اخبار داغ

گزارشی از چشم انتظاری هفت ساله مردم دلگان؛

مرکز درمان بستر دلگان علی رغم وعده ها افتتاح نشده است/ پروژه بی سرانجام جنوب شرق در انتظار روبان افتتاح

مرکز درمان بستر دلگان علی رغم وعده ها افتتاح نشده است/ پروژه بی سرانجام جنوب شرق در انتظار روبان افتتاح
مرکز درمان بستر 10 تخت خوابی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان علی رغم وعده های مسئولان همچنان افتتاح نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، کار ساخت مرکز درمان بستر 10 تخت خوابی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان، سال 89 و در دولت دهم آغاز شده است. با گذشت بیش از 6 سال از آغاز به ساخت این مرکز درمان بستر، هنوز تکمیل و افتتاح نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

محمد مهران امینی فرد رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر 30 مهرماه امسال در گفتگو با دلگان پرس گفته بود ساختمان مرکز درمان بستر 10 تختخوابی شهرستان دلگان آماده افتتاح و بهره برداری است.

, دلگان پرس,

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در آن مصاحبه خود اظهار کرده است حداکثر ظرف یک ماه آینده و همزمان با سفر وزیر بهداشت به این منطقه ساختمان آن افتتاح خواهد شد.

,

این مسئول عنوان کرده است از نظر ساختمانی به صورت 100 در صد آماده بهره برداری است و فقط مشکل تامین آب دارد.

,

اما با گذشت 52 روز این مرکز درمان بستر 10 تخت خوابی شهرستان دلگان همچنان راه اندازی نشده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه شهر دلگان در دیدار 20 آذر ماه سال گذشته وزیر بهداشت از این شهرستان گفته است که ساخت مرکز درمان بستر 10 تختخوابی شهرستان دلگان از سال 89 آغاز شده است ولی هنوز با گذشت چندین سال هنوز راه اندازی نشده است.

,

به  گفته حجت الاسلام والمسلمین بامری بیماران شهرستان محروم دلگان برای درمان خود به شهرها و استان های دور و نزدیک که با این منطقه فاصله زیادی دارند مراجعه می کنند.

,

امام جمعه شهر دلگان معتقد است برخی از این بیماران به دلیل فقر و تنگدستی توان پرداخت هزینه های سفر به این شهرها را ندارند و برخی از این افراد بخاطر بیماری جان خود را از دست می دهند.

,

به گفته خطیب جمعه این شهر، دلگان و منطقه جنوب غرب استان سیستان و بلوچستان پزشک متخصص وجود ندارد و نه تنها هیچ پزشک متخصصی وجود ندارد بلکه پزشک زنان و زایمان هم نیست و زنان مجبور هستند به شهرهای دیگر مراجعه کنند.

,

 امام جمعه شهر دلگان همچنین گفته است این خود موجب هزینه های زیادی برای بیماران زن و خانواده های آنان می شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین بامری معتقد است عمق محرومیت بهداشتی و درمانی در این شهرستان 75 هزار نفری به اندازه ای است که ترمیم آن به تلاش و مجاهدت زیاد و شبانه روزی نیاز دارد.

,

اما سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 20 آذر ماه سال گذشته در شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگاران گفته بود که مرکز درمانی 10 تختخوابی دلگان تا پایان خرداد ماه امسال افتتاح وبهره برداری می رسد.

,

وعده ای که با گذشت 6 ماه همچنان محقق نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه