اخبار داغ

حکایت های اتوبوس طاقت فرسا؛

مشکلات در ایستگاه 100

مشکلات در ایستگاه 100
دانشجویان و کارگران مثل هر روز در انتظار آمدن اتوبوس خط 100 هستند. اتوبوس از راه می‌رسد و همه برای سوار شدن هجوم می‌آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس،«افزایش بهای خدمات ناوگان اتوبوسرانی که اخیرا صورت گرفته تاثیر چندانی در کاهش مشکلات این ناوگان نداشته است.» این اظهارنظر مسافران یکی از خطوط  پرتردد اتوبوسرانی است که همچنان نسبت به وضعیت حمل و نقل در برخی نقاط شهر گلایه دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

ساعت 7 صبح روز سه شنبه ایستگاه غدیر:

, ساعت 7 صبح روز سه شنبه ایستگاه غدیر:,

 

,

دانشجویان و کارگران مثل هر روز در انتظار آمدن اتوبوس خط 100 هستند.

,

 

,

20 دقیقه بعد:

,

 

,

اتوبوس از راه می‌رسد؛ همه برای سوار شدن هجوم می‌آورند؛ جمعیت داخل اتوبوس نیز بسیار زیاد است؛ راه برای سوار شدن دشوار است اما چاره‌ای نیست؟ نمی‌شود منتظر اتوبوس بعدی ماند چون همان آش و همان کاسه.

,

 

,

, ,

پس از اینکه درب اتوبوس به سختی بسته شد راننده حرکت می‌کند.

,

 

,

یکی از مسافران که دانشجو است به خبرنگار ما می‌گوید: اوضاع نامناسبی که خط 100 دارد هیچ یک از خطوط دیگر ندارد. مسافران این خط در این ساعت همه یا دانشجو و یا قشر کارگر هستند که ناچارند صبح زود در ایستگاه منتظر اتوبوس باشند.

,

 

,

نمره 0 به خط 100

, نمره 0 به خط 100,

 

,

وی با بیان اینکه باید به این خط نمره صفر داد، ادامه می‌دهد: اگر خطی شلوغ باشد نمی‌توان به امید خط دیگر ایستاد چون تا یک ساعت دیگر این مشکل همچنان وجود دارد و مردم نمی‌توانند از درس و زندگی خود بیفتند.

,

 

,

یکی دیگر از دانشجویان مسافر عنوان می‌کند: افراد بسیاری هستند که در این خط از من‌کارت استفاده نمی‌کنند؛ برخی از آن‌ها از شلوغی اتوبوس سوءاستفاده کرده و چون راننده متوجه نمی‌شود من‌کارت نمی‌زنند و سوار می‌شوند؛ عده‌ای دیگر نیز معتقدند برای چه باید من‌کارت بزنند؟ پول در ازای کدام خدمات؟

,

 

,

, ,

مسافری که از اختلاط زن و مرد بر اثر ازدحام جمعیت گلایه‌مند است، بیان می‌کند: بارها شاهد برخوردهای ناخواسته مسافران بوده‌ایم؛ هر چند همه سعی می‌کنند از میله جداکننده قسمت بانوان و آقایان جلوتر نروند اما ازدحام جمعیت و گاهی سرعت ماشین نمی‌گذارد افراد سر جای خود بایستند.

,

 

,

نرخ‌های جدید؛ نمک بر زخم مشکلات کهنه

, نرخ‌های جدید؛ نمک بر زخم مشکلات کهنه,

 

,

خانمی جوان به خبرنگار ما می‌گوید: راننده باید مراعات حال مسافران را داشته باشد؛ اگر جلوی ازدحام را نمی‌شود گرفت لااقل سعی کنند به درستی رانندگی کنند؛ اگر در اتوبوس خانم باردار و یا فرد سالمند باشد که نتواند در این جمعیت خود را کنترل کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

,

 

,

گرچه شلوغی و تاخیر اتوبوس مسئله تازه‌ای نیست؛ اما از این لحاظ قابل بررسی است که هزینه ناوگان حمل و نقل به تازگی افزایش پیدا کرده است و زمزمه‌هایی نیز از قیمت‌های جدید به گوش می‌رسد.

,

 

,

افزایش ناوگان تا پایان سال جاری

, افزایش ناوگان تا پایان سال جاری,

 

,

علی‌اصغر نیشابوری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس از افزایش ناوگان خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: تعداد 233 دستگاه اتوبوس و 100 مینی‌بوس تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

,

 

,

نیشابوری تاکید می‌کند: این اتوبوس‌ها از امکانات جدید سرمایشی و گرمایشی برخوردار هستند که این نیز در جهت رفاه حال مسافران است.

,

 

,

333 اتوبوس فرسوده از رده خارج می‌شوند

, 333 اتوبوس فرسوده از رده خارج می‌شوند,

 

,

وی با اشاره به اینکه افزایش ناوگان در جهت استفاده حداکثری از سیستم حمل و نقل دولتی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی به بهره‌برداری می‌رسد تصریح می‌کند: به همین نسبت که ناوگان جدید افزایش می‌یابند تعداد 333 خودرو فرسوده به منظور کاهش آلودگی هوا از رده خارج می‌شوند.

,

, ,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه مسیرهای بی‌آرتی و مسیرهای ویژه با هدف افزایش مطلوبیت راه‌اندازی شده است، بیان می‌کند: این مسیرها از نقاط پرترافیک و هسته مرکزی راه‌اندازی شده است و ما به دنبال توسعه این خطوط هستیم تا افزایش تعداد مسافران را پاسخگو باشد.

,

 

,

رونمایی از نرم‌افزار زمان انتظار

, رونمایی از نرم‌افزار زمان انتظار,

 

,

وی از تهیه و تولید نرم‌افزاری که زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه را نشان می‌دهد خبر می‌دهد و می‌افزاید: شهروندان می‌توانند از طریق این نرم‌افزار با اعلام کد ایستگاه از زمان تقریبی ماندن خود در ایستگاه مطلع شوند.

,

 

,

نیشابوری خاطرنشان می‌کند: این نرم‌افزار آماده شده و در حال طی دوره تست است و به زودی عملیاتی می‌شود.

,

 

,

مشکل خط 100 از زبان مدیرعامل اتوبوس‌رانی

, مشکل خط 100 از زبان مدیرعامل اتوبوس‌رانی,

 

,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد پیرامون مشکلات خط 100 ، اظهار می‌کند: مشکلی که در برخی خطوط از جمله خط 100 مصلی به پایانه آزادی وجود دارد بحث توزیع ناوگان است و تنها تعداد معدودی از خطوط این مشکل را دارند.

,

 

,

نیشابوری با تاکید بر اینکه توزیع ناوگان بر حسب تعداد تقاضا صورت می‌گیرد، عنوان می‌کند: توزیع ناوگان در تمام خطوط بر حسب گزارش سامانه انجام می‌شود یعنی بر اساس تعداد تقاضا ما برداشت می‌کنیم کدام خطوط و کدام مسیرها بیشترین مسافر را دارند.

,

 

,

وی با اشاره به پیک ساعات رفت و آمد محصلین و دانشجویان تصریح می‌کند: ما خطوط بسیاری را برای مسیرهای پرتردد در نظر گرفتیم که گزارش این تقاضاها بر حسب همان گزارش سامانه است و اینگونه نیست که ما نیرویی در خطوط به منظور شمردن متقاضیان بگذاریم.

,

 

,

, ,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد تاکید می‌کند: مشکل خط 100 درصد بالای عدم پرداخت یعنی استفاده نکردن از من‌کارت و یا پرداخت‌های نقدی است، زیرا مسافران زمانی که من‌کارت نمی‌زنند و نقدا پول می‌دهند تقاضاها در سامانه ثبت نمی‌شود در نتیجه ناوگان کمتری به آن خط اختصاص می‌یابد.

,

 

,

نزدن من‌کارت= محرومیت از خدمات

, نزدن من‌کارت= محرومیت از خدمات,

 

,

نیشابوری با تاکید بر اینکه نزدن من‌کارت به ضرر خود مسافر است، می‌گوید: بدین ترتیب مسافران علاوه بر اینکه مبلغ بیشتری هزینه می‌کنند از برخورداری از ناوگان بیشتر نیز محروم می‌مانند.

,

 

,

وی اظهار می‌کند: متاسفانه این ذهنیت وجود دارد که سازمان اتوبوس‌رانی شهر را به دو دسته برخوردار و کم‌برخوردار تقسیم کرده و ناوگان بیشتر و بهتری را در اختیار مناطق برخوردار قرار می‌دهد.

,

 

,

بالای شهر پایین شهر نداریم/ خدمات برابر است

, بالای شهر پایین شهر نداریم/ خدمات برابر است,

 

,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با تاکید بر اینکه این ذهنیت قطعا اشتباه است، خاطرنشان می‌کند: نقاط برخوردار و کم‌برخوردار در سازمان اتوبوس‌رانی معنا ندارد و ملاک عمل ما بسته به تعداد تقاضا و گزارش سامانه است.

,

 

,

افزایش بهای نقدی؛ راه حل شورایی‌ها

, افزایش بهای نقدی؛ راه حل شورایی‌ها,

 

,

نیشابوری با اشاره به اینکه بارها از مسافران درخواست شده ارائه خدمات را از طریق من‌کارت انجام دهند، بیان می‌کند: شورای اسلامی شهر مشهد اخیرا مصوبه‌ای برای افزایش بهای نقدی خدمات ارائه کرده است و به موجب آن مبلغ پرداخت نقدی دوبرابر شده و به 1000 تومان می‌رسد.

,

 

,

وی از عملیاتی شدن این مصوبه طی هفته آتی خبر می‌دهد و می‌افزاید: این مصوبه که اکنون مراحل قانونی را می‌گذراند به منظور بازدارندگی روش پرداخت نقدی است تا به موجب آن ما بتوانیم برآورد دقیق تعداد مسافران را به منظور افزایش کمی و کیفی ناوگان داشته باشیم.

,

 

,

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه می‌دهد: پرداخت بهای اتوبوس از طریق کیف پول موبایلی چند روز پیش رونمایی شده است که بر اساس این کیف پول افراد می‌توانند به جای من کارت از آن استفاده کنند.

,

 

,

برخورد با رانندگان خاطی

, برخورد با رانندگان خاطی,

 

,

نیشابوری در بخش پایانی سخنان خود پیرامون برخی تخلفات رانندگان بیان می‌کند: دوره‌های آموزشی بسیاری برای رانندگان برگزار شده است که بخش قابل توجهی از آنان نکات لازم را رعایت می‌کنند. علاوه بر آن کنترل‌هایی توسط انتظامات سازمان انجام می‌شود و با رانندگان خاطی برخورد می‌شود.

,

 

,

وی اضافه می‌کند: طی دو سه ماه گذشته تمام ناوگان کدگذاری شده است و شهروندان می‌توانند رفتارهای مثبت و منفی رانندگان را از طریق ارسال کد رفتار به سامانه 30008888 پیامک کنند.

,

 

,

گزارش: سارا آویشی

, گزارش: سارا آویشی,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه