اخبار داغ

یک مدرس هنر:

هنر «نقاشی- خط» یک زبان بین المللی است

هنر «نقاشی- خط» یک زبان بین المللی است
یک مدرس هنر با بیان اینکه هنر «نقاشی- خط» یک زبان بین المللی است، گفت: خط ایرانی تنوع بسیاری دارد و همین ویژگی باعث می شود که دست هنرمند برای آثار مختلف خط نقاشی باز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم خراسانی در گفتگو با صبح توس؛ در رابطه با نمایشگاه نقاشی خط «از بین خطوط بخوانید»عنوان کرد: آثار این نمایشگاه بیشتر در قالب فرم کار شده و تنها بخشی از این خطوط به صورت نوشتاری استفاده شده و من با این کار خواسته ام کارم فرارمرزی و برای خارج از کشور هم قابل فهم باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی ادامه داد: نقاشی خط، یک رشته هنری میان رشته ای است؛ حاصل تلفیق هنرهای خوشنویسی، گرافیک و نقاشی و به همین سبب جذابیت بصری آن دو چندان شده است، دراین نمایشگاه نمونه های مختلفی از نقاشی خط به نمایش گذاشته شده است و می تواند نظر هر طیف از هنرمندان را به خود مشغول کند.

,

 

,

این مدرس هنر با بیان اینکه 70 درصد کارهایم بیشتر فرمی است تا محتوا، اظهار کرد: می خواستم کارها را به زبان بین المللی باشد و سعی کردم بیشتر از فرم استفاده کنم؛ مخاطب در این نقاشی خطها کمتر اثر خطی می بینید و بیشتر این فرم خط ها است که به بازی گرفته شده است.

,

 

,

خراسانی با بیان اینکه در رشته گرافیک و خوشنویسی تحصیل کرده ام، اظهار کرد: 22 سال است که در نقاشی خط مشغول به کار هستم و به عنوان مدرس این رشته سالها است تدریس می کنم.

,

 

,

وی در پاسخ به این سوال که خط ما یک ویژگی خاص دارد مردم دنیا چگونه با آن ارتباط برقرار می کنند؟، عنوان کرد: من بیشتر روی فرم کار می کنم و مخاطب بیشتر چیزی که در آثار من می بینید نقاشی است؛ نقاشی زبان بین المللی دارد و به کارهای من حالت فرامرزی می دهد.

,

 

,

این مدرس هنر ادامه داد: در دنیا تایپو گرافیکی (با استفاده از حروف و کلمات یک نقاشی را طراحی کردن) انجام می شود؛ اما نقاشی خط بیشتر در ایران و کشورهای عربی انجام می شود و منشاء این نوع به ایران بر می گردد.

,

 

,

خراسانی  اظهار کرد: خط ایرانی تنوع بسیاری دارد و همین ویژگی باعث می شود که دست هنرمند برای آثار مختلف خط نقاشی باز باشد و دامنه طیف بیشتری برای خلق آثارش داشته باشد.

,

 

,

وی با بیان اینکه هنر ایران سبک گذاری نشده است، اظهار کرد: هنر غرب در چند قرن اخیر مورد مطالعه قرار گرفته و برای هر دوره یک نام گذاشته شده مثل دوره روکوکو، رئالیسم، رومانتسیم و غیره؛ اما این اتفاق برای هنر ایران نیافتاده است در حالی که هنر ایران در دوره های مختلف ویژه گی های خاض خود را دارد.

,

 

,

این مدرس هنر در رابطه با وضعیت نقاشی خط در خراسان رضوی، گفت: این هنر در استان ما وضعیت خوبی ندارد؛ اما در تهران نسبت به مشهد وضعیت بهتر است و این کارها در گالری ها فروش خوبی دارد.

,

 

,

خراسانی با بیان اینکه ابعاد کارهایی که در این نمایشگاه برگذار شده بسیار بزرگ است، عنوان کرد: 48 اثر از 70 اثر من در نگار خانه رضوان به ابعاد یک و نیم در 10 متر است که 60 درصد این آثار را در ماه اخیر کشیده ام و بقیه هم در دورهای قبل کار شده اند.

,

 

,

لازم به ذکر است؛ آثار کاظم خراسانی در نگارخانه رضوان از ١٨ آذر ماه گشایش یافته است و تا ٣٠ ماه جاری همه روزه از ساعت ٩ تا ١٣ و ١٦ تا ١٩ در محل نگارخانه رضوان واقع در کوهسنگی ١٧ پذیرای علاقمندان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه