اخبار داغ

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا:

آیا رییس جمهور ارقام بودجه امسال را یک ضرب و تقسیم ساده کرده است ؟

آیا رییس جمهور ارقام بودجه امسال را یک ضرب و تقسیم ساده کرده است ؟
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه تصور هم مردم و هم مسئولان از ارقام و اعداد درامدهای نفت غلط است گفت: چند روز پیش بودجه تقدیم مجلس شد اما من مطمئن هستم حتی اقای روحانی یک بار در طول این چند سال ننشسته است که ارقام و اعداد این بودجه را ضریب و تقسیم کند و چون از واقعیت این اعداد و ارقام خبر ندارند نمیتوانند ان را به مردم منتقل کند و همین باعث بالا رفتن توقع مردم از دولت می ود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرددانش،دیروز غروب محمد حسن قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان برای شرکت در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان که با محوریت حقوق و تکالیف اقوام و مذاهب، با تمرکز بر قوم کرد و اهل سنت - کارآمدی نظام بود در دانشگاه کردستان حضور پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش, ،دیروز غروب محمد حسن قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان برای شرکت در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان که با محوریت حقوق و تکالیف اقوام و مذاهب، با تمرکز بر قوم کرد و اهل سنت - کارآمدی نظام بود در دانشگاه کردستان حضور پیدا کرد.,

 

,

محمد حسن قدیری‌ابیانه با بیان اینکه همه مردم در اموال بیت المال شریک هستند، اظهار داشت: ایران کشور نفت خیز و ثروتمندی است و سئوال اینجاست چرا با این همه ثروت مشکلات معیشتی, درمان, رفاه و اشتغال در جامعه وجود دارد, مگر غیر این است که نفت به همه مردم تعلق دارد؟ سهم اقوام از پول نفت چقدر است؟ آیا اهل سنت به حق خود رسیده اند؟ باید بدانیم چرا علارغم گذشت 40 سال از عمر انقلاب هنوز حکومت نتوانسته است مشکلات رفاهی مردم را حل کند؟

,

 

,

وی گفت: عمده درآمد ایران از فروش نفت حاصل می شود که رقم خیلی درشتی است و همین باعث شده است همه تصور درشتی از این رقم درشت داشته باشند و تشخیص اندازه آن برایشان مشکل باشد پس باید ملاکی برای سنجش آن داشته باشیم.

,

 

,

قدیری با بیان اینکه یکی از مطالبات ما این است که دولت با درآمد فروش نفت که رقم درشتی است مشکلات درمان، معیشت و مسکن مردم را برطرف کند اما این تصورغلط است چرا که اگر کل درآمد نفت را بین جمعیت ایران به مقدار مساوی تقسیم کنیم رقم خیلی ریزی کمتر از 100 هزار تومان می شود اما آیا با این رقم مردم می توانند نیازهای حتی اولیه خود را تامین کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: اگر هر فرد ایرانی بداند که سهم خودش از فروش نفت چقدر است توقعات خود را از دولت پایین میاورد اما متاسفانه مردم ما دارند وضعیت خود را با برخی از کشورهای اروپایی مقایسه می کنند و مدعی می شوند که دولت و حکومت حق آنها را خورده است اما با یک ضرب و تقسیم ساده می شود به اصل موضوع پی برد.

,

 

,

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: هر چند من با این دولت مخالف هستم و در زمان انتخابات بر علیه آنها صحبت کردم اما با این وجود باید توقعمان از این دولت منطقی باشد.

,

 

,

وی تصریح کرد: امروز باب شده است هر دولتی که سرکار می آید دولت های قبل تر را زیر سوال ببرد اما باید اگر نقدی هم می کند منصفانه و منطقی نباشد نه اینکه تمام مشکلات پس و بعد از خود را به دولت قبل نسبت دهد.

,

 

,

قدیری یادآور شد: در بودجه امسال تعیین شده است که در سال 955 هزار فرصت شغلی ایجاد شود در حالی که باید بدانیم باید پول 11 سال از درآمد نفت را فقط  برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی هزینه کنیم که این غیر ممکن است.

,

 

,

وی با بیان اینکه تصور هم مردم و هم مسئولان از ارقام و اعداد درامدهای نفت غلط است گفت: چند روز پیش بودجه تقدیم مجلس شد اما من مطمئن هستم حتی اقای روحانی یک بار در طول این چند سال  ننشسته است که ارقام و اعداد این بودجه را ضریب و تقسیم کند و چون از واقعیت این اعداد و ارقام خبر ندارند نمیتوانند ان را به مردم منتقل کند و همین باعث بالا رفتن توقع مردم از دولت می ود.

,

 

,

قدیری گفت:هرچند  که نفت موتور متحرکه کشور است و باید اهرمی در دست مسئولان باشد اما امروز به جای اینکه ما به برخی از کشورها نفت نفروشیم و انها را تحریم کنیم آنها دارند ما را تحریم می کنند باید بدانیم چرا به این شرایط رسیده ایم.

,

 

,

وی افزود: کشورهایی که نفت ندارند مردم آن بیشتر کار می کنند در برخی کشورها ساعت مفید کار به 8 الی 10 ساعت می رسد اما در ایران ساعت کار مفید هر فرد 22 دقیقه است بعد انتظار داریم که پیشرفت کنیم, طبق احادیت بهترین تفریح کار است اما امروز برعکس شده است و مردم ایران تفریح را بهترین کار می دانند.

,

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت:  امروز با توجه به مناطع طبیعی که ایران دارد کار هست اما کارکن نداریم امروز داشنجوی ما انتظار دارد که بعد از اینکه دولت هزینه زیادی برای تحصیل ان می کند بعد از فارغ التحصیلی هم برای آنها شغل ایجاد کند درحالی که دانشجوی ما باید بعد از فارغ التحصیلی برای دیگران شغل ایجاد کند و گره ای از مشکلات کشور را حل کند نه اینکه خودش سرباز دولت شود.

,

 

,

وی افزود: دست مطالبه گری در ایران باز شده است روز دانشجو به روز مطالبه گری تبدیل شده است درحالی که باید روز پاسخگویی دانشجو میبود که یک دانشجو برای کشور چه کار مثبتی انجام داده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه