اخبار داغ

فعالیت 8واحد فرآوری سنگ و سنگبری در سیستان و بلوچستان/از تولیدات خود استان بهره گیری شود

فعالیت 8واحد فرآوری سنگ و سنگبری در  سیستان و بلوچستان/از تولیدات خود استان بهره گیری شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:8واحد فرآوری سنگ و سنگبری در زاهدان فعال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سیستان و بلوچستان با برخورداری ازمعادن غنی سنگ های ساختمانی از مناطق کم نظیر معدنی کشور است که این امر باعث شده تا بخش معدن را از ابـزارهای اصلی توسعه این خطه از کشور به شمار آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

به منظور افزایش صادرات و ایجاد ارزش افزوده از معادن استان ظرفیت های برجای مانده همچنان زیاد است اما دولت در سالهای اخیر سعی کرده با ورود به بخش اکتشافات این بخش را فعالتر از گذشته کند.
در سند ملی توسعه سیستان و بلوچستان هم آمده که وجود معادن غنی گشوده و ناگشوده فلزی و غیرفلزی امکان توسعه فعالیت های معدنی را فراهم آورده و از اهداف بلندمدت توسعه استان بر استفاده از قابلیت های این بخش استوار خواهد بود.
یک بخش از این معادن، سنگ های زینتی هستند که برخی از آنها از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان دراین خصوص گفت: ازجمله سنگ های ساختمانی استان می توان به سنگ های گرانیت اشاره کرد که بیشترین ذخیره آن در جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان واقع شده است.
نادر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این سنگ ها برای فرآوری به واحدهای سنگبری سیستان و بلوچستان و استان های اصفهان، تهران، خراسان جنوبی و کرمان حمل می شود.
وی اظهار کرد: به طور کلی روش فرآوری سنگ های ساختمانی، برش عمودی و صیقلی است و با توجه به ظرفیت معادن سنگ، ایجاد سنگبری ها در استان می تواند یک ظرفیتی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه تولید در استان باشد.
وی تاکید کرد: برای بهره برداران معادن استان که متقاضی تسهیلات باشند تسهیلات ارزان قیمت توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به معرفی شدگان پرداخت می شود.
این مقام مسئول گفت: با خرید محصولات فرآوری سنگ استان توسط دستگاه های دولتی و پروژه های عمرانی استان شاهد رونق اقتصادی در این حوزه از تولید استان خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: با حمایت دستگاه های دولتی در پروژه های ملی، مدارس، شهرسازی وخریداری محصولات واحدهای تولیدی سنگبری استان ظرفیت این واحدها افزایش پیدا خواهد کرد و معادن مربوطه نیز فعال و در مجموع زمینه اشتغال هزار نفر فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 8 واحد فرآوری سنگ در استان با سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد ریال و در مجموع با آمار اشتغال 70 نفر و ظرفیت تولید 30 الی 40 درصد فعال می باشند.
میرشکار در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه کاری های حمایت از واحدهای تولیدی استان ترغیب ارگانها و دستگاه های دولتی و پروژه های عمرانی برای خریداری محصولات تولیدی استان می باشد که البته در همین راستا در سلسه جلسات کارگروه استانی ستاد اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان این موضوع همواره تاکید و مصوب شده است.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
, خبرنگار ما,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه