اخبار داغ

در جلسه شورای شهر کاشمر مطرح شد؛

دادستان به موضوع جاده کاشمر به شادمهر ورود خواهد کرد/ اداره راه از مردم کاشمر عذرخواهی کند

دادستان به موضوع جاده کاشمر به شادمهر ورود خواهد کرد/ اداره راه از مردم کاشمر عذرخواهی کند
موضوع جاده کاشمر به شادمهر بحث داغ جلسه شورای شهر کاشمر بود و در این جلسه تأکید شد که دادستان کاشمر به موضوع این جاده ورود خواهد داشت تا سهم هر کدام از دستگاه‌ها در حوادث ناگوار این محور مشخص شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر یک عضو شورای شهر امروز در جلسه شورای شهر کاشمر گفت: در موضوع جاده کاشمر به شادمهر، کوتاهی صورت گرفته است و اداره راه باید از مردم عذرخواهی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین میثم خزاعی ادامه داد: باید از شورای چهارم و شهرداری کاشمر که به موضوع تعریض جاده ورود پیدا کردند تشکر کرد و باید بدانیم که این مسیر دارد از همشهریان ما خون می‌گیرد و ما باید خودمان را به جای خانواده‌هایی بگذاریم که در حوادث این جاده داغدار شدند و حتی در برخی موارد شاهد بودیم که یک خانواده به طور کامل در این حوادث از بین رفتند.

,

 

,

حجت الاسلام خزاعی اظهار داشت: درست است عامل انسانی در این حوادث مؤثر است ولی حرف ما با مسئولان این است که حتی اگر یک راننده، خواب هم بیفتد وقتی جاده دوطرفه نباشد قطعاً تلفات کمتری اتفاق خواهد افتاد و آن خودرویی که در این حادثه تقصیری ندارد دچار حادثه نمی‌شود.

,

 

,

این عضو شورای شهر کاشمر ادامه داد: همه ما در قبال این حوادث مسئول هستیم و باید دست به دست هم بدهیم و حتی از توان مردمی هم برای حل این مشکل استفاده کنیم چرا که برخی از مردم این آمادگی را دارند که در موضوع مشارکت کنند ضمن اینکه شرکت‌های بیمه‌گذار هم می‌توانند وارد شوند و به تعریض این جاده کمک کنند و به جای آنکه بخواهند مبالغ زیادی را به عنوان دیه کشته ‌شدگان این جاده پرداخت کنند، در تعریض جاده مشارکت داشته باشند.

,

 

,

وی گفت: با توجه به افزایش خودروها، این جاده، استاندارد نیست و البته خودروهای ما هم ایراد دارد ضمن اینکه تعداد دوربین‌های کنترل سرعت هم باید در این مسیر افزایش پیدا کند.

,

 

,

یک عضو دیگر شورای شهر کاشمر هم در این جلسه تأکید کرد: اگر می خواهیم این موضوع به نتیجه برسد و اعتبارات لازم برای آن اختصاص پیدا کند فقط نیاز به پیگیری‌‌های جدی و مداوم دارد.

,

 

,

یعقوب گل‌محمدی ادامه داد: در این اتفاقات و حوادثی که در این جاده رخ می‌دهد اداره راه باید از همه بلندتر فریاد بزند و همه مسئولان اعم از نماینده و فرماندار را به کمک بطلبد تا کار به نتیجه برسد.

,

 

,

وی گفت: اگر مجلس یادبودی برای جانباختگان جاده کاشمر به شادمهر برگزار شود بزرگترین مجلس خواهد شد.

,

 

,

شهردار کاشمر هم در این جلسه اظهار داشت: در دیدار اخیری که با  دادستان کاشمر داشتم ایشان اعلام کردند که باید از منظر قضایی هم به این موضوع ورود پیدا کنیم و با بررسی حوادث این جاده مشخص شود هر دستگاهی در این حادثه‌ها چه تقصیری داشته است تا پاسخگو باشد.

,

 

,

جعفر سلیمانی ادامه داد: به عنوان مثال در هر حادثه‌ای که در داخل شهر رخ می‌دهد، پلیس سهم شهرداری را در آن حادثه تعیین و ما شخصاً باید برویم و جواب بدهیم ولی در حوادثی که در جاده رخ می‌دهد چنین اتفاقی نمی‌افتد در صورتی که اگر در یک حادثه، 50 درصد اداره راه مقصر شناخته شود و محکوم به پرداخت 500 میلیون تومان دیه شوند آن وقت احساس مسئولیت بیشتری خواهند کرد.

,

 

,

نائب رییس شورای شهر کاشمر هم با انتقاد از عدم اختصاص اعتبار به جاده کاشمر به شادمهر که این محور را به جاده مرگ تبدیل کرده است از آمادگی اعضای این شورا برای تحصن در دفتر وزیر راه خبر داد.

,

 

,

محمدصادقی گفت: موضوع این جاده یکی از مهمترین موضوعات برای مردم کاشمر است و اقشار مختلف شهروندان بر روی این موضوع حساسیت دارند و امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود این موضوع هر چه زودتر به سرانجام برسد.

,

 

,

وی ادامه داد: علاوه بر کم عرض بودن این جاده، شاهد وجود چندین نقطه خطرناک و حادثه‌خیز در این مسیر هستیم که باید اصلاح شود به ویژه آنکه تعداد خودروها افزایش یافته و تردد هم بیشتر شده است.

,

 

,

نایب رییس شورای شهر کاشمر تصریح کرد: هر چند در بسیاری از حوادث رانندگی، عامل انسانی نقش دارد ولی این نباید توجیهی برای کوتاهی مسئولان باشد و به این بهانه در وظیفه خود برای اصلاح این جاده کوتاهی کنند.

,

 

,

صادقی گفت: دوبانده شدن این جاده نیاز به همت همه ما دارد و اینکه بنشینیم و بگوییم امسال 5 یا 10 میلیارد تومان به این جاده اختصاص خواهد یافت یا نه فایده‌ای ندارد و به جایی نمی‌رسد و با این روند تا 10 سال دیگر هم به بهره‌برداری نمی‌رسد.

,

 

,

نایب رییس شورای شهر کاشمر تصریح کرد: باید همت کنیم و حتی اگر شده است به وزارت راه برویم و تحصن کنیم و پشت در اتاق وزیر بنشینیم چرا که 50 میلیارد تومان برای وزارت راه پولی نیست که ما بخواهیم شاهد باشیم این جاده سالانه ده‌ها نفر از همشهریان ما را به کام مرگ می‌کشاند.

,

 

,

وی گفت: این که مسئولان شهرستان بنشینند و بگویند امسال مثلاً اگر فلان اعتبار تخصیص پیدا کرد یک یا دو کیلومتر جاده تعریض می‌شود نتیجه‌ای نخواهد داشت و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

,

 

,

صادقی ادامه داد: اقداماتی که در حال حاضر در حال انجام است اگر هم به اتمام برسد حدود 15 کیلومتر از 55 کیلومتر این جاده را تعریض می‌کند و لذا دردی را دوا نخواهد کرد.

,

 

,

وی تصریح کرد: ما هفت عضو شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم آمادگی داریم دسته جمعی برویم و پشت در اتاق وزیر بنشینیم و اعتبار مورد نیاز این جاده را بگیریم چرا که در هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد و هر فردی که در این مسیر جان خود را از دست می‌دهد، همه ما مقصر هستیم.

,

 

,

یک عضو دیگر شورا هم با انتقاد از مشکلات به وجود آمده در مسیر اجرای این پروژه گفت: اینکه حالا در حین انجام مسیر گفته شود که مشکلاتی در راستای خطوط انتقال آب و گاز به وجود آمده است قابل قبول نیست چرا که باید پرسید پس زمانی که مطالعات این پروژه انجام شده آیا پیش‌بینی‌های لازم در این مورد صورت نگرفته است؟

,

 

,

احمد غزنوی ادامه داد: برای طرح‌های مطالعاتی، پول مردم که ریال به ریال آن به سختی به دست می آید هزینه می‌شود آن وقت آن گونه که باید و شاید مطالعات دقیق و عمیق انجام نمی‌شود و شاهد بروز مشکلات در حین اجرای طرح‌ها هستیم در صورتی که وقتی برای یک پروژه مطالعه انجام می‌شود باید تا 50 الی 60 سال آینده را در نظر گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه