اخبار داغ

صندوق‌ بیمه کشاورزی پاسخگو نیست؛

۲ سال انتظار کشاورزان کمیجانی برای دریافت خسارت/حکایتی تلخ از وعده‌های بی‌ثمر

۲ سال انتظار کشاورزان کمیجانی برای دریافت خسارت/حکایتی تلخ از وعده‌های بی‌ثمر
بیمه محصولات کشاورزی یکی از سیاست‌های دولت برای کاهش خسارت درآمدی کشاورزان است اما در زمان دریافت خسارت، کشاورزان از صندوق بیمه کشاورزی رضایت ندارند چراکه این صندوق پاسخگوی خسارات آنان در زمان مقرر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان؛ شهرستان کمیجان یکی از قطب‌های کشاورزی استان مرکزی است که در عرضه محصولات باکیفیت کشاورزی از شهرستان‌های نمونه استان به شمار می‌رود. مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات کشاورزان کمیجانی کمبود آب و عدم پرداخت غرامت محصولات کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

این روزها کشاورزان کمیجانی همانند کشاورزان مناطق دیگر سریال تکراری عدم پرداخت بیمه غرامت محصولات کشاورزی را به نظاره نشسته‌اند و بیشتر کشاورزان به دلیل عدم پرداخت خسارت یا طولانی شدن زمان آن از عملکرد صندوق بیمه رضایت ندارند.

,

بیمه محصولات کشاورزی یکی از سیاست‌های دولت در این حوزه و از روش‌های نوین مقابله با خطرات این عرصه برای کاهش خسارت درآمدی کشاورزان است، که در این راستا صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی و خشک‌سالی‌های مکرر، راه‌اندازی شده است.

,

حمایت بیمه‌ای در بخش کشاورزی می‌تواند مشکلات کشاورزان را در مراحل کشت، تولید و برداشت بهبود ببخشد؛ اما در سال‌های اخیر صندوق بیمۀ محصولات کشاورزی نتوانسته پاسخ‌گوی نیاز کشاورزان در بخش پرداخت خسارت‌ها باشد و همین ضعف عملکردی باعث شده تا کشاورزان رغبت کمتری برای بیمه کردن محصولات خود داشته باشند به طوری که در شهرستان کمیجان تنها ۱۰ درصد از کشاوزان تمایل خود را به بیمه کردن محصولات خود نشان داده‌اند.

,

به سراغ برخی مسئولان حوزه کشاورزی و مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی شهرستان کمیجان رفتیم تا باتوجه به اهمیت بحث بیمه محصولات با آنان مصاحبه داشته باشیم ولی مسئولان جهاد کشاورزی کمیجان در این زمینه حاضر به مصاحبه با خبرنگار ما نشدند.

,

 فرماندار کمیجان:

,  فرماندار کمیجان:,

انتظار دو ساله کشاورزان برای دریافت خسارات از صندوق بیمه کشاورزی

, انتظار دو ساله کشاورزان برای دریافت خسارات از صندوق بیمه کشاورزی, انتظار دو ساله کشاورزان برای دریافت خسارات از صندوق بیمه کشاورزی,

سیامک سلیمانی فرماندار کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان؛ با انتقاد از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: یکی از مشکلات اساسی حوزه کشاورزی کمیجان بحث بیمه و عدم پرداخت میزان خسارت‌های واقعی به کشاورزان است.

, سلام کمیجان,

وی بیمه محصولات کشاورزی را یکی از اقدامات مناسب در حوزه کشاورزی دانست و گفت: متأسفانه عدم پرداخت خسارت قانونی موجب بی‌اعتمادی کشاورزان به این صندوق شده است.

,

سلیمانی، کمیجان را قطب کشاورزی استان دانست و بیان کرد: ۹۰ درصد از مردم کمیجان به کشاورزی مشغول هستند و اقتصاد این شهرستان مبتنی بر کشاورزی است.

,

فرماندار کمیجان با تاکید بر نقش صندوق بیمه بر جبران خسارات وارده و کمک به کشاورزان گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد حوادث جوی متعددی بودیم که خسارت جبران‌ناپذیری را به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرد.

,

سلیمانی با گله‌مندی از عدم پرداخت بیمه محصولات زراعی در دو سال گفت: متأسفانه پس از گذشت دو سال هنوز خسارات محصولات زراعی شهرستان پرداخت نشده است، که با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد، خسارات کشاورزان در شعبه تائید شده اما به دلیل عدم تامین منابع مالی در صندوق بیمه، همچنان کشاورزان منتظر دریافت خسارت هستند.

,

فرماندار کمیجان با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزان کمیجان تصریح کرد: سرمای سال گذشته خسارت ۳۰ هزار و ۱۸۲ میلیون ریالی به مزارع شهرستان کمیجان وارد کرد.

,

کارگزار صندوق بیمه محصولات کشاورزی کمیجان:

, کارگزار صندوق بیمه محصولات کشاورزی کمیجان:,

تنها ۱۰ درصد کشاورزان کمیجانی محصولات خود را بیمه کرده‌اند

, تنها ۱۰ درصد کشاورزان کمیجانی محصولات خود را بیمه کرده‌اند, تنها ۱۰ درصد کشاورزان کمیجانی محصولات خود را بیمه کرده‌اند,

محمدعلی نبیء‌لو کارگزار صندوق بیمه محصولات کشاورزی کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان؛ با اشاره به ظرفیت بخش کشاورزی در شهرستان کمیجان گفت: اگرچه شهرستان در حوزه کشاورزه از توانمندی بالایی برخوردار است ولی تنها ۱۰ درصد کشاورزان کمیجانی نسبت به بیمه محصولات خود رغبت نشان داده‌اند.

, سلام کمیجان,

نبیءلو بیان کرد: با توجه به اینکه در طول سال ممکن است در اثر بروز بلایای طبیعی خسارات عمده‌ای به بخش کشاورزی وارد شود، بیمه محصولات می‌تواند کمک شایانی به کشاورزان و جبران خسارات آنان در این بخش باشد.

,

کارگزار صندوق بیمه محصولات کشاورزی کمیجان گفت: کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی با کمک نیروهای فنی و کارشناسی هرساله اقدام به برگزاری دوره آموزشی، بیمه محصول، برآورد و تائید خسارت می کنند.

,

وی بیان کرد: کارشناسان صندوق بیمه کشاورزی در کمیجان خسارات محصولات زراعی را بررسی کرده‌اند که میزان خسارات نیز در شعب تائید شده است ولی به دلیل نبود منابع مالی هنوز غرامت به کشاورزان پرداخت نشده است.

,

نبیء‌لو یکی از دلایل عدم تمایل کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی را دید نادرست آنان نسبت به صندوق بیمه کشاورزی دانست و افزود: این توقع که باید هر سال باید از صندوق بیمه خسارت دریافت کرد صحیح نیست چراکه این امر مستلزم وجود یک منبع نامحدود اعتباری است که حتی نمی‌توان نام بیمه را هم بر آن گذاشت.

,

وی در ادامه بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به قشرهای آسیب‌پذیر و تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل می‌کند.

,

 کارگزار صندوق بیمه محصولات کشاورزی کمیجان خاطرنشان کرد: انتظار ما به عنوان کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی همکاری و هماهنگی تمام زیربخش‌ها و ادارات مختلف در جهت ترویج فرهنگ صحیح بیمه کشاورزی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه