اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خبر داد؛

بدهی ۱۶۰۰ میلیاردی بیمه به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

بدهی ۱۶۰۰ میلیاردی بیمه به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: سازمان های بیمه گر بیش از یک هزار و 600میلیارد به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بدهکار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیرسبزوار علیرضا مسلم در جمع خبرنگاران بابیان اینکه پس از گذشت چهار سال از نظام تحول سلامت بودجه آن سالانه کم‌تر به وزارتخانه اختصاص می‌یابد اظهار داشت: اختصاصاً این بودجه به‌گونه‌ای است که سال گذشته 35 درصد این بودجه تخصیص یافت و امسال تاکنون هیچ بودجه‌ای به وزارتخانه بابت این طرح تخصیص داده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیرسبزوار,

رئیس دانشگاه با اشاره به منابع درآمدی دانشگاه علوم پزشکی که بیشتر درآمدهای از پرداختی‌های سازمان‌های بیمه‌گر است، افزود: تا آذر امسال دانشگاه سبزوار یک هزار و600 میلیارد ریال از سازمان‌های بیمه‌گر مطالبه دارد.

,

وی با تأکید به اعتراض به‌حق جامعه پزشکی و پیراپزشکی اظهار کرد: باوجوداینکه کارانه همکاران عقب‌مانده اما هیچ‌گونه خللی در خدمت‌رسانی آن‌ها ایجاد نشده است که در اینجا باید از زحمات همکارانم تشکر و از تأخیر در این پرداختی‌ها از آن‌ها عذرخواهی نمایم .

,

دکتر مسلم بابیان اینکه پایین بودن درآمد دانشگاه به ازای هر تخت در سبزوار از دیگر علل تأخیر در پرداخت‌ها است، اضافه کرد: درصد قابل‌توجهی از حقوق کارکنان به‌غیراز نیروهای رسمی و پیمانی، از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه تأمین می‌شود که این امر باعث شده ماهانه مبلغ 40 میلیارد ریال به این محل پرداخت شود که این موضوع نیز در تأخیر پرداختی‌ها تأثیر بسزایی دارد.

,

وی با اشاره به اعتبار نوسازی اتاق عمل بیمارستان امداد شهید بهشتی گفت: اعتبار برخی پروژه‌های دانشگاه تخصیص‌یافته اما این اعتبارات به سمت پرداخت حقوق کارکنان هدایت‌شده است زیرا نمی‌توان درحالی‌که کارکنان مطالبه دارند پروژه عمرانی را ادامه داد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به هزینه‌های حق آن کال نیز اظهار کرد: فرایند حق آن کالی در بیمارستان‌ها درست نیست و روسای بیمارستان‌ها باید این فرایند را تصحیح کنند که به‌محض انجام این امر، این هزینه‌ها پرداخت می‌شود ضمن اینکه عدد مربوط به آن کالی پس از اجرای طرح تحول سلامت چشمگیر نیست که دانشگاه توان پرداخت نداشته باشد.

,

وی همچنین با تأکید به اینکه هیچ کار موازی و مشابهی با راه‌اندازی بخش جراحی قلب باز و آنژیوگرافی در بیمارستان حشمتیِ انجام‌نشده است، گفت: یکی از مهم‌ترین علل انتقال این بخش از بیمارستان واسعی به حشمتیِ کمبود فضای فیزیکی بود که با انتقال این بخش به بیمارستان حشمتیِ، تعداد تخت‌های CCU از 9 تخت به 24 افزایش یافت و در این زمینه دانشگاه به سطح‌بندی 1404 خود رسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/

, /,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه