اخبار داغ

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان؛

بیش از30درصد مردم سرباز زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند/با همکاری سپاه بیش از هزار خانه برای محرومان استان ساخته می شود

بیش از30درصد مردم سرباز زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند/با همکاری سپاه بیش از هزار خانه برای محرومان استان ساخته می شود
مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال جاری بیش از هزار واحد مسکونی با همکاری سپاه تحویل مددجویان این نهاد در روستاهای استان خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا شهرکی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) برای کمک به مددجویان این نهاد برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و دوری از جرم، گفت: برای جلوگیری از  ترک تحصیل دانش آموزان و افزایش کودکان کار در استان، کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامات خوبی انجام داده که اهدای لوازم التحریر و پوشاک به دانش و آموزان و تحت پوشش قرار دادن خانواده های کم بضاعت گوشه ای از این اقدامات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

وی افزود: ترک تحصیل دانش آموزان یکی از موارد افزایش کودکان کار در جامعه می باشد که حمایت های این نهاد از خانواده ها و کودکان موجب کاهش چشمگیر از پدیده در استان شده است.

,

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه حمایت از کودکان، بیان کرد: حمایت های مالی، درمانی، معنوی و آموزشی کمیته امداد از کودکان موجب شده تا شاهد رشد چشمگیر شاخص های آموزشی در میان دانش آموزان تحت پوشش این نهاد باشیم که این خود مانع از ورود این کودکان به خیابان ها و گرفتاری در مشکلات و آسیب های اجتماعی است.

,

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین جهیزیه دختران تحت پوشش و کمک به ازدواج مددجویان این نهاد، خاطرنشان کرد: ما هر ساله برای تامین جهیزیه دختران تحت پوشش این نهاد اقدامات فراوانی انجام انجام می‌دهیم که پرداخت مبلغ 30میلیون ریال نو عروسان گوشه ای از این برنامه هاست.

,

شهرکی طلاق را بزرگترین مشکل جامعه دانست و گفت: کمیته امداد برای کاهش طلاق و پیشگیری از آسیب های ناشی از آن برنامه های خاصی را پیش بینی کرده که برگزاری دوره های آموزشی برای زوجین یکی از این برنامه هاست به گونه ای که در هر سال بیش از 4هزار نفر در آموزش‌های پیش از ازدواج این نهاد شرکت می کنند که حمایت از خانواده های زندانیان نیز در این طرح گنجانده شده است.

,

وی با تاکید بر اینکه برنامه های کمیته امداد در کاهش آمار طلاق اثرگذاری خوبی داشته است،  اذعان داشت: برنامه ما به خوبی پیاده شود و  اثرگذاری خوبی نیز به همراه داشته که می توان آن را در آمارهای منتشره به روشنی دید.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: ما در حال حاضر حدود ۹۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد داریم که از این تعداد ۵۰ هزار  خانواده با سرپرستی زنان اداره می شود.

,

وی با اشاره به اینکه 24هزار یتیم حدود ۳۶ هزار دانش آموز و 2هزار و 700دانشجو  در سیستان و بلوچستان زیر نظر  کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند  که این تعداد بالا نشان دهنده گستردگی سطح زیرپوشش این نهاد و اهمیت توجه به مسائل آموزشی و فرهنگی است.

,

وی بهترین روش برپایی کلاس های آموزشی برای افزایش آگاهی عمومی را استفاده از مشاوره غیرمستقیم دانست و  خاطرنشان کرد: کمیته امداد در حال حاضر از خدمات مشاوره مستقیم استفاده نمی کند و به صورت غیرمستقیم از این خدمات بهره می برد و همچنین کلاس های بهداشت و روان و دیگر برنامه های آموزشی به صورت گروهی یا انفرادی نیز برپا می شود به گونه ای که طی سال گذشته بیش از 38هزار نفر از این کلاس‌ها و دوره های آموزشی استفاده کرده اند.

,

شهرکی با اشاره به اقدامات این نهاد در راه تامین امنیت مالی جامعه، بیان کرد:  در بحث رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در سال گذشته چیزی در حدود 4هزار و 500شغل خانگی ایجاد شده که این رقم در سال جاری رشد چشمگیری داشته است به گونه ای که در سال 96 و تنها در شش ماهه نخست سال ما 4هزار شغل خانگی ایجاد کرده ایم که میتواند موجب رفع نیازهای جامعه شود.

,

وی در  ادامه خاطرنشان کرد:  تا پایان سال جاری ۸۸۲ واحد مسکونی با همکاری سپاه تحویل مددجویان این نهاد در روستاهای سیستان و بلوچستان خواهد شد،  همچنین خود کمیته امداد امام خمینی نیز ۱۵۰ واحد را تکمیل خواهد کرد تا تنها در سال 96  بیش از یک هزار خانواده روستایی در استان صاحب خانه شوند.

,

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به اینکه این نهاد همواره آماده خدمت رسانی به مردم است، تصریح کرد: با توجه به آمار جمعیتی باید گفت که بیشترین مددجویان کمیته امداد در شهرستان های ایرانشهر و سرباز حضور دارند به گونه ای که چیزی در حدود 30درصد ساکنین این مناطق تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که این خود به تنهایی نشان دهنده گستردگی کار این نهاد در استان است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه