اخبار داغ

گزارشی از اعتیاد؛ جهنمی که جامعه را می سوزاند؛

توزیع و مصرف مواد مخدر زنگ خطری برای جنوب شرق کشور/ علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان: خرید، فروش و استعمال مواد مخدر حرام شرعی است

توزیع و مصرف مواد مخدر زنگ خطری برای جنوب شرق کشور/ علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان: خرید، فروش و استعمال مواد مخدر حرام شرعی است
توزیع و مصرف مواد مخدر زنگ خطری برای مردم جنوب شرق کشور است و فاجعه مواد مخدر در مرزهای شرقی چنان گسترده است که مردم انتظار بیشتری از مسئولین دارند تا جوانانشان به دام اعتیاد نیفتند و لازم است محل ها و مراکز اصلی توزیع مواد مخدر شناسایی و پاکسازی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما، همه می دانند که اعتیاد از هر بیماری واگیردار به مراتب بسیار خطرناک تر و دامن گیر است و سرعت شیوع آن از آن چه که تصور می کنیم بیشتر است و متاسفانه راه حل و پیشگیری و درمان مناسبی برای آن وجود ندارد یا کار بسیار سختی است.

 در واقع بسیاری این را نپذیرند که یافتن مواد مخدر در سطح شهر از هر کالای دیگر آسانتر است و نه اینکه تحت تاثیر تحریم های بین المللی علیه کشور ما قرار گرفته بلکه از طرف دشمنان انسانیت نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا تجارتی پرسود برای کسانی شده که تنها چیزی که برای آن ها اهمیت ندارد انسانیت انسان است.

 علی ای حال مافیای مواد مخدر برای توزیع مواد نیاز به توزیع کنندگان خورده فروش و خورده پاست که حداقل در شهرهای کوچک استان سیستان و بلوچستان حضور آنها در سطح شهر کاملا ً مشهود است این عوامل اصلی توزیع مواد مخدر از پارک ها گرفته تا مسیرهای پرتردد بازار و نقاط حاشیه شهر حضور دارند و با علائم و اصطلاحاتی خاص مشتریان را شناسایی می کنند .
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما, تفتان ما,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
 فاجعه مواد مخدر در مرزهای شرقی چنان گسترده است که مردم انتظار بیشتری از مسئولین  دارند تا جوانانشان به دام اعتیاد نیفتند و لازم است محل ها و مراکز اصلی توزیع مواد مخدر شناسایی و پاکسازی شود و با عوامل اصلی توزیع  این مواد افیونی برخوردی جدی و قاطع صورت گیرد و گرنه آینده بسیار مبهم در انتظار جونان ما خواهد بود، امروزه خورده فروشان گویی در امنیت کامل تجارت پرسود خود و نابودکننده جامعه مشغولند، درست است که عواملی همانند بیکاری، فقر برخی از افراد را به این کار واداشته اما آیا منطقی است که امرار معاش با نابودی انسان های همنوع ما همراه باشد؟
 
فروش مواد مخدر صنعتی؛ مواد الکلی و گرفتار شدن زنان و دختران و افراد کم سن و سال در دام مواد مخدر زنگ خطری جدی و عاملی تهدید کننده بوده که باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

در همین خصوص خبرنگار تفتان ما، با چندتن از علمای اهل سنت گفت و گویی انجام داده است.

*خرید، فروش و استعمال مواد مخدر حرام است
امام جمعه اهل سنت مسجد الخلیل و مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما،اظهار کرد: خرید و فروش و مصرف مواد مخدر و انواع مسکرات و شراب که به سبب آن نقص به انسان وارد می شود حرام و از نگاه شریعت دینی ناجایز است.
 
مولوی محمد عثمان قلندرزهی با بیان اینکه دوستان و اطرافیان ناباب یکی از مهمترین عوامل گسترش اعتیاد در نوجوانان است، گفت: خانواده ها می توانند با آموزش فرزندانشان نسبت به مضرات مواد مخدر از گرفتار شدن آنها در دام اعتیاد جلوگیری کنند.
 
,
,
,
,
, تفتان ما, تفتان, ،,
,
, *, *, خرید، فروش و استعمال مواد مخدر حرام است, خرید، فروش و استعمال مواد مخدر حرام است,
, تفتان ما, تفتان, ،,
,
,
,

 
, ,
,
 وی با بیان اینکه مقوله اعتیاد و مواد مخدر و مواد مسکر، مست کننده و شراب که در جامعه وجود دارند از آسیب های جامعه است، تصریح کرد: این آسیب ها جامعه را با خطرات فراوانی مواجه ساخته اند و به نابودی کشانده اند.

* فروشندگان و استعمال کنندگان مواد مخدر و شراب افراد جهنمی هستند
یکی دیگر از علمای اهل سنت و مسئول دارالافتاء و مدرس حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما،با بیان اینکه خرید، فروش و استعمال مواد مخدر و شراب حرام شرعی است، اظهار کرد: به واسطه نجس و حرام بودن شراب و مواد مخدر؛ فروشندگان و استعمال کنندگان آن نیز در شمار افراد جهنمی قرار دارند.

مولوی عبدالحکیم عمرزهی با بیان اینکه مواد مخدر، مدهوش کننده و زائل کننده عقل است، گفت: مواد مخدر که هم اینک به فراوانی در سطح جامعه معامله و استعمال می شود عاملی برای نابود کردن جوانان است.

وی با بیان اینکه وعده سخت عذاب الهی در دنیا و آخرت در انتظار فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی است، تصریح کرد: اگر این افراد از فعل خود دست نکشیده و توبه نکنند در قیامت و پس از مرگ خوراک جهنمی ها به آنان داده می شود.

 مولوی عمرزهی با بیان اینکه حوزه قضایی و نیروی انتظامی حق دارند با فروشندگان و استعمال کنندگان مواد مخدر و شراب برخورد کنند، افزود: مجازات این فروشندگان این است که دستگیر و در ملاء عام شلاق زده شوند و در صورت تکرار عمل به دار آویخته شوند.

وی با بیان اینکه عموم مسلمانان باید شراب فروشان و فروشندگان مواد مخدر و مکان های کسب و معامله آنها را شناسایی و در دستگیری و مجازات شان با ماموران همکاری کنند، خاطرنشان کرد: این همکاری، عملی دارای ثواب است زیرا در آن خیر و منفعت رسانی به امت اسلامی است.
 
,
,
, *, *,  فروشندگان و استعمال کنندگان مواد مخدر و شراب افراد جهنمی هستند,  فروشندگان و استعمال کنندگان مواد مخدر و شراب افراد جهنمی هستند,
, تفتان ما, تفتان, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
مولوی عمرزهی با انتقاد از تخریب اموال عمومی از جمله لامپهای روشنایی معابر، نابودی علائم راهنمایی و رانندگی، رها سازی فاضلاب در معابر و غیره، اذعان کرد: هر گونه حیف و میل بیت المال حرام بوده و گناه بزرگی است لذا افراد، خانواده ها و صاحبان برخی مشاغل حق ندارند برای آسانی کار و نفع خود به دیگر مسلمانان آزار برسانند.

وی با قدردانی از تلاشهای کارکنان شهرداری در خدمات رسانی به شهروندان، اظهار کرد: با رها سازی فاضلاب در سطح معابر علاوه بر اینکه به رهگذران آزار می رسد خسارات زیادی به معابر وارد می آید و این کار نقصان بزرگی برای شهر است.

* سن مصرف کنندگان به مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده است
کارشناس ارشد روان شناسی و استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما،با بیان اینکه آموزش زوجین، تربیت فرزندان و همچنین آشنایی آنان نسبت به حق و حقوق یکدیگر یکی از ضروریات جامعه است، اظهار کرد: زنان باید با دانش خانواده، علم تغذیه و دانش تربیت فرزندان آشنا باشند.
 
عبدالمجید حسین زهی زمانی با اشاره به منویات و هشدارهای مقام معظم رهبری درباره مواد مخدر، اذعان کرد: این تأکیدات و هشدارهای رهبر انقلاب نشان از اهمیت موضوع است که شخصاً وارد این مسئله شدند.

وی افزود: متاسفانه امروزه مواد مخدر صنعتی، با تأثیرات مخرب خود با سرعت جوامع انسانی را آلوده کرده و مشکلات زیادی را برای خانواده‌ها به وجود آورده است.
 
,
,
,
,
, * سن مصرف کنندگان به مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده است, * سن مصرف کنندگان به مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده است,
, تفتان ما, تفتان, ،,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
این کارشناس ارشد روانشناسی با بیان اینکه سن مصرف کنندگان به مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده است، اذعان کرد: براساس گزارشات سازمانهای دولتی این روزها در کشور استعمال دخانیات از نوع صنعتی خصوصاً قرص های توهم زا در حال افزایش است که این افزایش با کاهش سن مصرف کنندگان روبه رو است.

وی با بیان اینکه دنیای صنعتی و مدرن با همه امکانات و پیشرفت های که برای بشر به ارمغان آورده است، اظهار کرد: متأسفانه جامعه ماشینی امروز مشکلات زیادی را نیز با خود به زندگی بشر وارد کرده که یکی از آن مبحث مهم و حیاتی مواد مخدر است.
 
انتهای پیام/ه
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه