اخبار داغ

نابسامانی ورزشی در مدارس سامان؛

خاموشی هیجان در مدارس سامان!/ نبود فضای ورزشی سرپوشیده و دبیر تربیت بدنی دو مشکل عمده دانش آموزان

خاموشی هیجان در مدارس سامان!/ نبود فضای ورزشی سرپوشیده و دبیر تربیت بدنی دو مشکل عمده دانش آموزان
نبود فضای ورزشی سرپوشیده و دبیر تربیت بدنی دو مشکل عمده دانش آموزان شهرستان سامان این مکشلات موجب شده شور و هیجان در بین دانش آموزان شهرستان کمتر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار سامان ما، شرایط اقلیمی شهرستان سامان باعث شده تا از اواسط پاییز و درماه آبان با سردی هوا  امکان پرداختن به فعالیت های ورزشی در هوای آزاد امکان پذیر نباشد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامان ما,
,
, ,

از سوی دیگر کمبود فضاهای سرپوشیده ورزشی در اکثر واحدهای آموزشی  نیز باعث شده تا در زمان برودت هوا در عمل زنگ ورزش مدارس به زنگ تفریح یا کلاس های تقویتی  تبدیل شود.

زنگ ورزش درمدارس شهرستان درماه های گرم سال تحصیلی با تمامی کاستی ها و کمبود امکانات ورزشی، فرصتی را برای فعالیت ورزشی دانش آموزان فراهم می ساخت اما درماه های سرد سال که سهم بیشتری ازسال تحصیلی را دارد، نداشتن فضای سرپوشیده، زنگ ورزش را از برنامه آموزشی حذف می کند.
 

,
,
,
,
, ,


مشکل دیگری که در کنار نبود فضای مناسب ورزشی در مدارس خودنمایی می کند، کمبود مربی و معلم ورزش در برخی مدارس  است، که باعث شده ساعات ورزش بین معلمان دیگر رشته های تقسیم شود و از این ساعت برای جبران درس های دیگر استفاده شود.

در حال حاضر عمده مشکل در حوزه تربتی بدنی شهرستان سامان نبود دبیر تربیت بدنی است و اکثر مدارس آموزگار تربیت بدنی هستند و یکی دیگر از مشکلات شهرستان سامان دیدمنفی اکثر مدیران نسبت به تربیت بدنی است.

,
,
,
,

 

,
 

 
,
, ,
,

کارشناس تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه تنها یک دبیر اختصاصی متوسطه اول و دوم در شهرستان وجود دارد ، اظهار داشت: مابقی نیرو های تربیت بدنی آموزگارند و 15 نفر آموزگار مشغول تدریس درس تربیت بدنی در مدارس شهرستان سامان هستند.

, سامان ما,


 

,
,
, ,
 
,


مهدی احمدزاده با بیان اینکه در شهرستان سامان کمبود نیروی تخصصی تربیت بدنی مشهود است، بیان داشت: 76 ساعت نیروی تربیت بدنی غیر تخصصی تدریس رشته تربیت بدنی را در شهرستان انجام می دهند.

,
,



,
,
, ,



احمدزاده با بیان اینکه سال جاری درخواست 14 نفر نیروی تربیت بدنی برای شهرستان سامان از ادره کل داده شده که تنها 6 نیرو  به این شهرستان اختصاص داده شده ، عنوان کرد: با توجه بر اینکه تعداد دانش آموزان این شهرستان بیش از 6 هزار نفر است این شهرستان با کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه ورزش و تربیت بدنی مواجعه است.

,
,
,



انتهای پیام/
 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه