اخبار داغ

یادداشت/

من پولدار شدم ولی شما استفاده نکنید

من پولدار شدم ولی شما استفاده نکنید
«شان پارکر» یکی از میلیاردهای دنیای وب است که در حال حاضر مؤسسه ای را برای ایمونوتراپی سرطان به راه انداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرمان۱۴۰۰؛ «شان پارکر» یکی از میلیاردهای دنیای وب است که در حال حاضر مؤسسه ای را برای ایمونوتراپی سرطان به راه انداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰,

اما عمده شهرت پاکر به خاطر فیس بوک است. پارکر اولین مدیر شرکت فیس بوک است و زاکربرگ موسس فیس بوک پیش از این گفته بود که پارکر کسی است که ظرفیت واقعی فیسبوک را برای تبدیل شدن از یک پروژه دانشگاهی به یک کمپانی واقعی کشف کرد.

,


اما این رییس بزرگترین شبکه های اجتماعی اخیرا در کنفرانس درخصوص سرطان درباره استفاده از شبکه های اجتماعی به مردم هشدار داده است و می گوید هرچند خود او از طریق فیسبوک میلیاردر شده ولی دیگر از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کند.

,
,


پارکر تاکید می کند: این رسانه به طور اساسی رابطه شما با جامعه و دیگران را تغییر داده. احتمالاً حتی به شکلی عجیب تاثیری منفی روی خلاقیت افراد به جا گذاشته است. فقط خدا می داند که این (فیسبوک) با مغز فرزندان ما چه خواهد کرد.

,
,


مخترعان رسانه‌های اجتماعی چون مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک، کوین سیستروم از اینستاگرام و خود شون پاکر با پیامدهای شبکه‌های اجتماعی آشنا بودند.

,
,


به گفته مدیرعامل سابق فیسبوک، شبکه‌های اجتماعی همیشه به دنبال این هستند که وقت بیشتری از کاربران را بگیرند و برای این کار ، فیسبوک سعی می‌کرد اعضایش به نوشته‌هایی که در فیسبوک گذاشته می‌شد واکنش نشان دهند. به دنبال آن اعضای فیسبوک تشویق می‌شدند بیشتر بنویسند و واکنش نشان دهند. فیسبوک از این طریق تلاش می‌کرد انگیزه ایجاد شود و اعضای آن بیشتر بنویسند.

,
,


به گفته رئیس قبلی فیسبوک این مکانیزم به نوعی تائیدی برای افراد در جامعه است. اما پارکر این موضوع را به عنوان "استفاده از ضعف روحی انسان" تعبیر می‌کند. او در توضیح آن می‌گوید، همچنان که هکرها از نقاط ضعف نرم‌افزارها و سیستم‌ها استفاده و نفوذ می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی هم در جستجوی ضعف‌های انسانی و استفاده از آنها هستند.

,
,


چندی پیش شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد که در تغییراتی جدید با به کارگرفتن هوش مصنوعی، سعی دارد آن دسته از کاربران خود را که ممکن است قصد خودکشی داشته باشند، شناسایی کند و شرایط را برای ارائه خدمات مشاوره به آنها فراهم سازد. همین خبر می تواند شاهدی باشد بر این که شبکه های اجتماعی مشابه به اعماق ذهن و روان کاربران خود نفوذ دارند.

,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه