اخبار داغ

آخرین وضعیت شهرک های گلخانه ای نی‌ریز بررسی شد

آخرین وضعیت شهرک های گلخانه ای نی‌ریز بررسی شد
در جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان نی ریز، رئیس و معاون شرکت شهرک های کشاورزی استان فارس، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیر جهاد کشاورزی ، گلخانه داران و جمعی از مسوولان این شهرستان ، آخرین وضعیت شهرک های کشاورزی به خصوص شهرک های گلخانه ای مورد بررسی قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ در جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان نی ریز، رئیس و معاون شرکت شهرک های کشاورزی استان فارس، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیر جهاد کشاورزی ، گلخانه داران و جمعی از مسوولان این شهرستان ، آخرین وضعیت شهرک های کشاورزی به خصوص شهرک های گلخانه ای مورد بررسی قرار گرفت . 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از نبض نی ریز؛,

محمدرضا امیری فرماندار نی ریز در این جلسه گفت : با توجه به وضعیت بسیار نگران کننده ای که طی سالهای اخیر در بخش کشاورزی به خاطر کمبود آب حاکم شده و معضلات فراوانی در پی داشته است راهی جز تغییر شیوه های سنتی کشاورزی به روش های نوین از جمله ایجاد گلخانه های صنعتی وجود ندارد .

,


وی افزود: با توجه به پیشرو بودن نی ریز در کشت گلخانه ، باید تمام دستگاه های اجرایی اعم از جهاد کشاورزی، ادارات منابع آب، منابع طبیعی و آبخیز داری، امور اراضی، بانک ها، شرکت های مرتبط و تشکل ها با تعامل و همدلی به سمتی بروند که سیاست ها و اهداف تعیین شده در این بخش تحقق یابد و با رفع مشکلاتی که بر سر راه علاقمندان این عرصه است، زمینه ی تحقق هدف گذاری سازمان جهاد کشاورزی فارس و  ایجاد اشتغال و تولید بیشتر فراهم گردد.
داریوش طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریزدر ،در این جلسه با ارائه ی گزارشی از آخرین وضعیت گلخانه های موجود و شهرک های در حال مطالعه و اجرا در سطح شهرستان، به بیان مشکلات و دغدغه های بهره برداران این بخش پرداخت و گفت: مهمترین کاری که باید برای گلخانه های موجود انجام داد، ترغیب و تشویق آنان وایجاد اتحادیه‌ای برای پیگیری امور گلخانه هاست که بخش مهمی ازمشکلات آنان بحث بازار فروش و موضوع صادرات محصول آنهاست.

,
,
,


طهماسبی ادامه داد: در حال حاضر 210 هزار متر مربع از اراضی مستعد به گلخانه ها اختصاص دارد که بیش از 130 فرصت شغلی ایجاد شده و با توجه به اینکه شهرستان نی ریز رتبه سوم سطح زیرکشت گلخانه های فارس را به خود اختصاص داده ، می طلبد با فراهم کردن زیرساخت های توسعه ی این واحدهای صنعتی ، بخش قابل توجهی از معضلات کشاورزی شهرستان را کاهش داد.
دهقان فارسی مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان فارس در ادامه جلسه، با اشاره به اهمیت احداث گلخانه ها در شرایط کنونی گفت: تغییر روش کشت در فضای باز ، ایجاد شهرک های جدیدگلخانه ای و توسعه ی آنها و هم چنین ساماندهی مجتمع های گلخانه ای و دامی از وظایفی است که دنبال می کنیم .

,
,
,

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از زیرساخت ها را دولت برای علاقمندان فراهم می کند ، باید تلاش کنیم جویندگان کار به خصوص کسانی که دانش کافی دارند به سرمایه گذاری تشویق شوند.

,


مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان فارس ادامه داد: اگر شرایطی فراهم شود که بهره برداران تولید انبوه و مستمر داشته باشند، و تلاش شود قیمت تمام شده ی محصولات پایین باشد، قطعا در بحث بازار یابی و فروش و صادرات محصولات تولید شده مشکلی نخواهیم داشت .

,
,


در پایان جلسه تعدادی از گلخانه داران به بیان پاره ای از مشکلات خود پرداختند و در خصوص موضوعاتی بحث و تبادل نظر شد .

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه