اخبار داغ

انتخاب شهردار بوشهرجنجال برانگیز شد؛

تهدید، گلایه، نصیحت و کنایه در جلسه جنجالی شورای شهر بوشهر

تهدید، گلایه، نصیحت و کنایه در جلسه جنجالی شورای شهر بوشهر
عدم حضور تعدادی از اعضای شورای شهر بوشهر در جلسه انتخاب شهردار باعث شد تا جلسه به حد نصاب نرسیده و لغو شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ طبق اطلاعیه سابق شورای اسلامی، مردم شهر بوشهر دیروز منتظر معرفی شهردار جدید خود بودند، اما فضای حاکم بر جلسه دیروز چنان بود که ناامیدی مردم از برآورده شدن انتظارات آنان توسط شورای پنجم بیش از پیش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

عدم حضور مهرزاد آسایش، عبدالخالق برزگرزاده، طاهره شمشیری و پویا دولابی در جلسه دیروز باعث شد تا جلسه به حد نصاب نرسیده و لغو شود. این در حالی است که تعدادی از کاندیداهای پست شهرداری برای ارائه برنامه خود در سالن برگزاری این جلسه حاضر شده بودند. این موضوع با واکنش دیگر اعضای شورای شهر حاضر در جلسه همراه بود.

,

ندا عبدالله عضو شورای شهر بوشهر اولین عضوی بود که با اعتراض به عدم حضور 4 عضو دیگر گفت: چرا اینها نمی آیند در جلسه شرکت کنند و در زمان رای گیری بروند؟ حداقل بیایند صحبت های کاندیداهایمان را بشنویم، الان 2 هفته است که (انتخاب شهردار) به تاخیر می افتد، این صحبت آنان بود و ما موافقت کردیم.

,

عبدالله زاده در ادامه سخنان خود با انتقاد از حضور در اتاق کنار سالن جلسات و عدم حضور در جلسه افزود: خانم شمشیری که در اینجا حضور دارند، تشریف بیاورند تا ما نظرات کاندیداها را بشنویم تا یک انتخاب مهم برای شهر بوشهر داشته باشیم. حداقل به احترام صحبت خودمان و به احترام مصوبه خودمان حاضر بشویم.

,

اکبر توسلی دومین عضو شورا بودند که از عدم حضور دیگر اعضا انتقاد و تصریح کرد: طبق مصوبه قبلی شورا قرار بود امروز شهردار شهر بوشهر انتخاب شود. من خیلی شفافانه و صادقانه عرض کنم که شهر بوشهر و شهرداری مرکز استان دچار چالش شدیدی است و مردم از این وضعیت بسیار ناراحت و ناراضی هستند. قرار بود یکی از این 6 گزینه یکی برای شهرداری بوشهر انتخاب شود و شکی در آن نیست که یکی از این 6 نفر شهردار خواهد شد. نگاه ما توسعه شهر بوشهر است و عقد اخوت با هیچ شخصی و شهردار منتخب نبسته ایم. مرکز استان که نماد استان است، نباید به این شکل مدیریت و مجموعه مدیریتی این شهر به شکل سرپرستی اداره شود و این خطری است که هر لحظه در برای بوشهر حال اتفاق است و همه ما در آن نقش و سهم داریم.

,

توسلی در ادامه دهدار رئیس شورای شهر را مورد خطاب قرار داد و گفت: من خواهشی که از جناب دهدار ریاست محترم شورا دارم، همکاران شورا را توجیه کنند تا به احترام دعوت نامه شورا به احترام نام شورا به احترام شهروندان فهیم بوشهر در جلسات حضور به هم رسانند. بهتر است این پروژه ای که شکل گرفته است هر چه زودتر حل شود و به سرانجام برسد تا شهردار انتخاب شود و کارها را دنبال کند. وضعیت پروژه های شهر ما واقعا در وضعیت خوبی به سر نمی برد و این عدم هماهنگی لازم برای همه ما آسیب شده است. امیدوارم انتخاب شهردار سلیقه ای نباشد و برنامه ریزی شده باشد و همکاران محترم درک این را داشته باشند که این انتخاب باید هر چه زودتر شکل بگیرد.

,

کیوان هاشم زاده یکی دیگر از اعضای شورای شهر بوشهر به شدت از حاشیه سازی های اعضای غایب انتقاد کرد و اظهار داشت: قرار بود امروز جلسه انتخاب شهردار تشکیل شود و همکارانی که شرکت نکردند خودشان باید پاسخگو باشند که چرا شرکت نکرده اند. اما تا دم در شورا حاضر شویم و یا در اتاق کناری باشیم و در جلسه شرکت نکنیم، این در شأن نمایندگی مردم نیست. حداقل دوستان ظاهر کار را رعایت می کردند و تا در شورا و اتاق کناری نمی آمدند. این توهین به مردم و کاندیداهای حاضر در جلسه برای تصدی پست شهرداری است.

,

هاشم زاده در ادامه سخنان خود گفت: ما دوست نداشتیم مسائل حاشیه ای باز شود، اما اگر قرار بر باز کردن این مسائل باشیم خیلی ها شرمنده و سربه زیر خواهند شد. امیدواریم دوستانی که از دیروز دارند فشار می آورند تا موضوع خلاف راه حل دمکراتیک حل شود، منجر به حاشیه های بیشتر برای بوشهر عزیز نشود. ما خویشتن داری می کنیم و وارد حاشیه ها نمی شویم و به همکارانمان احترام می گذاریم ولی اینکه تا دم در بیاییم و حاضرنشویم با وجود اینکه کاندیداها در اینجا حاضر شده اند، اصلا روال صحیحی نیست.

,

روح الله نصرتی دیگر عضو شورا از انتقاد فراتر رفته و تهدید به افشاگری علیه اعضای غایب جلسه دیروز کرد و اظهار داشت: همکاران باید می آمدند و به برنامه های کاندیداها گوش می دادند نه اینکه بیایند و در اتاق ها بنشینند و یا با خودرو خود تا دم در شورا بیایند و در جلسه شرکت نکنند. آقای آسایش را دیدم که تا دم در آمد، اما بعد با خودرو آقای دولابی رفت. با ایشان تماس گرفتم و جواب دادند و گفتم بیایید به برنامه ها گوش بدهید اما رای گیری به تاخیر افتد مثلا برای هفته بعد، چه اشکالی دارد. ولی من نمی دانم این قایم موشک بازی ها چیست. نه اینکه نمی دانیم، بلکه خوب هم می دانیم، ولی واقعا اگر نیاز باشد من با هیچ کسی تعارف ندارم نه با همکاران خودم و نه با کاندیداها و نه با افرادی که از بیرون فشار می آورند، همه چیز آنها را و هر کاری که کرده اند و نام کسانی که پشت قضیه بودند را افشا می کنم.

,

نصرتی در ادامه بر شدت تهدیدهای خود افزود و گفت: من با هیچ کسی تعارف ندارم و با هیچ کسی از اعضا برای شخص خاصی رایزنی نکردم اما اگر لازم باشد والله قسم همه صحبت هایی که کرده اند را به اهالی رسانه می دهم تا آبرو برای آنها نگذارند. بگذارید شهردار یک ماه دیگر، یا 2 ماه دیگر انتخاب شود هیچ مشکلی ندارد، اما این بازی ها در نیاورید. بعضی از این سایت های خبری از قبل طبق اتفاقات رخ داده شده خبرهای خود را چینش و برنامه ریزی می کنند. من خودم اعلام می کنم خود اینها ذی نفع هستند، من همین جا به اهالی رسانه می گویم چه بحث های مالی و چه بده بستان هایی شد، با هیچ کسی تعارف ندارم و همه آنها را افشا می کنم. ما دوست نداریم وارد حاشیه بشویم، اما اگر آنها دوست دارند ما مشکلی نداریم و می بینند چطور کارها و برنامه های آنان را برملا می کنیم.

,

در نهایت ابوذر دهدار زاده با اعلام ختم جلسه به دلیل به حد نصاب رسیدن اعضا تصریح کرد: از همکاران می خواهم در جلسه حاضر شوند و شهردار مناسبی را برای بوشهر عزیز انتخاب کنند. من از مردم فهیم بوشهر و عزیزان حاضر کاندیداهای محترم و اصحاب رسانه پوزش می خواهم. در جلسه بعدی قطعا شهردار انتخاب خواهد شد. ختم جلسه امروز را به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا اعلام می کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه