اخبار داغ

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه:

مردم را نسبت به آینده کشور و نظام نااُمید و مأیوس نکنیم

مردم را نسبت به آینده کشور و نظام نااُمید و مأیوس نکنیم
آیت الله ناصر مکارم شیرازی تصریح کرد: نباید بگذاریم که با برخی سیاه نمایی ها و اخبار دروغ و تهمت آمیز در فضای مجازی و رسانه ، مردم نسبت به آینده کشور و نظام اسلامی ، نااُمید و مأیوس شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، این مرجع تقلید ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در ابتدای درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که هدف دشمن در شرایط فعلی تلاش برای ناامید کردن مردم نسبت به آینده نظام و انقلاب و کشور است، اظهار داشت: آن ها با ابزار رسانه و فضای مجازی و ایراد تهمت و انتشار اخبار کذب، می خواهند آرامش و امنیت روانی مردم را بر هم بزنند که باید جلوی این کار گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: در واقع آن ها با دروغ و تهمت می‌خواهند بین افراد ایجاد بدبینی و یأس کنند و فضای مجازی ابزاری برای پخش این دروغ‌ها و تهمت‌ها شده و هر اندازه تکذیب و کذب آن روشن می‌شود، باز دوباره تکرار می‌کنند به این جهت که هدفشان جنگ روانی و بر هم زدن آرامش مردم است نه کسب حقیقت.

,

استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر لزوم اصلاح فضای مجازی خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد هر کسی برای تخریب اشخاص و تشکیلات مختلف از ابزار فضای مجازی برای اهداف خود و سیاه نمایی کشور و نظام استفاده کند بلکه می بایست این وضع را اصلاح کرد و از سویی از مخاطبان فضای مجازی خواست که هر چه در این فضا می بینند یا می شنوند را باور نکرده و با هوشیاری و بصیرت اخبار و قضایا را دنبال کنند.

,

وی با ابراز تاسف نسبت به کسانی که با اظهارنظرها و یا نامه نگاری های خاص خود می کوشند وضع مملکت را خراب و ویران نشان دهند، گفت: این بی انصافی است که بگوییم اقتصاد، سیاست، کشاورزی دیگر امور کشور ویران است و به این وسیله مردم را نسبت به آینده مایوس و نااُمید کنیم.

,

این مرجع تقلید همچنین بیان داشت: به لطف الهی و به برکت انقلاب اسلامی اقدامات بسیاری در عرصه های مختلف کشور از اول انقلاب تاکنون انجام شده ، ضمن آن که ما در حال حاضر دارای امنیتی کم سابقه در کشور هستیم که باید قدردان آن بوده و روز به روز قدرت دفاعی خود را نیز ارتقا دهیم.

,

وی افزود: حقیقتاً اگر امنیت وجود نداشت معلوم نبود دشمن چه کار می‌کرد و لذا باید به آنها گفت اگر نقد می‌کنید راه درمان را نشان دهید، چرا که نقد نباید حالت تخریبی داشته باشد.

,

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در چنین شرایطی که کشور و انقلاب ما در برابر سلطه طلبان عالم ایستاده ، شاهد هستیم که رسانه های بیگانه مرتب علیه ما سیاه نمایی می کنند و در چنین شرایطی نباید به آن ها در این مسیر کمک کرد و تهمت ها و دروغ های آنان را به نوع دیگری تکرار کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه