اخبار داغ

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

مراکز کاریابی آذربایجان غربی با یک رکود نسبی مواجه هستند /هیچ مرکز کاریابی به دلیل رکود در استان تعطیل نشده است

مراکز کاریابی آذربایجان غربی با یک رکود نسبی مواجه هستند /هیچ مرکز کاریابی به دلیل رکود در استان تعطیل نشده است
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون با توجه به حذف تخفیفات بیمه ای ماده 80 در برنامه ششم توسعه و وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور و نیز رکود حاکم بر تولید، صنعت و بخش کشاورزی، مراکز کاریابی استان با یک رکود نسبی مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا نقی زاده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، با اشاره به وضعیت مراکز کاریابی استان اظهار کرد: هم اکنون با توجه به حذف تخفیفات بیمه ای ماده 80 در برنامه ششم توسعه و وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور و نیز رکود حاکم بر تولید، صنعت و بخش کشاورزی و از سوی دیگر هزینه بالای اشتغال جدید در کشور، مراکز کاریابی استان با یک رکود نسبی مواجه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 38 مرکز کاریابی داخلی و خارجی استان فعال است تصریح کرد: در این رابطه تمامی شهرستان ها به استثنای چالدران، شوط و شاهین دژ دارای مراکز کاریابی بوده که متاسفانه این مراکز موجود نیز به دلیل مشکلات فردی تعطیل و فراخوان برای متقاضیان کاریابی صادر شده و به محض اعلام آمادگی متقاضیان، اقدام لازم صورت می گیرد.

,

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در پاسخ به این سوال که آیا خبر ورشکستگی تعداد 11 مرکز کاریابی استان صحت دارد؟ افزود: این مورد قویا تکذیب شده و اعلام می شود که هیچ مرکز کاریابی به دلیل رکود و ورشکستگی در استان تعطیل نشده است.

,

وی با اشاره به اقدامات لازم برای حل مشکلات کاریابی ها بیان کرد: با وجود حذف بیمه ای در سال 96، وزارت متبوع و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سعی دارند تا با ایجاد هماهنگی های لازم، برخی از امور حاکمیتی خود را به کاریابی ها واگذار کند تا از این طریق بخشی از هزینه های این دفاتر تامین شود.

,

نقی زاده گفت: همچنین در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی پیش بینی شده در صورت معرفی کارورزان به بنگاه های اقتصادی و به کارگیری آنها، مبلغی به کاریابی ها از سوی وزارت متبوع پرداخت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه