اخبار داغ

«رقص شب تاب ها» نمایشی برای دوستداران طبیعت در کرج

«رقص شب تاب ها» نمایشی برای دوستداران طبیعت در کرج
نمایش «رقص شب تاب ها» به نویسندگی سینا شفیعی و کارگردانی علیرضا معروفی از 22 آذر ماه لغایت یکم دی ماه ساعت 18 در تئاتر شهر کرج روی صحنه می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایش «رقص شب تاب ها» به نویسندگی سینا شفیعی و کارگردانی علیرضا معروفی از 22 آذر ماه لغایت یکم دی ماه ساعت 18 در تئاتر شهر کرج روی صحنه می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علیرضا معروفی کارگردان نمایش در گفتگو با نگارانه اظهار داشت: نمایش رقص شب تاب ها یک نمایش کاملا ساده است که در حین سادگی اعماقی انسانی ، اخلاقی و عرفانی دارد که تماشاگر را به خود جذب می کند لذا شاید تماشاگر در وهله اول که با نمایش روبه رو می شود نمایشی شاد، کمدی و مفرح می بینید ولی بعد از گذشت زمان و ریز شدن در جزییات متوجه می شود که با یک نمایش صرفا کمدی روبرو نیست و با یک نمایش کاملا اخلاقی و انسانی روبروست.

, نگارانه, نگارانه,

وی ادامه داد: قصه نمایش رقص شب تاپ ها قصه ی شخصیتی است بنام پرفسور میلور رییس سابق انستیتو زلزله است که دستگاه جدید و تشخیص کوچکترین پیش لرزه ها را اختراع کند خلوتی را انتخاب می کند خلوتی در دل طبیعت و جزیره ای بنام کرم شب تاپ هاست در آنجا با آدم جدیدی مواجه می شود که اول به آن شک دارد و بعد از مدتی آشنایی به آن اعتماد می کند و …

,

معروفی گفت: نمایش در یک موقعیت جنگ به سر می برد و چون در آن منطقه بمباران حکم فرماست کل بازتابی شب تاپ در آن منطقه تخریب می شود آن دو نفر نمی توانند در این موقعیت جزیره را ترک کنند و … کلیات قصه نمایش را شکل می دهد.

,

وی به هدف اجرای نمایش اشاره کرد و تاکید کرد: هدف اجرای نمایش این است که با طبیعت دوست باشیم طبیعت اوج سمفونی هنرهاست چون طبیعت انسان را به عمق خلقت پروردگار می برد و ما می توانیم با طبیعت حتی به کمال برسیم.

,

معروفی تصریح کرد: تئاتری ای در استان البرز وجود ندارد و این به خاطر ساختار غلط هنری است تئاتر شهری که مردم شهر حتی مکان آن را نمی دانند و این مهم به مسئولین فرهنگی شهر برمی گردد خوش به حال شهری که مردم آن شهر مکان تئاتر شهرش را می دانند و به تماشای تئاتر می نشینند.

,

وی بیان کرد: متاسفانه کرج با وسعت و با جمعیتی که داردمردم آن آشنایی با هنر تئاتر ندارند و اگر هم بدانند تعدادشان اندک است هنر تئاتر مخاطب خاص دارد و معمولا شهروندان البرزی برای تماشای تئاتر به تهران می روند و این برای استان ضعف بزرگی است.

,

معروفی خاطر نشان کرد : یک تئاتر شهر در مرکز شهر برای استان البرز در نظر گرفته شود و تنها راه چاره اش این است که مردم بدانند در البرز تئاتر اجرا می شود اگر تئاتر شهرکرج کنار تالار شهیدان نژاد فلاح یا پارک سه باندی کرج و یا باغ فاتح قرار گیرد صنعت تئاتر در البرز رونق می گیرد و این هم به نفع هنرمندان تئاتر و هم به نفع مسئولین شهر است .

,

وی در پایان گفت: از مردم و مسئولین خواهش می کنم صندلی های تئاتر را خالی نگذارند چون هنرمند تئاتر پول برای تبلیغات ندارد و مورد بی مهری قرار گرفته است .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه