اخبار داغ

چرا دولتمردان ترکیه روی «قدس» مانور می دهند؟

اردوغان قهرمان پوشالی آرمان فلسطین!

اردوغان قهرمان پوشالی آرمان فلسطین!
وضعیت موجود یکی از بهترین وضعیت ها برای قهرمانی های پوشالی اردوغان در موضوع فلسطین است و اردوغان تا جایی که بتواند آن را کش خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود صدرمحمدی پژوهشگر مسائل ترکیه و قفقاز در تبریزبیدار نوشت: 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار ,

 

,

نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول در حال برگزاری است. اگر کسی میخواهد خائنین به آرمان فلسطین را ببیند میتواند به تصاویر این نشست نگاه کند!

,


پس از اعلام نظر ترامپ ترکیه روزهای پر جنب و جوشی را پشت سر گپذاشته است. در همان لحظاتی که ترامپ در حال بالا آوردن نقشه ی شوم خود پشت میکرفون ها بود در مقابل کنسولگری آمریکا در استانبول تجمع بود و چندین تیر هوایی نیز شلیک شد.

,
,


در همان دقایق اولیه اردوغان، ییلیدریم و چاووش اوغلو و مجلس ترکیه با همراهی هر چهار حزب حاضر از این اظهارات اعلام برائت کردند (بگذریم از این که شاید با توجه به این که ساعت غیر اداری بود جمهوری اسلامی عکس العملی نداشت!) و از فردای آن تا همین لحظه اردوغان میدان دار ماجرا است.

,
,


اگرچه با وجود تمام ناامیدی و یقینی که به مساله تکرر تاریخ در مورد وقایع فلسطین دارم اما زخم زبان زدن در فضای فعلی را نامعقول میدانم اما باید توجه کنیم که اردوغان یعنی رئییس حکومتی که در سایت رسمی وزارت خارجه اش پایتخت اسرائیل را قدس میدانند و در برنامه کودکش به کودکان همین مساله آموزش داده میشود دوهدف کوتاه مدت و بلند مدت از این میدان داری در نظر دارد:

,
,


هدف کوتاه مدت به فراموشی سپردن مساله رضا ضراب. اردوغان به شدت نیازمند موضوعاتی است که جنجالی باشد، تیتر یک روزنامه ها و تلویزیونها شود و از توان بازتاب میان مردم نیز برخوردار باشد. موضوعی مانند فلسطین یکی از بهترین موضوعات است.

,
,


هدف بلند مدت، گرفتن فیگور قهرمان اسلامی در برابر جهان کفر و ستم. هرچه به انتخابات نزدیکتر شویم فیگور "من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین..." در اردوغان پر رنگتر میشود. همچنان که در انتخابات پیشین نیز تنش ترکیه – هلند و دانمارک و اتریش را شاهد بودیم که تبدیل به دعوای مسلمان|ترک – مسیحی شد.

,
,


وضعیت موجود یکی از بهترین وضعیت ها برای قهرمانی های پوشالی اردوغان در موضوع فلسطین است و اردوغان تا جایی که بتواند آن را کش خواهد داد.

,
,


از یاد نبریم که اردوغان همان کسی است که پرونده شهدای ماوی مرمره را بایکوت کرد و نسبت به آن پاکان تاریخ جهاد فلسطین زبان درازی کرد و در چند سال اخیر حجم روابط تجاری اش با اسرائیل را چند برابر افزایش داد.

,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه