اخبار داغ

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس:

حداقل سن ازدواج باید افزایش یابد/ مقابله با کودک همسری ضروری است

حداقل سن ازدواج باید افزایش یابد/ مقابله با کودک همسری ضروری است
ازدواج دختران در سن پایین و گاهی زیر 12 سال منجر به بروز برخی از مشکلات می‌شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی به آن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر اظهار داشت: کودک همسری پدیده‌ای است که باید نسبت به جلوگیری از آن اقدام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر, زنان خبر,

وی افزود: به دنبال این هستیم که مانع کودک همسری شویم و حداقل سن ازدواج افزایش یابد که نیازمند تبصره است.

,

سیاوشی در مورد ازدواج‌های اجباری دختران بیان کرد: دختربچه‌های 9 تا 12 سال که به ازدواج‌های اجباری تن می‌دهند و یا گاهی معامله می‌شوند باید تحت پوشش قانون قرار بگیرند و از آن جلوگیری شود.

,

وی بازماندن از تحصیل را دلیل ازدواج در سن پایین دانست و اذعان داشت: ازدواج در سن پایین باعث می‎شود آن‌ها از آموزش تحصیلی خارج شوند، این افراد معمولاً از خانواده‌های بی‌بضاعت هستند و دچار فقر مضاعف می‌شوند.

,

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مورد سن ازدواج گفت: اکنون سن ازدواج 13 سال است و دختران با اجازه پدر و تشخیص دادگاه زیر سن 13 سال هم می‌توانند ازدواج کنند، معمولاً دادگاه صالحه نظرات سطحی می‌دهد و به دلیل اعتیاد پدر، فقر و... تشخیص درستی داده نمی‌شود.

,

وی ادامه داد: گاهی دختران با مردانی که چندین سال بزرگ‌تر از خود هستند ازدواج می‌کنند که در این راستا تبصره‌هایی در قانون برای عدم اجبار ازدواج کودکان در حال پیگیری است.

,

سیاوشی با اشاره به افزایش سن ازدواج افزود: سن ازدواج دختران را با برنامه‌ها و طبق قانون از 13 سال به بالا خواهیم برد.

,

وی با اشاره به خروج زنان نخبه به خارج از کشور بیان کرد: تسهیل خروج زنان نخبه با اجازه دستگاه مربوطه در صورت عدم موافقت همسر یا پدر برای مدت محدود از کشور برای مسابقات ورزشی، مسابقات علمی و همایش علمی در حال پیگیری است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه