اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی در همایش مولفین قاینات:

از ظرفیت همایش ها برای معرفی توانمندی های علمی ، فرهنگی و اقتصادی کشور استفاده شود

از ظرفیت همایش ها برای معرفی توانمندی های علمی ، فرهنگی و اقتصادی کشور استفاده شود
استاندار خراسان جنوبی گفت:فارغ از هرگونه گرایش وحزبی باید برای عرضه توانمندیهای فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی ،سیاسی از روش های علمی بهره برد واین منشور باید متوازن حرکت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، سیدمحمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در اولین همایش مولفین شهرستان قاینات که با حضور جمعی از مسئولین استانی وشهرستانی وتعدادی از مولفین در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی قاین برگزار شد با اشاره به برگزاری نمایشگاه مولفین شهرستان در حاشیه برگزاری این همایش گفت: این نمایشگاه بیانگر اوج کیفیت و محتوای فرهنگی شهرستان است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

 

,

وی افزود: قاینات به لحاظ تولید علم ومنشاء فرهنگ وفرهنگی بودن  وفرهنگی زیستن منطقه زرخیزی است.

,

مروج الشریعه ادامه داد:بخشی از اشاعه بزرگ فرهنگی بودن به خصوص اشاعه فرهنگ  غنی اسلامی رادر نمایشگاه مولفین شهرستان مشاهده کردیم واین ظرفیت ها باید به مردم معرفی شوند.

,

 

,

استاندار خراسان جنوبی با زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا گفت: امیدوارم همه ما در مسلک مسئولیتی که برای مردم ونظام عهده دار هستیم ،رهروان صادق وپرتلاشی برای به ثمر نشستن مسیر شهدا که در اوج اعلای خود طی کرده اند باشیم

,

وی گفت: برای تجلیل گرامیداشت این روز در سنوات آتی وبرگزاری همایش های مشابه در بقیه نقاط استان باید با برنامه ریزی های جالب تر وکامل تری صورت گیرد  که یکی از آنها اهداف این باشد که  فرهنگ غنی منطقه را به مردم  خودمان وکشورهای جهان بشناسانیم. واین با روش های مختلفی قابل انجام است .

,

مروج الشریعه  افزود:باید در این محافل به لحاظ شکل وزمانی ونوع برگزاری ها در شهرستان واستان ومنطقه ومعرفی مولفین ،دستاوردهای بسیار جالب وارزنده علمی وفرهنگی وادبی مد نظر باشد

,

استاندار ادامه داد:باید از بقیه مولفین وشخصیت فرهنگی کشور نیز دعوت شود تا از نزدیک شاهد این حرکات در شهرستان هاباشند وچهره های مردم قاینات راازنزدیک ببینند ودر یک گفتگوی هم اندیشانه برای اعتلا وتوسعه همه نقاط  کشور شرکت کنند.

,

مروج الشریعه گفت: برگزاری این گونه همایش ها اهداف متعدی را دارد که نفس خود این موضوع برای معرفی پتانسیل باارزش فرهنگی واندیشمندان بزرگ این منطقه وشناسایی مولفین در قید حیات وآنهایی که نیستند بسیار موثر است.

,

وی تصریح کرد:باید از اندیشمندان ومولفین مختلف کشور در رشته های مختلف وتشکل های علمی ونوآورانه وفناورانه دعوت شود وحیف است که آنهارا ازاین زیبایی وشکوه به نمایش گذاشته شده محروم شوندواندیشمندان ملی حیف است که در چنین همایش هایی کمتر حضور داشته باشند.

,

وی به روش فناورانهITنیز اشاره کرد وگفت: این روش یکی از بهترین روش ها برای شناساندن مشاهیر وظرفیت های علمی هر منطقه است .وممکن است که امکان حضور برخی از اندیشمندان در این همایش ها مقدرو نباشد وباید از روش های علمی وفناورانه  واز روش های تکنولوژی مدرن برای معرفی ظرفیت های اقتصادی وفرهنگی وسیاسی در کشور بهره برد.

,

استاندار بیان داشت:درکناراین همایش می توان توانمندیهایی که قابل عرضه به همه مخاطبین در همه ستون های مختلف در سراسر جهان است را از طریق ITانجام داد.

,

وی افزود:باید جزء جزء گرامیداشت این روز را با این تالیفات وسبقه تاریخی وبا این هدف که به همه بشناسیانیم  و از دیگران  دعوت کنیم وهم تبادل فرهنگی داشته باشیم واین با با راه اندازی یک سایت در جهت معرفی سبقه تاریخی هر شهرستان یامکان پذیر است واداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی باید هم چنین سایتی را برای معرفی ظرفیت های استان داشته باشد.

,

مروج الشریعه درادامه گفت: فارغ از هرگونه گرایش وحزبی باید برای عرضه توانمندیهای فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی ،سیاسی از روش های علمی بهره برد واین منشور باید متوازن حرکت کند وقطعا جلوی پیشرفت تکنولوژی علمی را هم نمی شود گرفت.

,

وی اضافه کرد:رئیس جمهور هم در منشور دوباره ایران خود که بیانگر توسعه متوازن وچند وجهی است اشاراتی را داشته اند وجامعه برای توسعه اجتماعی ،سیاسی،فرهنگی واقتصادی وعلمی باید همه جنبه های منشور را در نظر بگیرد چرا که هروجهی از این منشور بیانگر یک محتوای باارزش است که برای رشد وتوسعه کشور ضروری است

,

مروج الشریعه گفت:امروزه از جوانان کشور می خواهیم که نقش استارآپ ها (شتابنده ها)را جدی بگیرند وبرای پیشرفت کشور از نقش شتابنده ها فراموش نکنند.

,

وی گفت:در اتاق بازرگانی ایران هم براین موضوع تاکید شده است وقطعا  استارآپ ها دراین شرایط نجات دهنده کشور هستند وایحاد اشتغال هم در سیطره این شتابنده ها قراردارد.

,

استاندار خراسان جنوبی در بخش پایانی سخنان خود گفت: همایش امروز هدفش آگاهی دادن وانتقال اطلاعات است ویکی از مهم ترین وظایف ما این است که این میراث های تاریخی وفرهنگی را به نسل های آینده منتقل کنیم وهمه تلاش های ما برای مردم باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه