اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن:

اولین برداشت کیست تخمدان با دستگاه لاپراسکوپ در بردسکن با موفقیت انجام شد

اولین برداشت کیست تخمدان با دستگاه لاپراسکوپ در بردسکن با موفقیت انجام شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: پس از اختصاص یک دستگاه لاپاروسکوپ به بیمارستان ولیعصر(عج) این شهرستان، برداشت کیست تخمدان با روش لاپاروسکوپی با موفقیت توسط جراح عمومی بیمارستان ولیعصر(عج) انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار  صبح توس؛ گفت: امروزه یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های جراحی در دنیا انجام عمل جراحی به روش لاپاروسکوپی است و این عمل تکنیکی جدید در جراحی با حداقل تهاجم می باشد که تنها برشهایی با طول حدوداً ۰٫۵ تا ۱٫۵ سانتی متر بر روی شکم بیمار ایجاد می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی ادامه داد: امروزه از تکنیک لاپاراسکوپی در بسیاری از اعمال جراحی نظیر،  بررسی رحم، باز کردن لوله های رحمی، برداشتن کیست تخمدان، کیسه صفرا، بای پس معده، جایگذاری حلقه به دور معده، برداشتن قسمتی از روده، برداشتن تومورها و… استفاده می شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه اولین برداشتن کیست تخمدان با روش لاپاروسکوپی با موفقیت توسط جراح عمومی بیمارستان ولیعصر(عج) انجام شد، ادامه داد: زمانی کیست تخمدان جراحی می‌شود که با روش‌های غیرجراحی از بین نرود یا منجر به درد شدید شود.

,

 

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن افزود: مزایای لاپاروسکوپی نسبت به جراحی سیستکتومی سنتی تخمدان این است که بیمار مدت زمان کمتری پس از عمل جراحی در بیمارستان می‌ماند و زمان بهبودی کوتاه‌تر می‌شود، بنابراین، بیمار درد کمتری دارد.

,

 

,

حسین‌زاده با بیان اینکه استفاده از دستگاه لاپاروسکوپی ابزارهای جراحی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: با استفاده از دستگاه لاپاروسکوپی بافت تخمدان در امان است و زخم کمتری ایجاد می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه