اخبار داغ

بمنظور احیا و ترویج سنت های عشایری؛

جشنواره غذاها و بازیهای بومی محلی در اصلاندوز برگزار شد+تصاویر

جشنواره غذاها و بازیهای بومی محلی در اصلاندوز برگزار شد+تصاویر
جشنواره پخت غذاها و بازیهای بومی و محلی به همت حوزه بسیج خواهران سپاه ناحیه عشایری در اصلاندوز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،پیش از ظهر امروز چهارشنبه بمنظور احیا و ترویج سنت های عشایری منطقه و مقابله با پوشش های غلط و نامناسب غربی جشنواره غذاها و بازیهای بومی محلی به همت حوزه بسیج خواهران ام گلثوم(س)ناحیه عشایری اصلاندوز در سالن صالحین حوزه خواهران این شهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

در این جشنواره انواع غذاهای محلی از جمله آش دوغ،خطب،آبگوشت،دلمه،کوفته ماهی،پنیر محلی و اَردک و همچنین پخت نان محلی به معرض نمایش عموم قرار گرفت.

,

فرماندهی سپاه ناحیه عشایری،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه،رییس دفتر امام جمعه اصلاندوز،جمعی از مسئولان ادارات و فرماندهان نظامی و انتظامی اصلاندوز ضمن بازدید از این جشنواره نحوه اجرای جشنواره پخت غذاهای بومی محلی را مطلوب ارزیابی کردند.

,

سرهنگ حسین حسین زاده فرمانده ناحیه عشایری در حاشیه برگزاری این مراسم گفت:جشنواره پخت غذاهای محلی و بومی با هدف شناسناندن آداب و رسوم عشایر استان اردبیل و ترویج سبگ زندگی ساده عشایری و بومی منطقه برگزار می شود.

,

وی هدف دیگر این جشنواره را فراموش نکردن غذاهای محلی و لباسهای محلی دانست و از بانوان خواست نسبت به ترویج این روش و شیوه زندگی ساده و بی آلایش بسیار تلاش کنند.

,

اجرای بازیهای بومی و محلی از جمله هفت سنگ و اهدای هدایا به برترین غذای محلی و شرکت کنندگان از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

,

اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان است.

,

 

,
 
 
 
 
,
 
 
 
 
,
 
 
 
 
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
, ,
, ,
, ,
 
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
 
,
, ,
, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه