اخبار داغ

رییس شورای شهر کاشمر خطاب به مسئولان:

برای جاده کاشمر به شادمهر پول ندارید ولی به یک تیم پایتخت صدها هزار دلار کمک می‌کنید؟!

برای جاده کاشمر به شادمهر پول ندارید ولی به یک تیم پایتخت صدها هزار دلار کمک می‌کنید؟!
رییس شورای شهر کاشمر با انتقاد از عدم اختصاص اعتبار لازم برای تعریض جاده کاشمر به شادمهر، انتقادات شدیدی را خطاب به مسئولان بالادستی مطرح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر در پی وقوع حوادث مرگبار در جاده کاشمر به شادمهر در طی سالیان متمادی و به ویژه در دو حادثه اخیر که منجر به جان باختن هفت نفر در این جاده شد، اعضای شورای شهر کاشمر با دعوت از رییس اداره راه و شهرسازی کاشمر خواستار توضیح وی در مورد پروژه تعریض این جاده شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

رییس شورای شهر کاشمر در این جلسه با اشاره به حوادث تلخ جاده کاشمر به شادمهر گفت: برای جاده کاشمر به شادمهر هر کاری از دست ما بربیاید کوتاهی نخواهیم کرد و انتظار ما از اداره راه و شهرسازی شهرستان این است که پیگیری بیشتری داشته باشد.

,

محمد خباززاده افزود: به هیج عنوان نمی شود از قضیه جاده عبور کرد به ویژه آنکه در مسائل مختلف نهادهای مختلفی ممکن است نقش داشته باشند به عنوان مثال در مورد حوادث این جاده، اداره راه، پلیس راه و فرهنگ رانندگی نقش دارند و لذا باید همه دست به دست هم بدهیم تا شاهد وقوع این حوادث نباشیم.

,

وی ادامه داد: 47 درصد مرگ و میرهای ما ناشی از حوادث ترافیکی است و آموزش و پرورش نقش مهمی می‌تواند در آموزش مسائل ترافیکی ایفا کند.

,

رییس شورای شهر کاشمر گفت: در مورد جاده کاشمر به شادمهر باید تلاش کنیم صدای مردم کاشمر به گوش مسئولان بالادستی برسد به عنوان مثال می‌توانیم زنگ سکوت در مدارس برگزار کنیم و حتی مراسمی مخصوص قربانیان حوادث این جاده برگزار کنیم و تمامی خانواده‌های داغدار را شناسایی کنیم و از مردم هم دعوت کنیم که نه برای شرکت در یک مراسم تعزیه بلکه با حضور خودشان صدای خودشان را به گوش مسئولان برسانند.

,

وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: مسئولانی که آن بالا نشسته‌اید باید بدانید که دارید داغ روی دل مردم می‌گذارید و این همه خانواده‌ها را داغدار کرده‌اید و عین خیالتان نیست.

,

خباززاده با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تعریض جاده کاشمر به شادمهر اظهار داشت: 3 هزار و 4هزار و 12 هزار میلیارد تومان در کشور اختلاس می‌شود و آن وقت این جاده 60 میلیارد تومان هزینه دارد اما متأسفانه عین خیال مسئولان بالا نیست و ما باید مدام در این جا داغ ببینیم و ناراحت باشیم.

,

رییس شورای شهر کاشمر افزود: وقتی یک جوان در این جاده کشته می‌شود چه کسی می‌خواهد خون او را پاسخ دهد؟ آن هم در حالی که مسئولان برای یک مسابقه و یا یک تیم فوتبال صدها هزار دلار به یک تیم پایتخت که جریمه و محکوم شده است کمک می‌کنند.

,

وی ادامه داد: 100 میلیارد و 200 میلیارد برای مسئولان پشیزی ارزش ندارد و ریال حساب می‌شود آن وقت برای جاده‌ای که 60 میلیارد تومان هزینه دارد و 10 سال است که مصوب شده اعتباری تعلق نمی‌گیرد؛ ما نمی‌دانیم فریادمان را باید به چه کسی برسانیم.

,

خباززاده تأکید کرد: شورای شهر به نمایندگی از مردم شهر از سیستم قضایی درخواست داریم که در موضوع جاده کاشمر به شادمهر به جد وارد شوند و خواهش می‌کنیم از دادستان و دادگستری که در این حوزه وارد شوند و از مسئولانی که باید در این موضوع نقش ایفا کنند چه اداره راه و چه پلیس راه، پاسخ بخواهند.

,

وی تصریح کرد: پلیس راه کجاست و چرا ترافیک مسیر را کنترل نمی‌کند؟ چرا حضور پررنگ ندارد و دوربین‌های خود را افزایش نمی‌دهد؟ لذا پلیس راه باید در جاده حضور داشته باشد چرا که مردم منطقه اصلاً نمی‌توانند قبول کنند که پنج نفر و شش نفر یک‌جا در این جاده کشته شوند و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

,

رییس شورای شهر کاشمر اظهار داشت: از تلاش‌هایی که تا کنون هر کدام از نماینده‌های کاشمر برای این جاده انجام داده‌اند تشکر می‌کنیم ولی اصرار داریم که نماینده شهرستان به صورت جدی پیگیر این قضیه باشند و در بحث آموزش هم آموزش و پرورش باید ورود کند.

,

خباززاده بر ایجاد سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد برای پیگیری این جاده توسط خانواده‌های قربانیان تأکید کرد و گفت: در نقاط مختلف دنیا مثلاً اگر کودک یک خانواده بر اثر سرطان از دنیا می‌رود سمن‌هایی برای مبارزه با سرطان تشکیل می‌دهند لذا ما از خانواده‌های قربانیان جاده کاشمر به شادمهر تقاضا داریم وارد شوند و جلوی قربانی شدن دیگران را بگیرند و به عنوان مثال باید عکس قربانیان را در جاده بزنیم تا مسئولان بدانند چه افرادی در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند.

,

وی خطاب به رییس اداره راه و شهرسازی کاشمر تصریح کرد: صدای شما در این قضیه باید بلند باشد و حتی اگر شده با استعفای خودتان صدای مردم را به گوش مسئولان برسانید و بگویید من نمی‌توانم در اینجا کار کنم چون از مردم کاشمر خجالت می‌کشم و به مدیر کل خود بگویید من به عنوان رییس اداره شما، این طور کاری که بخواهم صبح تا شب خجالت زده مردم باشم را نمی‌خواهم.

,

رییس شورای شهر کاشمر ادامه داد: هر کدام از ما به هر طریقی که هست باید برای این جاده اقدامی انجام دهیم، چه با رفتن به وزارتخانه و چه با رفتن به مجلس و یا تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع.

,

خباززاده گفت: جمعی از شهروندان تقاضا کرده‌اند نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری نوشته شود و موضوع جاده کاشمر به شادمهر با ایشان در میان گذاشته شود و حتی تقاضا کرده‌اند که اگر دولت اقدامی نمی‌کند خودشان هزینه این پروژه را پرداخت کنند.

,

وی افزود: آیا مردمی که روی معادن نفت و طلا و مس زندگی می‌کنند باید برای یک جاده این طور نگران و ناراحت باشند؟

,

شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای به منظور برنامه‌ریزی جهت پیگیری موضوع دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر و مطالبه از مسئولان در این زمینه در شورای شهر کاشمر تشکیل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه