کار خود را آغاز نکرد

, پیمانکار پروژه بازار به دلیل نبود بودجه نقد کار خود را آغاز نکرد, پیمانکار پروژه بازار به دلیل نبود بودجه نقد کار خود را آغاز نکرد,

شبانی با بیان اینکه پیمانکار پروژه مرمت بازار را به دلیل نبود بودجه نقد شروع نکرد، گفت: در همین زمان کل این بودجه استان برگشت خورد و این مصوبات کنسل شد.

,

شهرضا تنها شهرستانی بود که پروژه مرمتی خود را به پایان رساند

, شهرضا تنها شهرستانی بود که پروژه مرمتی خود را به پایان رساند, شهرضا تنها شهرستانی بود که پروژه مرمتی خود را به پایان رساند,

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا با بیان اینکه تنها شهرستانی که توانست پروژه های مرمتی خود را به اتمام برساند شهرضا بوده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان به دلیل این که پروژه مسجد نو آغاز شده بود و با صحبت هایی که با مدیر کل داشتیم و رایزنی ها با پیمانکار، پروژه را به اتمام رساندیم.

,

وی ادامه داد: اگر پروژه بازار شروع می شد و پیمانکار با برگشت خوردن بودجه دست از کار می کشید، وضعیت ما بسیار بد می شد.

,

مصوبه مرمت بناهای سطح استان به دلیل نبود بودجه برگشت خورد

, مصوبه مرمت بناهای سطح استان به دلیل نبود بودجه برگشت خورد, مصوبه مرمت بناهای سطح استان به دلیل نبود بودجه برگشت خورد,

شبانی با  بیان اینکه برخی این نکات را نمی بینند و مطالبی را بیان می کنند که چیز صحیحی نیست، عنوان کرد: این بودجه به دلیل اینکه تقسیم نهایی نشده بود به طور کامل برگشت خورد و این مصوبه به دلیل عدم بودجه برگشت خورد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا با بیان اینکه مدیرکل میراث فرهنگی استان به دنبال جذب مجدد این بودجه است، گفت: اداره کل میراث به دنبال این است که که این بودجه برگردد و زمان وصول آن کم تر بشود تا پیمانکاران جذب شوند.

,

مبلغ ننقد پروژه مرمت مسجد نو سرریز بودجه های تملک دارایی سال 95 بود

, مبلغ ننقد پروژه مرمت مسجد نو سرریز بودجه های تملک دارایی سال 95 بود, مبلغ ننقد پروژه مرمت مسجد نو سرریز بودجه های تملک دارایی سال 95 بود,

وی با بیان اینکه بودجه تملک دارایی در طول سال ها به طور کامل اختصاص پیدا نمی کند، اظهار کرد: سر جمع درصدهای بودجه تملک دارایی سال 95 را جمع بسته و آن را که در حدود 30 میلیون تومان بود به پیمانکار دادیم و پیمانکار با همین مبلغ اندک بالغ بر 200 میلیون تومان اقدام در مسجد نو انجام داد.

,

شبانی با بیان اینکه روز گذشته جلسه مشترکی با مدیر کل میراث فرهنگی استان داشتیم، تصریح کرد: در این جلسه که مسکن و شهرسازی و شهرداری نیز حضور داشتند، رایزنی هایی برای جذب اعتبار برای مجموعه بازار کردیم، زیرا در بحث بازار تنها میراث فرهنگی سهیم نیست.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا ادامه داد: در صورتی که این کمک هزینه ها جذب نشود، مبالغی که به تملک دارایی امسال اختصاص پیدا کرده است را برای این پروژه استفاده خواهیم کرد.

,

استارت پروژه مرمت بازار شهرضا پیش از شروع بارندگی ها

, استارت پروژه مرمت بازار شهرضا پیش از شروع بارندگی ها, استارت پروژه مرمت بازار شهرضا پیش از شروع بارندگی ها,

وی با بیان اینکه یه دنبال استارت پروژه بازار هستیم تا پیش از شروع بارندگی ها نقاط اورژانسی مرمت شود، خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم که در بودجه های تملک دارایی امسال هزینه های این پروژه را تامین کنیم.

,

شبانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با خداحافظی خود با میراث فرهنگی شهرضا، گفت: اصفهان هنوز جوابی به بنده نداده است.

,

وی در رابطه با مطالبی که در یکی از کانال های شهرستانی در رابطه با پروژه بازار منتشر شده است، اظهارکرد: من جوابیه ای برای این مطالب منتشرشده در سطح فضای مجازی نوشتم و از اقدامات انجام شده در اداره میراث فرهنگی شهرستان از انتقال نمایندگی تا امروز مطالبی بیان کردم که با لحن نامناسبی با این جوابیه برخورد کردند.

,

قبت سفال شهرضا به عنوان اثرناملموس یکی از اقدامات میراث بود

, قبت سفال شهرضا به عنوان اثرناملموس یکی از اقدامات میراث بود, قبت سفال شهرضا به عنوان اثرناملموس یکی از اقدامات میراث بود,

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا با بیان اینکه یکی از اقدامات ما ملی کردن سفال شهرضا بود، خاطرنشان کرد: سفال شهرضا پس از ثبت ملی به عنوان میراث ناملموس ثبت شد.

,

وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت بنده در میراث فرهنگی شهرضا تنها 15 هنرمند شناخته شده دارای کارت میراث فرهنگی وجود داشت، عنوان کرد: درحال حاضر 450 کارت صنایع دستی در شهرستان صادر شده است، چندین کارت تولید صادر شده و بیمه هنرمندان شهر پیگیری شده است.

,

شبانی با بیان اینکه از سال اول حضور بنده در کنار ستاد نوروزی نمایشگاه صنایع دستی در شهرضا برپا شده است، عنوان کرد: 20 غرفه از نمایشگاه چلچراغ شهرضا به میراث فرهنگی اختصاص یافت و در نمایشگاه دوم چلچراغ نیز 40 غرفه مستقیما به صنایع دستی و میراث فرهنگی اختصاص یافت.

,

وی با بیان انن که مسئولان کشوری را در طول این جشنواره ها به شهرستان دعوت کردیم، گفت: از دیگر اقدامات ما ایجاد شهرک صنایع دستی بود که زمین های آن واگذار شده است اما هنوز ساخت و ساز در آن شروع نشده است.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا با بیان اینکه تمام فاکتورهای ما در اصفهان پرداخت می شود، اظهار کرد: امور اداری و مالی شهرضا در اصفهان انجام می شود و در دست شهرستان نیست.

,

شهرضا 51 اثر ثبت شده ملی دارد

, شهرضا 51 اثر ثبت شده ملی دارد, شهرضا 51 اثر ثبت شده ملی دارد,

وی با بیان اینکه در حال حاضر 51 اثر ثبت شده میراث فرهنگی در شهرضا وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 170 اثر شناخته شده در شهرستان وجود دارد که پس از شهرهایی مانند کاشان و نایین در بحث میراث فرهنگی قرار داریم.

,

آیین سمنو پزی شهرضا در آثار ناملموس کشور ثبت می شود

, آیین سمنو پزی شهرضا در آثار ناملموس کشور ثبت می شود, آیین سمنو پزی شهرضا در آثار ناملموس کشور ثبت می شود,

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرضا در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با آثار در دست ثبت شهرستان، اظهار کرد: آیین سمنو پزی شهرضا حدود یکسال است که برای ثبت میراث ناملموس به اصفهان ارسال شده است، هیئت سنگ زن هم از دیگر میراث ناملموس شهرستان به شمار می رود که به دنبال ثبت آن هستیم.

,

شبانی ادامه داد: یک پاکنده که اخیرا کشف شده است و کوره های آجرپزی موجود در مسیر شهرضا به اصفهان دو اثر ملموس در حال تلاش برای ثبت ملی شهرستان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه