اخبار داغ

نجات دهکده مرغوبترین برند گل کشور از مرگ تدریجی

نجات دهکده مرغوبترین برند گل کشور از مرگ تدریجی
پروژه انتقال پساب فاضلاب شهرستان محلات به دهکده گل محلات با وجود سنگ اندازی های دستگاه های اجرایی استان مرکزی، پس از یک سال طی کردن بروکراسی های اداری، در آستانه بهره برداری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح محلات، آبان‌ماه سال گذشته با کاهش شدید سطح آب حوضچه‌های لاستیکی تامین آب دهکده گل محلات، خبر مرگ تدریجی دهکده گل محلات در رسانه‌ها منتشر شد، خبری که مسئولان را به فکر تسریع در عملیات تامین آب این منطقه استراتژیک اقتصادی استان و شهرستان انداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات,

۱۹ آذر ماه ۹۵ با حضور استاندار وقت استان مرکزی کلنگ خط انتقال ۶ کیلومتری پساب فاضلاب شهر محلات به دهکده گل به زمین خورد، پروژه‌ای که قرار بود با انتقال ۳۰ لیتر بر ثانیه از پساب فاضلاب شهر محلات به دهکده گل تنها به منظور پرورش گل و گیاه، جانی دوباره‌ به دهکده در حال احتضار گل محلات ببخشد.

,

در حالی که پیش بینی اولیه‌ی اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی پروژه قرار بود با مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی و بخش دولتی تامین شود و به گفته استاندار وقت اعتبار بخش دولتی آن نیز مصوبه سفر هیئت دولت به استان مرکزی را داشت، اما اکنون با گذشت یک سال همچنان بخشی از اعتبار دولتی مصوب طرح تامین نشده است.

,

 

,

فرماندار محلات؛

, فرماندار محلات؛,

بهره برداری از خط انتقال آب به دهکده گل در سفر استاندار مرکزی

, بهره برداری از خط انتقال آب به دهکده گل در سفر استاندار مرکزی, بهره برداری از خط انتقال آب به دهکده گل در سفر استاندار مرکزی, بهره برداری از خط انتقال آب به دهکده گل در سفر استاندار مرکزی,

علی زینی وند، فرماندار شهرستان محلات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری صبح محلات گفت: پروژه انتقال پساب فاضلاب شهر محلات به دهکده گل و گیاه یکی از پروژه‌های حیاتی برای استان و شهرستان بود چراکه ذخیره آب حوضچه‌های لاستیکی تامین آب دهکده گل محلات با توجه به کاهش میزان بارش‌ها روزهای پایانی خود را سپری می‌کرد.

, پایگاه خبری صبح محلات, پایگاه خبری صبح محلات,

وی ادامه داد: در صورت عدم تصمیم گیری و اقدام مناسب باید بحران در دهکده گل محلات را نظاره می‌کردیم و با توجه به وجود متقاضی برای فاز دوم دهکده گل، پیگیر اجرایی کردن طرح انتقال ۳۰ لیتر پساب فاضلاب شدیم که امروز این امر محقق شده است.

,

تامین آب مورد نیاز فازهای اول و دوم دهکده گل تا ۴ دهه آینده

, تامین آب مورد نیاز فازهای اول و دوم دهکده گل تا ۴ دهه آینده, تامین آب مورد نیاز فازهای اول و دوم دهکده گل تا ۴ دهه آینده, تامین آب مورد نیاز فازهای اول و دوم دهکده گل تا ۴ دهه آینده,

زینی وند افزود: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته با اجرایی شدن این پروژه علاوه بر تامین آب مورد نیاز فاز‌های اول و دوم دهکده ۲۱۰ هکتاری گل محلات، تا ۴ دهه آینده نگرانی برای تامین آب نخواهیم داشت.

,

فرماندار شهرستان محلات در ادامه با اشاره به طولانی شدن اجرای این پروژه گفت: استاندار سابق تلاش خوبی برای اجرایی کردن این پروژه کرد و امروز با تست انجام شده پروژه به صورت کامل آماده بهره برداری است.

,

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به نیاز دهکده گل محلات به این آب، در حال حاضر از این خط انتقال آب در راستای تامین آب مورد نیاز دهکده گل استفاده می‌شود و در سفر قریب الوقوع استاندار به شهرستان این طرح به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

,

 

,

مدیرعامل شرکت تعاونی ارغوان محلات؛

, مدیرعامل شرکت تعاونی ارغوان محلات؛,

اتمام خط انتقال پساب به دهکده گل محلات/دریافت مجوز، اصلی‌ترین چالش پیش روی اجرای طرح

, اتمام خط انتقال پساب به دهکده گل محلات/دریافت مجوز، اصلی‌ترین چالش پیش روی اجرای طرح, اتمام خط انتقال پساب به دهکده گل محلات/دریافت مجوز، اصلی‌ترین چالش پیش روی اجرای طرح, اتمام خط انتقال پساب به دهکده گل محلات/دریافت مجوز، اصلی‌ترین چالش پیش روی اجرای طرح,

سجاد خادمی، مدیر عامل شرکت تعاونی ارغوان دهکده گل و گیاه محلات به عنوان مجری طرح خط انتقال پساب فاضلاب شهر محلات به دهکده گل در گفتگو با پایگاه خبری صبح محلات گفت: کارهای اجرایی خط انتقال پساب به اتمام رسیده و در حال بهره برداری از آن هستیم.

, پایگاه خبری صبح محلات, پایگاه خبری صبح محلات,

وی ادامه داد: از کل میزان سهم دولت برای اجرای این پروژه حدود ۱ میلیارد ریال باقی مانده و مقرر شده این میزان در قالب اوراق پرداخت شود.

,

خادمی با اشاره به تهیه طرحی برای تصفیه ثانویه و تصفیه تکمیلی پساب دریافتی از فاضلاب اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای اجرای فاز اول این طرح ۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در صورت دریافت دیون ۱ میلیارد ریالی دولت، اجرای طرح تصفیه کلید خواهد خورد و مابقی اعتبار مورد نیاز نیز توسط خود شرکت تعاونی تامین خواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت تعاونی ارغوان همچنین بیان کرد: اجرای عملیات عمرانی طرح خط انتقال پساب در مدت زمان حدود ۵ ماه اجرایی شد ولی متاسفانه راه اندازی ایستگاه پمپاژ و دریافت مجوزها به علت عدم همکاری برخی از دستگاه‌ها حدود ۶ ماه طول کشید و در نهایت نیز با دستور مستقیم معاون عمرانی استاندار و مصوبه کارگروه رفع موانع تولید استانداری مشکل حل و فصل شد.

,

اختلاف دستگاه‌های اجرایی دامن گیر اجرای پروژه‌ها

, اختلاف دستگاه‌های اجرایی دامن گیر اجرای پروژه‌ها, اختلاف دستگاه‌های اجرایی دامن گیر اجرای پروژه‌ها, اختلاف دستگاه‌های اجرایی دامن گیر اجرای پروژه‌ها,

خادمی، اختلافات شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان را دلیل ایجاد چالش بر سر راه اجرای پروژه عنوان و تصریح کرد: سنگ اندازی و قراردادهای سفت و سخت موانعی را در راه اجرای این پروژه ایجاد کرد و در نهایت با دخالت و دستور مستقیم فرماندار مشکل حل و فصل شد ولی متاسفانه همچنان برخی از دستگاه‌ها گروکشی و سنگ اندازی می‌کنند.

,

مدیرعامل شرکت تعاونی ارغوان محلات در خاتمه با اشاره به همکاری خوب برخی از دستگاه‌ها به ویژه یکی از دستگاه‌های اجرایی خارج از استان خاطر نشان کرد: در حالی که دریافت مجوز از شرکت آب منطقه‌ای استان قم به منظور انتقال لوله از روی خط لوله آب قم تنها در مدت زمان یک هفته‌ای به سرانجام رسید ولی برخی از دستگاه‌های داخلی استان بسیار سنگ اندازی کردند و بیشترین زمان صرف شده برای اجرای کامل این پروژه در بخش دریافت مجوزهای لازم بود.

,

افزایش سطح زیر کشت گل و اشتغال زایی با اجرایی شدن فاز دوم دهکده گل محلات

, افزایش سطح زیر کشت گل و اشتغال زایی با اجرایی شدن فاز دوم دهکده گل محلات, افزایش سطح زیر کشت گل و اشتغال زایی با اجرایی شدن فاز دوم دهکده گل محلات, افزایش سطح زیر کشت گل و اشتغال زایی با اجرایی شدن فاز دوم دهکده گل محلات,

دهکده گل و گیاه محلات در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار و با پیش‌بینی ایجاد شش هزار متر فضای گلخانه‌ای در فاز اول در سال ۱۳۷۲ آغاز و بعد از وقفه‌ای چندین ساله در ۱۳۸۳ از سر گرفته شد و با وجود رونق پرورش گل و گیاه در شهرستان محلات به واسطه آب و هوای مطلوب و همچنین تبدیل شدن گل محلات به عنوان یک برند ملی و جهانی متقاضیان زیادی آماده اجرایی شدن فاز دوم دهکده گل محلات و آغاز کار خود در این صنعت هستند اقدامی که موجی از اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.

,

توسعه صنعت گل محلات نیازمند حمایت‌های مسئولین/بذرنامرغوب در کمین برند جهانی گل محلات

, توسعه صنعت گل محلات نیازمند حمایت‌های مسئولین/بذرنامرغوب در کمین برند جهانی گل محلات, توسعه صنعت گل محلات نیازمند حمایت‌های مسئولین/بذرنامرغوب در کمین برند جهانی گل محلات, توسعه صنعت گل محلات نیازمند حمایت‌های مسئولین/بذرنامرغوب در کمین برند جهانی گل محلات,

شهرستان محلات به واسطه سابقه ۸۰ ساله و همچنین وجود ۹۰۰ هکتار زمین زیر کشت گل و گیاه از نظر تنوع و مقدار تولید رتبه اول و دوم کشور را به خود اختصاص داده و با اجرایی شدن فاز دوم دهکده گل نیازمند همت و حمایت مسئولین برای حرکت به سمت صادرات و ارزآوری بیشتر است و این در حالی است که برخی افراد سودجو طی سال‌های اخیر با ورود به عرصه واردات قانونی و غیر قانونی بذر نامرغوب گل علاوه بر ایجاد خسارت برای فعالان این بخش، زمینه ایجاد آسیب برای این محصول استراتژیک استانی و شهرستانی را فراهم کرده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه