اخبار داغ

بهادری؛

بی برنامگی در کشاورزی آذربایجان غربی بیداد میکند/تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن ضروری است

بی برنامگی در کشاورزی آذربایجان غربی بیداد میکند/تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن ضروری است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی وضعیت کشاورزی آذربایجان غربی را فجیع و بدون برنامه مشخص خواند و تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن را لازم و ضروری دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا هادی بهادری، در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز گفت:کشاورزی آذربایجان غربی باید از حالت سنتی به مدرن تبدیل شده و کشت متناسب با میزان آب نوع خاک وشرایط زمین انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با اشاره به پیشرفت نوع کشت در مناطق مختلف جهان افزود: کشاورزی در آذربایجان غربی اکنون به حالت سنتی و ارثی است در حالی که در کل دنیا کشاورزی به صورت گلخانه ای و در محیط های کنترل شده کشت و بهره برداری می شود.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز هم کشاورزی استان را از دست داده ایم هم دریاچه ارومیه را، این ناشی از بی برنامگی فجیع است که  این ۲ به این وضعیت اسفناک تبدیل شده اند.

,

بهادری، با اشاره به مشکلات متعدد بخش کشاورزی استان تصریح کرد: اکنون سالانه ۲۰ هزار تن سیب درختی در آذربایجان غربی تولید می شود که یک چهارم این مقدار به صورت زیر درختی و با نازلترین قیمت از بین می رود.

,

وی بهبود وضعیت کشاورزی را نیازمند حضور مردم و تلاش های مکرر آن ها اعلام کرد و اظهار داشت: دولت باید برنامه ای در جهت بهبود وضعیت فعلی کشاورزی استان تصویب کرده و ارائه دهد و مردم در جهت اجرای برنامه ها اهتمام لازم داشته باشند.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از وجود ۹۳هزار هکتار باغ سیب در آذربایجان غربی خبر داد وبیان کرد: استان در مقایسه با سال های گذشته توسعه چشمگیری در بخش کشاورزی داشته است اما اکنون کشاورز متضرر واقعی بوده وکشاورزی در وضعیت معیشتی قرار دارد.

,

وی گفت: باید میز سیب در آذربایجان غربی که قطب سیب کشور است ایجاد و در استان مستقر باشد.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، یکپارچه شدن زمین های کشاورزی را کمک به بهبود وضعیت کشاورزی عنوان کرد و افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه در تهیه نقشه های کادکست تلاش جدی به کار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه