اخبار داغ

دستگیری کلاهبرداران 2 هزار میلیاردی در بهشهر

دستگیری کلاهبرداران 2 هزار میلیاردی در بهشهر
رئیس کل دادگستری مازندران ازدستگیری اعضای یک شبکه از افراد سودجو ی مالیاتی که با تا سیس شرکت‌های سوری اقدام به کلاهبرداری در سطح استان می‌کردند، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد گفت: این افراد با روش‌های مختلف از جمله تأسیس شرکت‌های صوری و جعلی اقدام به ارائه اسناد و مدارک غیرواقعی می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: شگرد این افراد استفاده از کارت‌های بازرگانی برای فرار از پرداخت مالیات بوده است.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان کرد: این افراد با فروش کارت‌های بازرگانی به تجار مختلف و با تنظیم وکالت‌نامه مبادرت به واردات کالا با حجم بالا می‌کردند که در نهایت منجر به تشخیص مالیات‌های سنگین به نام صاحبان کارت‌های بازرگانی می‌شد و عملا به لحاظ عدم تمکین مالی صاحبان کارت این مالیات‌ها بلا وصول می‌ماند.

این مسئول تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که اعضای این باند به‌صورت سازمان یافته نسبت به این فرآیند در سطح استان به‌ویژه بهشهر،گلوگاه و حتی خارج از استان با تشکیل شرکت‌هایی مبادرت به واردات کالا به نام اشخاص بی‌سواد و کم بضاعت از مبادی رسمی کشور می‌کردند که در این زمینه مالیات متعلقه تا هفت آذر96 به میزان بیش 2110 میلیارد ریال برآورد شده است.

تقوی‌فرد بیان کرد: جعل و استفاده از سند مجعول توسط این باند منجر به تحصیل مال نامشروع و تضییع گسترده حقوق بیت‌المال شده، بنابراین دستورات قضایی برای پیگرد قانونی متهمان صادر شد اما با توجه به اینکه کلاهبرداران در سطح کشور متفرق شده بودند، نیابت قضایی برای دستگیری این افراد به شهرستان‌های مختلف ارسال شد تا با هماهنگی اداره اطلاعات استان مازندران نسبت به دستگیری آنان اقدام شود.

وی در پایان گفت: در این مورد تعداد پنج نفر با اقدامات به‌موقع دستگاه قضایی و اداره اطلاعات مازندران برابر با مفاد نیابت صادرشده بازداشت شدند و تحقیقات در این پرونده کماکان برای شناسایی سایر افراد مرتبط نیز ادامه دارد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه