اخبار داغ

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان:

استقبال دانشجویان از فعالیت‌های سیاسی کم است/ دوران دانشجویی را فرصتی برای تمرین فعالیت‌های جمعی است

استقبال دانشجویان از فعالیت‌های سیاسی کم است/ دوران دانشجویی را فرصتی برای تمرین فعالیت‌های جمعی است
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: علیرغم عملکرد دولت جهت افزایش آزادی بیان دانشجویان در امور سیاسی و حذف پرونده‌های سیاسی انضباطی از دستورکاردانشگاه‌ها وآزادشدن کار سیاسی دانشجویان، استقبال دانشجویان از فعالیت‌های سیاسی کم است و انتظار می‌رود که دانشجویان بیشتر در این عرصه فعالیت داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد؛ مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین گرامی داشت روز دانشجو ضمن تبریک روز دانشجوگفت: روز دانشجو نماد استکبارستیزی و آزادی‌خواهی و نشانگر تأثیر کنش‌گری اجتماعی دانشجویان در سطح کشور است.
 
وی فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و صنفی را عرصه‌های مختلف فعالیت دانشجویان عنوان کرد و گفت: علیرغم عملکرد دولت جهت افزایش آزادی بیان دانشجویان در امور سیاسی و حذف پرونده‌های سیاسی انضباطی از دستورکاردانشگاه‌ها وآزادشدن کار سیاسی دانشجویان، استقبال دانشجویان از فعالیت‌های سیاسی کم است و انتظار می‌رود که دانشجویان بیشتر در این عرصه فعالیت داشته باشند.
 
رئیس سازمان امور دانشجویان، بر لزوم جریان داشتن نظرات مختلف در دانشگاه تأکید کرد و افزود: فردگرایی و عدم توجه به جمع در دانشگاه‌ها زیاد است و نباید انتظار داشته باشیم تنها یک نقطه نظر در دانشگاه جریان داشته باشد بلکه باید دانشگاه‌ها از حالت تک‌صدایی خارج شوند و پویایی پیدا کنند.
 
صدیقی دوران دانشجویی را فرصتی برای تمرین فعالیت‌های جمعی دانست و تصریح کرد: هسته‌های فعال دانشجویی باید با بهره‌گیری هرچه بیشتر از مطالعه و تفکر فعالیت کنند، هرچند در حال حاضر فضای مجازی، مجال تفکر را گرفته، تبیین و گسترش کار فکری و مطالعاتی در هسته‌های فعال دانشجویی ضرورت دارد.
 
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه گفت: توسعه‌ی بی‌رویه‌ی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در کشور وحتی افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها بدون توجه به امکانات ضروری و بودجه‌ی آموزش عالی طی هشت سال اخیر، سبب شده که دولت بر خلاف پیش‌بینی‌های انجام شده در راستای تأمین امکانات رفاهی و حتی تصویب طرح احداث خوابگاه توسط دولت برای دانشجویان، نتواند فضای قابل‌قبولی در زمینه‌ی امکانات دانشجویی تأمین نماید و ساخت خوابگاه توسط دولت برای دانشجویان متوقف گردید.
 
رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در حد توان خود سعی خواهیم کرد که مشکلات دانشجویی دانشگاه شهرکرد برطرف گردد و شاهد حرکت روبه جلو و نشاط هرچه بیشتر این دانشگاه باشیم.
 
قدرت یک ملت به پایه‌ها و بنیان‌های اقتصادی و نیروهای متخصص آن است
 
ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز در این برنامه گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، کارگاه‌های مهارت‌محور و مراکز نوآوری در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان قرار دارد.
وی افزود: قدرت یک ملت به پایه‌ها و بنیان‌های اقتصادی و نیروهای متخصص آن است که در راستای تقویت این مهم در کشور و رسیدن به توسعه‌ی پایدار، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان موفق و تربیت نیروهای کارآمد ضروری است.
یزدان مهر برای اعطای وام شرافتی به دانشجویان، ارائه‌ی تسهیلات ساخت خوابگاه در دانشگاه، ساخت خوابگاه متأهلین، حمایت از صندوق امام علی (ع) دانشگاه، پرداخت یارانه‌ی تغذیه به دانشجویان وگسترش پوشش انواع وام‌های دانشجویی به دانشجویان دانشگاه شهرکرد قول مساعدت داد و گفت: امیدواریم که با صرف بودجه‌ی 645 میلیارد تومانی تصویب شده برای سال 1397، رسالت خود را جهت تأمین رفاه دانشجویان و حفظ کرامت انسانی آنها به درستی انجام دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قدرت یک ملت به پایه‌ها و بنیان‌های اقتصادی و نیروهای متخصص آن است,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه