اخبار داغ

نوبت تعطیلی کارخانه‌ها به «سیه فام» رسید!

«سیه فام» برای جلوگیری از تعطیل شدن نیازمند حمایت دولت است

«سیه فام» برای جلوگیری از تعطیل شدن نیازمند حمایت دولت است
اگر عدم حمایت مسئولان و ندادن مواد اولیه به "سیه فام" ادامه پیدا کند، به زودی شاهد تعطیلی این کارخانه و بیکار شدن 170کارگر خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب ری، در سالی که به طور اختصاصی مسائل اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و برای شکوفایی اقتصاد کشور به اجرایی شدن هر چه بهتر بندهای اقتصاد مقاومتی نیازمند هستیم باید ارزش گذاری به تولید داخلی در دستور کار دولتی ها و بخش خصوصی قرار گیرد چرا که تعطیلی بنگاه های تولیدی موجبات رو به زوال رفتن اوضاع اقتصادی کشور را فراهم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , آفتاب ری, ، در سالی که به طور اختصاصی مسائل اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و برای شکوفایی اقتصاد کشور به اجرایی شدن هر چه بهتر بندهای اقتصاد مقاومتی نیازمند هستیم باید ارزش گذاری به تولید داخلی در دستور کار دولتی ها و بخش خصوصی قرار گیرد چرا که تعطیلی بنگاه های تولیدی موجبات رو به زوال رفتن اوضاع اقتصادی کشور را فراهم می کند.,

رهبر معظم انقلاب دو سال متوالی را اقتصاد مقاومتی نام نهادند اما بی توجهی دولت به توان و تولیدات داخلی، ریشه تولیدات داخلی را خشک کرده است. در سال‌های اخیر وضعیت صنعت و تولید کشور چندان رضایت‌بخش نبوده و در دو سال گذشته، بسیاری از واحدهای تولیدی از پای درآمدند.

,

طی دو سال گذشته بیش از نیمی از کارخانه ها تعطیل یا به صورت نیمه تعطیل و با حداقل ظرفیت تولید به حیات خود ادامه دادند و هر روز شاهد تعطیلی کارخانه ها، واحدهای تولیدی و اخراج کارگران بوده ایم و گویا داستان تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در اقتصاد ایران تمامی ندارد. واحدهای تجاری متعددی به واسطه عدم حمایت های دولتی، اقدام به تعدیل نیرو کرده اند که این موضوع منجر به افزایش روند بیکاری در کشور شده است.

,

یکی از اصلی ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید داخل و تقویت کارنجات و تولیدکنندگان درون کشور است که این امر می تواند مجموعه داخلی را از کالاهای وارداتی بی نیاز ساخته و در نتیجه، یک اقتصاد درون زا را شامل شود. 

,

شرکت "سیه فام" حال خوبی ندارد

, شرکت "سیه فام" حال خوبی ندارد, شرکت "سیه فام" حال خوبی ندارد,

برخی از کارخانجات در ایران مواد اولیه را به محصولات مورد نیاز کارخانجات مصرفی و محصولات تکمیلی تبدیل می کند. مواد اولیه برای این صنایع حکم غذا برای افراد گرسنه را دارد و اگر به موقع نرسد دچار مرگ می شود به همین منظور باید مواد اولیه به موقع به صنایع برسد. 

,

شرکت فرآورده های قیری "سیه فام" که در شهرستان ری واقع شده است به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح قیر در منطقه خاورمیانه است که تولیدات خود را به خارج از کشور صادر می کند. 

,

این شرکت از سال 93 در زمینی به مساحت 4هکتار فعالیت خود را شروع کرده و با جذب 170 نفر گامی در جهت ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد کشور برداشته است اما شرکت سیه فام این روزها به دلیل نداشتن مواد اولیه حال خوشی ندارد. 

,

مسئولانی که شکمشان سیر است نمی‌توانند کارگران را درک کنند

, مسئولانی که شکمشان سیر است نمی‌توانند کارگران را درک کنند, مسئولانی که شکمشان سیر است نمی‌توانند کارگران را درک کنند,

یکی از اعضای شورای کارگری شرکت "سیه فام" در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ری، اظهار داشت: کارخانه ما از لحاظ کیفیت و مرغوبیت جزو رتبه های برتر کشور است و به دلیل نداشتن آلودگی در سیستم ها از محیط زیست و بهداشت و درمان لوح تقدیر دریافت کرده ایم. از لحاظ تجهیزات و امکانات نقصی نداریم و تمیزترین و با کیفیت ترین قیر کشور را تولید می کنیم.  

, آفتاب ری,

وی بیان کرد: فعالیت کارخانه ما خوب بود و مشکل مشتری نداریم زیرا به دلیل کیفیت خوب تولیداتمان همیشه تقاضا داریم اما از حدود دو ماه پیش مواد اولیه به شرکت ما داده نمی شود و از این رو در حال تعطیلی هستیم. 

,

وی ادامه داد: کارگران برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه حدود سه ماه پیش در مقابل فرمانداری شهرستان ری تجمع کرده و درخواست کمک کردند تا مشکلشان حل بشود و هدفشان از این کار استمداد از فرماندار ری بود اما پس از گذشت سه ماه هیچ نتیجه ای حاصل نشد و کارگران حدود 10روز پیش دوباره در مقابل فرمانداری تجمع کردند. 

,

عضو شورای کارگری درخصوص بدهی شرکت سیه فام به پالایشگاه گفت: بسیاری از شرکت ها بدهی دارند و مواد اولیه نیز دریافت می کنند و به صورت اقساطی یا طرق دیگر پرداخت می کنند اما شرکت ما خصوصی و صادراتی است و حمایت نمی شویم. 

,

وی با مطرح کردن این سوال که شرکتی که در شرایط نامساعد اقتصادی و بازار نامناسب فعالیت می کند و کار سالم انجام می دهد چرا دولت کمک نمی کند؟ ادامه داد: دولت اعلام می‌کند از اشتغال و تولید حمایت می‌کند اگر اینطور است پس چرا در منطقه ما 70درصد واحدهای صنعتی تعطیل هستند؟  

,

وی با بیان اینکه ما که ورشکست نشده ایم، اذعان داشت: در همه جای دنیا به ورشکسته ها کمک می کنند تا رشد کنند. ما که ورشکسته نیستیم، با صدهزار دلار به کانادا فرار نکرده ایم، اسرائیلی هم نیستیم همه ایرانی هستیم، بدهکار هستیم ولی کار می کنیم از کسی بترسید که فرار می‌کند.

,

وی با بیان اینکه هنوز نتیجه ای از حمایت مسئولان ندیده ایم، ابراز کرد: کسانی که شکمشان سیر است نمی توانند حال کارگر را درک کنند چون سختی و گرسنگی نکشیده اند. کارگر 50 ساله ای که یک میلیون 200هزار تومان حقوق دارد و دو ماه حقوق نگرفته؛ جلوی فرمانداری گریه می کند و اشک می ریزد این بازی نیست فیلم نیست زن و بچه دارد مریض دارد. 

,

عضو شورای کارگری تصریح کرد: با این روندی که پیش می رود اگر به داد این سیستم نرسند کارخانه رسما تعطیل می شود. اگر تولید و درآمد نباشد کارفرما نمی تواند ماهی 600میلیون تومان برای حقوق کارگران و مخارج جانبی هزینه کند. در این دوماه کارگران به کارخانه می آیند ولی چون مواد اولیه نداریم هیچ کاری انجام نمی دهند و این روند نمی تواند ادامه داشته باشد. 

,

وی گفت: از مسئولان میخواهیم به داد کارگران برسند و با حمایت های خود مانع از تعطیلی کارخانه و بیکار شدن کارگران بشوند. 

,

اظهارات فرماندار ری در مورد "سیه فام" 

, اظهارات فرماندار ری در مورد "سیه فام" , اظهارات فرماندار ری در مورد "سیه فام",  ,

فرماندار شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ری، با بیان اینکه پیگیر مشکلات کارخانه قیر "سیه فام" هستیم، گفت: برای بررسی و حل مشکل این شرکت تولیدی جلسه ای با حضور مدیران پالایشگاه تندگویان و شرکت “سیه فام” برگزار کردیم و نظرات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

, آفتاب ری,

وی افزود: در راستای حمایت از تولید شرکت های حوزه شهرستان ری و استان تهران قرار شد پالایشگاه با رویکرد حمایتی وارد شود و برای حفظ اشتغال کارگران مشغول در شرکت های تولیدی، موثرتر عمل کند.

,

فرماندار شهرستان ری با اشاره به بدهی شرکت‌ها به پالایشگاه اظهار داشت: شرکت “سیه فام” در ماههای اخیر مواد اولیه تولید قیر را از پالایشگاه به صورت اعتباری و با گذاشتن وثیقه خریده است اما در مهلت مقرر نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و در پی این بدهکاری، در ارائه مواد اولیه از سوی پالایشگاه تاخیر صورت گرفته است.

,

جمالی پور ادامه داد: قرار شد شرکت ها در راستای پرداخت بدهی های خود اقدام مناسبی انجام بدهند تا این تسویه حساب به نتایج مطلوبی در حوزه تولید منجر بشود.

,

وی بیان کرد: با آغاز پرداخت بدهی و در کنار فرایند تسویه حساب، پالایشگاه ماده اولیه را در اختیار شرکت ها قرار خواهد داد که بتوانند مواد مورد نیاز خودشان را تهیه بکنند و ادامه روند فعالیت شان برقرار باشد.

,

فرماندار شهرستان ری با تاکید بر حفظ اشتغال کارگران، تصریح کرد: فعلا مدیریت صورت گرفته است تا روند تولید این شرکت ادامه پیدا بکند و مشکلی جهت تعدیل نیروی انسانی و چالشی برای تعطیلی کارخانه ایجاد نشود.

,

جمالی پور خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم جهت نتیجه بخشی جلسات را انجام می‌دهیم و در صورت لزوم برای ایجاد شرایط مناسب جهت ادامه روند تولید، جلسات دیگری تشکیل خواهد شد.

,

دومینوی تعطیلی کارخانه‌ها زنگ خطر را برای مسئولان و فعالان حوزه صنعت به صدا درآورده است و مشخص نیست که دولت دوازدهم در دوره چهار ساله خود چقدر به این موضوع حساسیت نشان دهد و بتواند باز هم چرخ تولید کارخانه‌ها را همچون گذشته به حرکت درآورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه