اخبار داغ

یک روانشناس خانواده؛

مراقب القای احساسات منفی دیگران باشید

مراقب القای احساسات منفی دیگران باشید
یک روانشناس خانواده، گفت: مراقب القای احساسات منفی دیگران باشید، زمانی که شما نسبت به خود دچار عواطف و تفکرات منفی می شوید، آسیب پذیر و مستعد سواستفاده خواهید بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروین قلیزاده در گفتگو با بانوی کوثر، گفت: مراقب القای احساسات منفی دیگران باشید، زمانی که شما نسبت به خود دچار عواطف و تفکرات منفی می شوید، آسیب پذیر و مستعد سواستفاده خواهید بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوی کوثر,

 

,

وی افزود: شنیدن جملاتی مانند، از تو توقع نداشتم!تو هم مثل بقیه ای!تو هم مرا تنها گذاشتی!تو زندگی مرا خراب کردی!به خاطر تو خودم را میکشم!مگه تو بچه ای؟!بچه ننه!بی عرضه!تو مرا دوست نداری، اگر داشتی...، باعث میشود شما احساس گناه و یا حماقت کنید، اعتماد به نفس خود را از دست بدهید و به راحتی به خواسته های دیگران تن بدهید.

,

 

,

وی گفت: به دلیل احساس گناه ممکن است تن به یک رابطه ی آسیب زا بدهید، نتوانید به راحتی نه بگویید و از حق خود دفاع کنید. و به کارهایی تن بدهید که هیچ علاقه ای به انجامش ندارید و یا حتی برای شما مضر است.

,

 

,

این روانشناس خانواده گفت: ممکن است به دلیل احساس گناه، حقارت، خشم و عدم اعتماد به نفس به رفتارهای پرخطری مانند مصرف مواد، سکس ناخواسته و ... تن بدهید. به علت احساس حقارتی که در شما ایجاد شده ممکن است خود را مستحق بدرفتاری دیگران بدانید.

,

 

,

وی اظهار داشت: بنابراین هر زمان با چنین جملاتی با بار منفی مواجه شدید، هوشیار باشید و به آنها به عنوان یک زنگ خطر توجه کنید، با خودتان فکر کنید آیا واقعا مستحق این حرف ها و برچسب ها هستید؟

,

 

,

وی گفت: به عواقب تن دادن به این برچسب ها فکر کنید. ممکن است شما ناخواسته و تنها به دلیل اینکه دیگران باعث شده اند نسبت به خود احساس بدی داشته باشید مورد سواستفاده قرار بگیرید. اجازه ندهید دیگران با القا احساس منفی به شما، شما را به بازی بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه