اخبار داغ

انحصار خط امامی بودن تا طرفداری از شاملو!/حمایت از شاملو با کجای دفاع از انقلاب سازگار است؟

انحصار خط امامی بودن تا طرفداری از شاملو!/حمایت از شاملو با کجای دفاع از انقلاب سازگار است؟
تغییر ودگردیسی فکری و سیاسی نکته ای است که بخصوص در میان سیاسیون همواره و همیشه با تعجب نگریسته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رزن،دهه 60 در فضای سیاسی کشورمان و جمهوری اسلامی را باید عرصه حضور نیروهای  اسلامگرا در سپهر سیاسی ایران دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رزن،,

در این میان در حالی که پس از اتفاقات خرداد 60 و سال 58 فعالان سیاسی کشور را همگی از نیروها موسوم به انقلابی و اسلامگرا تشکیل می دادند برخی رویدادها و موضع گیری ها موجب ایجالد دو نگاه و جریان در میان اسلامگرایان طرفدار جمهوری اسلامی شد.

,

 

,

 

,

خط امام انحصاری جریان چپ

, خط امام انحصاری جریان چپ,

در این بین گروهی خود را مدافع و حامی اصلی  امام معرفی کردند و از آن زمان نام خط امام برخود برگزیدند.

,

 

,

این در حالی بود که این جریان، طرف مقابل را با انگ ضعف در حمایت از آرمانها امام و سستی در انقلابی بودن،طرفداری از سرماه داری متهم میکرد.

,

شرح داستان این اختلافات و انگ زدن ها موضوع این نوشته نیست .

,

 

,

 

,

در آن سالها این جماعت خود را مالک انحصاری امام   و گفتمان انقلاب معرف کردند.بعضا افراط گری هایی در برخورد این جریان در مسائل مختلف کشور مشاهده شد.

,

 

,

رفتار افراطی که با مخالفت امام مواجه می شود

, رفتار افراطی که با مخالفت امام مواجه می شود,

از دیوار کشیدن میان کلاسها دانشگاه که با تذکر شدید امام و رهبر انقلاب که در آن زمان رئیس جمهور بودند  روبرو شد تا برخوردهای خشن با دگر اندیشان و افرادی که ظاهر غیر اسلامی در جامعه داشتند در آن روزها ثبت شده است.

,

 

,

 

,

اما همان جماعت امروز در دگردیسی عجیب درمقابل همه  گذشته خود صف آرایی کرده اند.از مخالفت با نظریه ولایت فقیه تا طرفدار از شخصیتهای هنری و فرهنگ مخالف اندشه انقلاب به وضوح و  شفاف در بساط ان جماعت پیدا می شود.

,

حمایت از شاملو با کجای دفاع از انقلاب سازگار است؟

, حمایت از شاملو با کجای دفاع از انقلاب سازگار است؟,

این روزها سالگرد احمد شاملو شاعر مخالف جمهوری اسلامی و بعظا حتی مخالف با مبانی دینی محک خوب دیگری بر پایبندی جماعتی است که روزی خود را پیرو و پشتیبان انحصاری دین و انقلاب و ولایت فقیه میدانستند و اینک بدون هیچ توضیح در حال سینه چاک کردن برای شاعری هستند که از حمایت از منافقین تا مخالفت علنی با اندیشه امام در آراء و اندیشه های او موجود است.

,

 

,

یکی از عجایب روزگار همنجا است.جریانی که خود در بستن و تنگ کردن فضا سیاسی مورد عتاب امام قرار گرفته بود و خود را مالک انحصاری امام و انقلاب  و طرفداری مستضعفین می دانست برای این شاعر ضد امام و انقلاب و نظام  چه تیترها که نمی زنند.

,

حبیب میرزایی

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه