اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در دانشگاه تبریز مطرح کرد؛

اوایل انقلاب برخی افراد تندرو مثل اکبر گنجی به اسم انقلابی گری عده ای را از دانشگاه بیرون می‌انداختند/ در انقلاب باید ساختارها تغییر بکند

اوایل انقلاب برخی افراد تندرو مثل اکبر گنجی به اسم انقلابی گری عده ای را از دانشگاه بیرون می‌انداختند/ در انقلاب باید ساختارها تغییر بکند
سید محمد حسینی با بیان اینکه بعد از انقلاب هنوز هم دانشگاه‌ها مرکز اشاعه افکار غرب زده ها بود گفت: این افراد به راحتی افکار خود را نشر می‌کردند و تشکل‌های خود را نیز به اتاق جنگ تبدیل کرده بودند و اسلحه نگهداری میکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، همایش "چرایی انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها" با حضور دکتر سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام سابق وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز  در تالار ساختمان جدید دانشکده عمران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

در انقلاب باید ساختارها تغییر بکند و اگر این کار انجام نشد، انقلاب منحرف شده

, در انقلاب باید ساختارها تغییر بکند و اگر این کار انجام نشد، انقلاب منحرف شده,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: انقلاب تعریفی دارد؛ در انقلاب باید جابه‌جایی‌هایی صورت بگیرد و آن جابه‌جایی‌ها اساسی باشد و گرنه انقلاب شکست میخورد. در انقلاب باید ساختارها تغییر بکند و اگر این کار انجام نشد، انقلاب منحرف شده و در نهایت ارزشهایی که برایش انقلاب شد عملی نخواهند شد.

,

, ,

وی در ادامه با بیان مثالهایی از نمونه‌های تجربه شده گفت: خود دولت دکتر مصدق با اینکه با حالتی برآمده از مردم و انقلابی بود، ولی چون عناصر داخل دولت همان افراد وفادار به شاه مانده بودند و مصدق چاره‌ای برای آنها نیندیشیده بود، همان‌ها علیه او کودتا کردند. یا اخوان المسلمین مصر؛ آنها هم افراد تشکیلاتی بودند ولی به همان دلایل ذکر شده انقلابشان به ثمر ننشست و یکی از داخل دولت خودشان بر له آنان کودتا کرد.

,

حسینی در ادامه افزود: امام (ره) دستور داد هر کس که جنایت کرده باید مجازات بشود. بعضی که در کشور بودند مجازات شدند و بقیه فرار کردند. حتی سفارت آمریکا که مرکز توطئه علیه انقلاب شده بود نیز تسخیر شد. امام (ره) به ارتش هم اکتفا نکرد و گفت که انقلاب باید نیروهای خودش را داشته باشد. کارکنان وابسته به رژیم شاه هم پاکسازی شدند. انقلاب تعارف نمی‌کند و دست روی دست نمی‌گذارد.

,

, ,

اوایل انقلاب برخی افراد تندرو مثل اکبر گنجی به اسم انقلابی گری، عده ای را از دانشگاه بیرون می‌انداختند

, اوایل انقلاب برخی افراد تندرو مثل اکبر گنجی به اسم انقلابی گری، عده ای را از دانشگاه بیرون می‌انداختند,

دکتر حسینی با بیان اینکه بعد از انقلاب هنوز هم دانشگاه‌ها مرکز اشاعه افکار برخی افراد که در غرب تحصیل کرده بودند و آنجا را قبله آمال خود میدانستند و تحت تاثیر آنجا بودند گفت: این افراد به راحتی افکار خود را نشر می‌کردند و تشکل‌های خود را نیز به اتاق جنگ تبدیل کرده بودند و اسلحه نگهداری میکردند.

,

وی با ذکر اینکه برخی افراد تندرو به اسم انقلابی گری، نیروهایی را از دانشگاه بیرون می‌انداختند، گفت: اکبر گنجی که هم اکنون در آمریکاست و کارش به انکار اسلام کشیده‌است از این گونه افراد است و بعضی نیز مثل آیت الله مهدوی کنی، این نیروها را جذب و از آنها استفاده میکردند.

,

حرفهای خوبی زده می شود اما هنگام عمل به فراموشی سپرده می شوند

, حرفهای خوبی زده می شود اما هنگام عمل به فراموشی سپرده می شوند,

قائم مقام اسبق وزیر علوم خاطرنشان کرد: بعد از تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، اسناد زیادی به تصویب رسیدند و ظرفیت بالایی هم دارند ولی از دستور کار خارج شده اند. مشکل ما این است که حرف های زیبا و خوب زیاد میزنیم ولی هنگامی که نوبت به عملگرایی میرسد، کارها را به فراموشی میسپاریم.

,

حسینی در ادامه به سوالات دانشجویان پاسخ داد. وی در پاسخ به سوالی در رابطه نسبت به مغفول ماندن یاد و خاطره‌ی شهدایی مانند شهید آوینی و هنر انقلابی بیان داشت: از سمت جناح ضدفرهنگی در زمینه هنر سرمایه گذاری بسیاری صورت میگیرد و ما کارگردانان زیادی داریم که بعد از اینکه چند سال از انقلاب گذشت از خارج آمدند و فیلم های سینمایی در رابطه با افول جامعه ایرانی-اسلامی ساختند. البته بعضی عوامل داخلی هم در این امر دخیل‌اند؛ مثلا پارسال فیلمی توسط آقای پرویز شیخ طادی درباره جبهه مقاومت و داعش ساخته شده بود که در جشنواره سینمایی فجر آن را شرکت ندادند.

,

, ,

مگر در کشورهای دیگر به جاسوس ها گل و شیرینی میدهند که ما بخواهیم طبق گفته بعضی ها اینها را آزاد کنیم؟

, مگر در کشورهای دیگر به جاسوس ها گل و شیرینی میدهند که ما بخواهیم طبق گفته بعضی ها اینها را آزاد کنیم؟,

وی در ادامه با ذکر نقش مخرب کشورهایی مانند انگلیس و انجام این اعمال از طریق جاسوس‌هاشان اشاره‌ای به ماجرای اخیر دو جاسوس انگلیسی کرد و اظهار داشت: مگر در کشورهای دیگر به جاسوس ها گل و شیرینی میدهند که ما بخواهیم طبق گفته بعضی ها اینها را آزاد کنیم؟ ما باید قاطع بایستیم و خوشبختانه دستگاه قضایی زیر بار فشارها نرفته است.

,

رهبری درس خارج خود را در مدتی تقریبا طولانی با موضوع موسیقی برگزار میکردند

,

حسینی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، در دهه 70 درباره تهاجم فرهنگی گفت: برخی در آن زمان گفتند که این توهمی بیش نیست اما بعدها مشخص شد که این واقعیت داشته و حتی بعضی از افراد نیز از خارج مرزهای کشور تغذیه میشدند.

,

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان انتهایی خود در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در باب اهمیت سخنان رهبر انقلاب در زمینه فرهنگ‌سازی گفت: اگر به نگاه‌ها و سخنان رهبری توجه میشد، قطعا وضع بهتری داشتیم. ایشان درس خارج خود را در مدتی تقریبا طولانی با موضوع موسیقی برگزار میکردند. حضرت آقا فیلم میبینند و تحلیل میکنند، نه فقط از نظر محتوایی، بلکه از لحاظ ساخت شخصیت ها و بسیاری موارد فنی دیگر. این ها را گفتم تا بدانیم رهبری از تمام جنبه ها به مسائل نگاه میکنند و عمل به دید ایشان بسیار حیاتی است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه