اخبار داغ

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب خبر داد؛

رهاسازی۶۰۰ هزار عدد زنبور در مزارع گوجه فرنگی میاندوآب برای مبارزه با آفات

رهاسازی۶۰۰ هزار عدد زنبور در مزارع گوجه فرنگی میاندوآب برای مبارزه با آفات
معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال نیز تعداد 600 هزار عدد زنبور براکون برای مبارزه با آفت مینوز و هلیوتیس در مزارع گوجه فرنگی تولید و رهاسازی شده است که این مقدار قابل گسترش برای مبارزه با کرم هلیوتیس نخود و کرم ساقه خوار ذرت در سال های آینده نیز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیانتی در گفت وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اقدامات جهاد کشاورزی میاندوآب در راستای کاهش مصرف سموم کشاورزی، اظهار کرد: به منظور کاهش مصرف سموم و افزایش سطح مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماریهای نباتی در سال ۱۳۹۲ بعنوان اولین شهرستان برخوردار  پس از مراکز استان ها در سطح کشور، واحد انسکتاریوم تولید حشرات مفید، برای تولید محصول سالم و ارگانیک گام عملی راه اندازی و  تجهیز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

معاون سازمان و مدیرجهادکشاورزی میاندوآب با بیان اینکه در سال اول با تولید حشره مفید زنبور براکون، در سطح ۳۰۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی در شهرستان با آفت مینوز و هلیوتیس مبارزه بیولوژیکی انجام شد، افزود: د ر حال حاضر تنوع تولید حشرات مفید به دو نوع حشره زنبور براکون و تریکوگراما  و سطح مبارزه بیولوژیک ۶۰۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی و ذرت افزایش یافته است.

,

وی گفت: امسال نیز تعداد ۶۰۰ هزار عدد زنبور براکون برای مبارزه با آفت مینوز و هلیوتیس در مزارع گوجه فرنگی تولید و رهاسازی شده است که این مقدار قابل گسترش برای مبارزه با کرم هلیوتیس نخود و کرم ساقه خوار ذرت در سال های آینده نیز است.

,

دیانتی تصریح کرد: هم چنین دو هزار و ۴۰۰ گرم تخم پارازیت شده زنبور تریکوگراما تولید و در مزارع گوجه فرنگی و ذرت رهاسازی شده که با توجه به تنوع فعالیت این حشره، در باغات سیب، انگور و آلو برای مبارزه با کرم میوه این باغات، قابل گسترش بوده و امیدواریم در سال های آینده شاهد افزایش اعتبار برای تولید اکثر حشرات مفید و توسعه انسکتاریوم میاندوآب باشیم.

,

دیانتی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح برای چهار نفر از کارشناسان فارغ التحصیل رشته گیاهپزشکی، زمینه اشتغال فراهم شده است، اظهار کرد: برای تولید محصول سالم، در سطح یک هزار و ۵۰۹ هکتار با دو کلینیک گیاهپزشکی، قرارداد خرید خدمات گیاهپزشکی منعقد شده که با اجرای این طرح برای تعداد ۹ نفر از کارشناسان گیاهپزشکی، اشتغالزایی انجام گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه