اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

سه تخلف بزرگ برای ما محرز شده است/ دور کردن رانت از مجموعه‌های ورزشی یکی از اولویت‌ها است

سه تخلف بزرگ برای ما محرز شده است/ دور کردن رانت از مجموعه‌های ورزشی یکی از اولویت‌ها است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش عملکرد 100 روزه کمیسیون متبوعش به سه تخلف محرز شده اشاره و هم‌چنین از مدیران قبلی به دلیل انجام کارهای بزرگ به حساب آیندگان انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، محمدجواد حق‌شناس که برای ارائه گزارش عملکرد صد روزه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در نشست خبری حاضر شده بود، اظهار داشت: ما رویه شورای چهارم‌ را ادامه دادیم و قرار شد کمیسیون‌ها براساس همان شورای چهارم تشکیل شوند‌. هفته‌ای حداقل ۲ نشست داشتیم تا بتوانیم نسبت به مسائل شهر تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز، , شبکه خبری تهران نیوز,

وی افزود: ما در این مدت ۲۲ جلسه رسمی و ۵ جلسه فوق‌العاده داشته‌ایم. کمیسیون فرهنگی در صحن شورا هم خیلی فعال نشان داده و از تعداد تذکرات معلوم است.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران شکل‌گیری کمیته‌ها را جزو نخستین تصمیمات این کمیسیون عنوان کرد و گفت: مسجدجامعی ریاست کمیته دینی و عضویت ستاد شورایاری‌ها، دکتر فخاری رئیس کمیته اجتماعی، خلیل‌آبادی مسئول کمیته میراث فرهنگی و گردشگری و حجت نظری هم ریاست کمیته ورزشی را برعهده دارند.

,

حق‌شناس در ادامه بازگشایی مدارس و خدمت‌رسانی در اربعین را جزو مهم‌ترین وظایف روزهای ابتدایی فعالیت کمیسیون فرهنگی دانست و بیان داشت: استقبال از مهر را در اوایل داشتیم که مباحثی مانند ترافیک، محیط زیست و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مطرح بود. جلسات متعددی هم در این زمینه با حضور مسئولان مربوطه برگزار کردیم.

,

*سیاست‌گذاری‌های جدید منجر به تصحیح روند گذشته شد

, *سیاست‌گذاری‌های جدید منجر به تصحیح روند گذشته شد, *سیاست‌گذاری‌های جدید منجر به تصحیح روند گذشته شد,

وی سیاست‌گذاری جدید کمیسیون فرهنگی را منجر به تصحیح روند گذشته برشمرد و افزود: امسال ۱۰ میلیارد پیش‌بینی شده بود که به اربعین اختصاص پیدا کند در صورتی که سال‌های قبل، مبالغی بالغ بر ۳۰،۴۰ و ۸۰ میلیارد تومان را هم شنیده بودیم. عمده بودجه اربعینی ما در مرز مهران هزینه شد. ما بیشتر نیروهای خدماتی را اعزام کردیم و حق ماموریت را هم حذف کردیم تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران هم‌چنین از تعیین روز ورزش در تهران خبر داد و مطرح کرد: تعیین یک روز برای روز ورزش در تهران نیز در دستور کار ما قرار داشت که روز ۱۷ دی ماه به عنوان این روز انتخاب شد. ما در واقع سالروز بزرگداشت مرحوم تختی را روز وزرش در تهران قرار دادیم و این طرح برای تصویب نهایی به صحن شورا خواهد رفت.

,

حق‌شناس در ادامه از محرزشدن سه تخلف پرده برداشت و ادامه داد: سه تخلف بزرگ در اطلس پلازا، البرز لشکرک و مجتمع امام رضا(ع) محرز شد.

,

وی افزود: ما اینجا به مالیات و نفت وصل نیستیم‌. برخی مقامات آگاه عنوان می‌کنند که این رقم‌ها ممکن است دو برابر شوند. طرح‌های بزرگ نیاز به هزینه‌های بزرگ هم دارند که مدیران قبلی این کارها را به حساب آیندگان انجام داده‌اند و این خلاف مقررات است.

,

*دیگر منتظر اجرای طرح‌های بزرگ در تهران نباشید

, *دیگر منتظر اجرای طرح‌های بزرگ در تهران نباشید, *دیگر منتظر اجرای طرح‌های بزرگ در تهران نباشید,

طرح‌های بزرگ به خاطر نبود منابع دیگر وجود نخواهند داشت‌. این جمله را رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مطرح و تاکید کرد: آیا مردم تهران می‌پذیرند که اقدامی انجام نشود؟ مهم‌ترین هدف نماینده مردم کسب رضایت مردم است. ما باید با کمترین منابع مالی بیشترین درآمد را کسب کنیم و اینجاست که قدرت فرهنگی موثر است و می‌تواند برخی از مشکلات را جبران کند.

,

حق‌شناس به تشریح سایر اقدامات مهم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در صد روز اخیر پرداخت و گفت: بحث تحقیق و تفحص از همشهری هم در دستور کار ما قرار گرفت‌ه است. فعالسازی اماکن ورزشی منتسب به شهرداری تهران نیز برای ما حائز اهمیت است. وظیفه اصلی ما ورزش همگانی است نه ورزش قهرمانی.

,

وی دورکردن رانت از مجموعه‌های ورزشی را از دیگر سیاست‌های این مجموعه دانست و یادآور شد: روزانه حدود ۴۰۰ هزار نفر از اماکن ورزشی شهرداری تهران استفاده می‌کنند. دور کردن رانت از مجموعه‌های ورزشی از دیگر سیاست‌های ماست.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: دیدار با سرمایه‌های اجتماعی و ملی شهر تهران که امروز یاد نمی‌شوند نیز در دستور کار کمیسیون است که برنامه آن اطلاع‌رسانی خواهد شد‌.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه