اخبار داغ

مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار خبر داد:

گواتر چابهار یکی از بکرترین جاذبه های گردشگری در جهان

گواتر چابهار یکی از بکرترین جاذبه های گردشگری در جهان
مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: تالاب صورتی و جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و جانوری واقع در گواتر چابهار یکی از معدود مناظر خیره‌کننده در جهان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهره شهرکی درگفت ‌و گو با چهاربهاران اظهار کرد: جاده ساحلی چابهار به گواتر در شرق بندر چابهار با جاذبه‌های متنوع طبیعی و جانوری یکی از محدود مناظر خیره‌کننده در جهان برای گردشگران می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,

وی با اشاره به تالاب صورتی  افزود: یکی از جاذبه‌های اعجاب انگیزی که در امتداد این جاده به چشم می‌خورد تالاب لیپار است که درآنجا رنگ آب در ماه‌هایی از سال صورتی است چرا که وفور مواد آلی و معدنی به همراه جریانات دریایی حاصل از طوفان‌های مونسون موجب افزایش بیش از حد پلانکتون‌های گیاهی می‌شود و همین فعل و انفعالات رنگ آب را تغییر می‌دهد.

,
وی ادامه داد: این پدیده‌ منحصر به فرد در ماه‌ های بهمن، اسفند، فروردین، شهریور و مهر دیده می‌شود و اگر گردشگران درفصل پرآب به این تالاب بیایند پرندگانی هم‌چون چنگر،رفلامینگو، حواصیل، باقرقره،رتیهو،رعقاب دشتی و خوتکا را نیز از نزدیک خواهند دید.
شهرکی عنوان کرد: یکی دیگر از جاذبه‌های جاده ساحلی چابهار-گواتر، خلیج گواتر واقع در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان است که با جاذبه‌های منحصر‌به فرد جانوری و طبیعی در شرقی ترین نقطه جنوب‌ ایران واقع است.
مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در این خلیج علاوه ‌بر جنگل‌های زیر آب رفته حرا، لاک‌پشت سبز، سارگپه و عقاب در محدوده دورتر از آن یعنی باهوکلات بزرگ‌ترین خزنده ایران گاندو یا همان تمساح پوزه کوتاه ایرانی به چشم می‌خورد، برخلاف تصور گاندو که وحشت انگیز به نظر می آید این جانور خجالتی، محتاط و ترسو است و به محض اینکه حضور مزاحم را حس کند، احساس خطر میکند و در آب فرو می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: به وجود سه هزار گاندو در دنیا این گونه نادر در در خطر انقراض و نابودی است، هرچند زیستگاه اصلی این گونه جانوری کشورهای حوزه جنوب شرق آسیاست ، اما بیش از ۴۰۰ تمساح از این گونه در ایران و در محدوده خلیج گواتر شامل رودخانه‌های سرباز، باهوکلات و کاجو در چابهار زندگی می کنند.
​انتهای پیام/ک
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه