اخبار داغ

در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان تایباد مطرح شد؛

انتقاد شدید فرماندار تایباد ازعدم همراهی بانکها در تولید اشتغال/ دستور نشست اضطراری شورای هماهنگی بانکهای عامل در شهرستان

انتقاد شدید فرماندار تایباد ازعدم همراهی بانکها در تولید اشتغال/ دستور نشست اضطراری شورای هماهنگی بانکهای عامل در شهرستان
فرماندار تایباد با انتقاد شدید از بانکهای عامل شهرستان گفت: متاسفانه یکی از بانکهای عامل درشهرستان مدت چهار ماه است که مسئول اعتبارات ندارد و مردم درنوبت وامهای اشتغال سرگردان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان تایباد و کارگروه اشتغال شهرستان به ریاست فرماندار تایباد ظهرامروز درمحل دفترکار فرماندار برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

حسین شرافتی راد، فرماندار تایباد دراین نشست گفت: چشم انداز مطلوبی برای توسعه روستاها و مناطق محروم شهرستان تایباد، درکار گروه اشتغال شهرستان دیده شده بود که اگر بانکهای عامل همراهی لازم را می داشتند و تحقق چشم انداز دیده شده درکارگروه اشتغال شهرستان محقق می شد، بخشی ازمشکلات اشتغال و پشتیبانی مشاغل خانگی مرتفع می گردید.

,

 

,

وی با انتقاد شدید از بانکهای عامل گفت: متاسفانه یکی از بانکهای عامل درشهرستان مدت چهار ماه است که مسئول اعتبارات ندارد و مردم درنوبت وامهای اشتغال سرگردان هستند.

,

 

,

فرماندار تایباد تصریح کرد: دوماه مانده به پایان سال بانکها درگیر حسابرسی می شوند و هنوز عملا در پرداخت تسهیلات تکلیفی، بانکهای شهرستان به وظایف خود عمل نکرده اند و این چالش مهم بخش اشتغال می باشد.

,

 

,

وی افزود: یکی از بانکها جلوی وامهای اشتغال روستایی راگرفته است که باید برای حل این مشکل مسئولین استانی وکشوری چاره اندیشی کنند.

,

 

,

شرافتی راد ادامه داد: تمام تلاش کارگروه اشتغال باید تحقق شعار سال باشد و به چشم انداز تعریف شده خودرا برسانیم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: هرچند درجذب اعتبارات اشتغال رتبه هشتم استان را دارا هستیم ولی اگر بانکها همکاری می کردند، وضعیت اشتغال ازاین بهتربود.

,

 

,

در بخش دیگری از این نشست زنگنه، نماینده قرارگاه سازندگی درمناطق محروم سپاه پاسداران هم دراین نشست عنوان کرد: قرارگاه سازندگی سپاه دربخشهای محروم و دهستان آباد مشارکت فعال دارد.

,

 

,

وی ادامه داد: این قرارگاه سازندگی درشهرستان تایباد، دهستان کرات، پیرامون اشتغال در بخشهای  کشاورزی و اشتغال خانگی به مناطق محروم با کارشناسی ادارات تخصصی مشغول به کارشده است.

,

 

,

در ادامه محمود بیانی دبیر کار گروه اشتغال شهرستان گفت: از دوبانکی که بعنوان عامل درشهرستان معرفی شده است، یک بانک شعبه ای درتایباد ندارد! و کار ثبت نام بصورت مجازی انجام می شود وضمانت هایی که مطالبه می کنند، امکان فراهم کردن برای روستاییان میسر نمی باشد.

,

 

,

وی افزود: بانکها عامل برای پرداخت وام روستایی و اشتغال، مطالبه ضامن کارمند و یا کاسب شهری دارند، که عملا فراهم کردن این گونه ضمانت ها برای روستاییان میسر نمی شود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: پرونده های متعددی، برای دریافت تسهیلات اشتغال، برای پشتیبانی مشاغل خانگی به بانکها معرفی شده ولی متاسفانه بانکها از اول سال برای اکثر این پرونده های معرفی شده پرداختی نداشته اند، اگر این مبلغ را بانکها عامل پرداخت می کردند رتبه شهرستان درپشتیبانی ازمشاغل خانگی بهتر می شد.

,

 

,

درپایان این نشست حسین شرافتی راد، فرماندار و رییس کارگروه اشتغال شهرستان دستور نشست اضطراری شورای هماهنگی بانکهای عامل درشهرستان را اعلام کرد و گفت: دراولین فرصت باید تکلیف طرحهای اشتغالزا معرفی شده به بانکهای عامل مشخص و گزارشی از نارضایتی مردم به مسئولین ذی صلاح استان منعکس شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه