اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد:

بیش از 50 درصد اماکن عمومی در شهر کندر مناسب تردد معلولان نیست

بیش از 50 درصد اماکن عمومی در شهر کندر مناسب تردد معلولان نیست
رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد ضمن تأکید بر لزوم مناسب‌سازی اماکن عمومی و سطح معابر شهری، گفت: بیش از پنجاه درصد اماکن عمومی در شهر کندر مناسب تردد معلولان نمی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حسین اسماعیلی ثانی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته مناسب‌سازی بخش ششطراز شهرستان خلیل‌آباد که به منظور بررسی وضعیت مناسب‌سازی اماکن عمومی و سطح معابر شهر کندر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲٫۳ درصد از جمعیت شهرستان خلیل‌آباد را معلولان تشکیل می دهد لذا مناسب‌سازی مبلمان شهری مناسب با وضعیت معلولین نیز بسیار حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی مبلمان شهری تنها مختص معلولان نیست خاطرنشان کرد: جمعیت زیادی از اقشار مختلف مردم در سنین و شرایط مختلف می توانند از این مناسب‌سازی استفاده کنند.

,

رئیس بهزیستی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه بخش ششطراز دارای 500 معلول است، تصریح کرد: بیش از پنجاه درصد اماکن عمومی در شهر کندر مناسب تردد معلولان نمی باشد و امیدواریم بحث مناسب‌سازی ادارات را با جدیت بیشتری دنبال شود.

,

وی با تأکید بر اینکه اگر به امر مناسب‌سازی به عنوان یک تکلیف نگاه کنیم قطعاً شرایط بهتری رقم خواهد خورد، اذعان کرد: مدرسه حضرت معصومه (س) با ساختمان جدید التأسیس سه طبقه متأسفانه فاقد آسانسور، بانک کشاورزی و صادرات با چندین پله فاقد رمپ و رمپ مسجد جامع شهر کندر فاقد استاندار لازم می باشد.

,

اسماعیلی ثانی با بیان اینکه مناسب‌سازی فضاهای اداری، آموزشی، مذهبی و عمومی یک امر ضروری برای استفاده یکسان همه آحاد جامعه است، عنوان کرد: مناسب‌سازی اماکن عمومی و سطح معابر شهری یکی از الزامات حقوق شهروندی است.

,

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی معلولان شهرستان نیز یکی از اهداف بهزیستی خلیل‌آباد می باشد، تشریح کرد: مناسب‌سازی اماکن عمومی جهت استفاده راحت تر معلولان در راستای توانمندسازی این افراد صورت می گیرد.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بدون مناسب‌سازی اماکن عمومی و سطح معابر شهری توانمندسازی معلول امکان پذیر نخواهد بود، بیان کرد: اماکن باید طوری مناسب‌سازی شود تا همه معلولان بتوانند در جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه