اخبار داغ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان:

"فنی و حرفه ای" حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه است

"فنی و حرفه ای" حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با تاکید بر نقش این سازمان در ارتقای مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: «فنی و حرفه ای» حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، فاطمه منصوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به ماموریت های پیش بینی شده برای این سازمان گفت: آموزش، پژوهش و تولید استانداردهای مختلف مهارتی مهمترین ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: آموزش های مهارتی در این اداره کل توسط دو بخش دولتی و خصوصی ارائه می شود و در حال حاضر 18 مرکز دولتی و 86 مرکز آزاد در استان سمنان فعال هستند.

,

منصوری با بیان اینکه 371 نفر در بخش های مختلف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان مشغول به کار هستند گفت: آموزش های مرتبط با بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مراکز مختلف این اداره کل به متقاضیان ارائه می شود.

,

وی از آموزش 1 میلیون و 664 هزار و 230 نفر ساعت در مراکز دولتی این اداره کل طی 8 ماهه نخست سالجاری خبر داد و افزود: هچنین در این مدت بیش از 694 هزار نفر ساعت در آموزشگاه های آزاد تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آموزش دیده اند.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به پایش مستمر مهارت آموزان پس از ارائه آموزش ها اشاره کرد و گفت: وضعیت اشتغال مهارت آموزان در بازه ای یکساله مورد رهگیری و رصد قرار می گیرد که بر اساس این رهگیری در حال حاضر آموزش های مرتبط با مشاغل خانگی بیشترین تحقق را در ایجاد اشتغال داشته اند.

,

منصوری با بیان اینکه 49.8 درصد از کارجویان مهارت دیده این اداره کل در نیمه نخست سال 95 در بخش های مرتبط شاغل شده اند تصریح کرد: باتوجه به وضعیت حاکم بر بخش صنعت در سالهای اخیر، اشتغال در این بخش مانند سالهای گذشته نیست.

,

وی با اشاره به مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی در بخش آموزش فنی و حرفه ای گفت: کارآموزی در محیط کار واقعی، توانمندسازی روستائیان و عشایر، کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و خصوصی سازی و رتبه بندی آموزشگاه های آزاد از اهم ماموریت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اعلام خبر تشکیل جلسات شورای مهارت در استان اظهار کرد: سند توسعه مهارت آموزی استان سمنان در افق 5 ساله با توجه به شناسایی نیازها، ظرفیت ها و پتانسیل ها در حال تدوین است که به هدایت آموزش های مهارتی به سمت نیازهای جامعه منجر خواهد شد.

,

منصوری با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه است گفت: معتقدیم چنانچه به ظرفیت های مهارتی این سازمان توجه شود بسیاری از مشکلات و چالش های حوزه اشتغال بویژه در بخش فارغ التحصیلان دانشگاهی مرتفع خواهد شد.

,

وی در بخش دیگری از این نشست خبری از اختصاص 36 درصد آموزش ها در سال 96 به آموزش های سفارش محور خبر داد و افزود: در این راستا تفاهم نامه های متعددی با دستگاه های اجرایی استان و نیز مراکز آموزشی استان منعقد شده است تا سطح مهارتی نیروی انسانی در دستگاه های های مختلف ارتقا یابد.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان به آموزش رایگان سربازان وظیفه در یگان های مختلف نظامی استان توسط مربیان این اداره کل اشاره کرد و گفت: در کنار این موضوع تلاش شده است تا شرایط ویژه ای برای ارائه آموزش به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ایجاد شود.

,

منصوری با یادآوری برگزاری آزمون های سنجش مهارت در این اداره کل اظهار کرد: به طور متوسط 60 درصد مهارت آموزان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان در آزمون های پایانی نمره لازم را کسب کرده و در آنها قبول شده اند.

,

وی در ادامه با برشمردن نیازهای سخت افزاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: امیدواریم مسئولان استان نوسازی و تکمیل تجهیزات کارگاهی این مراکز را مدنظر قرار دهند.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص فعالیت مراکز آموزشی غیرمجاز در برخی نقاط نیز اظهار کرد: متاسفانه شاهد فعالیت محدود این مراکز در استان هستیم که مهمترین علت فعالیت آنها پایین بودن هزینه ها در مقایسه با آموزشگاه های آزاد مجاز و عدم تطبیق با استانداردهای آموزشی است.

,

منصوری خاطرنشان کرد: آموزشگاه های غیرمجاز صرفا با هدف درآمدزایی از مسیرهای غیرقانونی و خارج از ضابطه تشکیل شده اند لذا خروجی مطلوب مهارتی به دنبال نخواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه