اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر:

جهاد کشاورزی در واگذاری سامانه‌های تگرگ‌زدایی و سرمازدایی محدویتی ندارد/ خرید تضمینی محصولات باغی نیاز ضروری شهرستان است

جهاد کشاورزی در واگذاری سامانه‌های تگرگ‌زدایی و سرمازدایی محدویتی ندارد/ خرید تضمینی محصولات باغی نیاز ضروری شهرستان است
مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: جهاد کشاورزی در واگذاری سامانه‌های تگرگ‌زدایی و سرمازدایی محدویتی ندارد لذا کشاورزان با 20 درصد آورده اولیه می‌توانند این سامانه‌ها را خریداری و مابقی در قالب تسهیلات پرداخت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، صبح امروز کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان مشگین‌شهر با محوریت بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان مشگین‌شهر و ارائه راهکارهای عملی و مناسب برای رفع مشکلات موجود برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

در این جلسه اسماعیل شیخ الاسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: عمده مشکل باغداران شهرستان مشگین‌شهر سرمازدگی و تگرگ است که تلاش یک ساله کشاورزان را در کمتر از 5 دقیقه از بین می‌برد.

,

 

,

وی افزود: برای رفع این مشکل 11 مورد سامانه تگرگ زدایی در نقاط مختلف شهرستان نصب و راه اندازی شده و تاکنون موفقیت آمیز نیز بوده است و در صورت نیاز این سامانه تگرگ زدایی قابل واگذاری به کشاورزان است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: این سامانه تگرگ زدایی با هزینه 350 میلیون ریال به عموم کشاورزان واگذار می‌شود اما درخواست کنندگان تنها با 20 درصد آورده اولیه می‌توانند این سامانه را دریافت کنند و مابقی هزینه در قالب تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود تا باغات به شعاع یک کیلومتر را پوشش دهد.

,

 

,

شیخ الاسلامی تاکید کرد: برای واگذاری سامانه تگرگ زدایی محدودیتی وجود ندارد و هر یک از کشاورزان می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان از این امتیاز بهره مند شوند.

,

 

,

وی ادامه داد: در سامانه‌های جدید سیستم حرارتی نیز پیش بینی شده تا باغات را از سرمازدگی محافظت کند لذا با نصب این سامانه‌ها می‌توان جلو بسیاری از خسارت‌های احتمالی را گرفت اما هنوز برای این سامانه جدید، قیمتی اعلام نشده است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: خرید تضمینی محصولات باغی از دیگر مشکلاتی است که در صورت حل این مشکل تمام مشکلات کشاورزان شهرستان حل می‌شود به طوری در سال جاری و سال‌های گذشته کشاورزان را با مشکل جدی مواجه کرده است اما در این خصوص نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته تا نیاز استان‌های دیگر را طبق قرارداد از محصولات تولیدی این شهرستان تامین شود اما با وجود این نیاز به تلاش بیشتری است تا محصولات تولیدی کشاورزان همچون گندم به صورت تضمینی خریداری شود تا کشاورزان با آرامش بیشتری به امورات خود ادامه دهند.

,

 

,

وی با تاکید بر کمبود آب در منطقه گفت: کشاورزان باید برای پرورش محصولات زراغی و باغی به آبیاری تحت فشار و کم فشار روی آورند و دولت نیز در این راستا به صورت تسهیلات بلاعوض از کشاورزان حمایت می‌کند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در طول سال‌های گذشته این شهرستان در بحث زعفران، گیاهان دارویی و پسته وارد عمل شده و پرورش این محصولات در این شهرستان به خوبی جواب داده است لذا باید در جهت ترویج و گسترش آن اقدام شود.

,

 

,

شیخ الاسلامی همچنین در خصوص فروش محصولات باغی که در سردخانه‌های این شهرستان نگهداری می‌شود گفت: در حال حاضر بالغ بر 25 هزار تن سیب در سردخانه‌های شهرستان موجود است که محصولات درجه دو آن تا 17 هزار ریال به فروش می‌رسد و در حال حاضر بازار مناسب برای فروش محصولات وجود دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه