اخبار داغ

بخشدارمرکزی فارسان:

باید توجه بیشتر به روستاهای گردشگری در دستور کار قرار گیرد

باید توجه بیشتر به روستاهای گردشگری در دستور کار قرار گیرد
بخشدارمرکزی فارسان گفت: اول مهرماه سال جاری زمینی با متراژ کلی ۲۰۰ مترمربع در دو طبقه که طبقه اول ساختمان دهیاری و طبقه دوم دو واحد ویلا آپارتمان برای درآمدزایی در روستای هدف گردشگری ده چشمه در حال ساخت می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پریسا مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار پیرغار گفت: تاکنون حدود ۸۸ میلیون تومان برای احداث این ساختمان هزینه شده و عملیات اجرایی آن حدود هفتاد و پنج درصد پیشرفت داشته است.
 
وی تصریح کرد: باید توجه بیشتر به روستاهای گردشگری در دستور کار قرار گیرد که این کار نیاز به سرمایه‌گذاری دارد چراکه توسعه روستاها امری لازم است و می تواند توسعه شهری را پایدار کند.

وی اظهار داشت: گردشگری روستایی، موتور محرکه در بهبود و رشد اقتصادی روستاها به شمار می رود که با ایجاد فرصتی راهبردی سبب تنوع اقتصاد محلی شده و با ایجاد فرصت های شغلی مولد مبتنی بر قابلیت های موجود در روستا، سبب افزایش سطح رفاه، استانداردهای زندگی، درآمد و امنیت می شود.

مالکی افزود: در استان اعتباری برای دو روستا به‌عنوان هدف گردشگری تخصیص داده شده که یکی از این روستاها گردشگری ده چشمه می باشد.

مناطق روستایی زمینه مساعدی برای توسعه فعالیت های اقتصادی دارند
 
بخشدار مرکزی فارسان افزود: روستاهای هدف گردشگری استان ضمن برخورداری از بافت تاریخی، دارای آداب و رسوم و سنن ویژه خود هستند که می تواند برای هر گردشگر از جمله گردشگران خارجی جذاب باشد.

وی افزود: مناطق روستایی زمینه مساعدی برای توسعه فعالیت های اقتصادی دارند و باید با توجه بیش از پیش به این مناطق و بهره گیری از ظرفیت ها آنها بتوان ضمن جلوگیری از مهاجرت جمیعت روستایی به شهرها، اقتصاد روستایی را نیز توانمند کرد.


روستای ده چشمه از توابع بخش مرکزی شهرستان فارسان است که با مختصات جغرافیایی 50 درجه و 33 دقیقه طول شرقی و 32 درجه و 13 دقیقه عرض شمالی در سه کیلومتری جنوب غربی شهر فارسان قرار دارد.

ارتفاع روستای ده چشمه از سطح دریا 2هزار متر است و اقلیمی معتدل و خشک دارد و آب و هوای این روستا در بهار و تابستان ملایم و در زمستان سرد است

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پیرغار,
,
,
,
,
,
,
,
, مناطق روستایی زمینه مساعدی برای توسعه فعالیت های اقتصادی دارند, مناطق روستایی زمینه مساعدی برای توسعه فعالیت های اقتصادی دارند,
,
, .,
,
, .,
,
,
, .,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه