اخبار داغ

بختک بحران بر تارو پود بازمانده کارخانجات نساجی استان؛

کرب ناز هرسین در سراشیبی ورشکستگی/ 100 کارگر دیگر هم بیکار شدند

کرب ناز هرسین در سراشیبی ورشکستگی/ 100 کارگر دیگر هم بیکار شدند
کارخانه کرب ناز هرسین این روزها وضعیت مناسبی را طی نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دیوانگاه،  دورنمای صنعت نساجی کشور،‌ یک صنعت ورشکسته است زیرا حجم ورود قاچاق یا حتی واردات قانونی انواع محصولات نساجی چینی و ترک به ایران به‌قدری بوده که اذهان عمومی و مصرف‌کنندگان داخلی جای خالی کارخانه‌های قدیمی نساجی را کاملا احساس می‌کنند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیوانگاه،,

.

, .,

این صنعت همانند دیگر صنایع تولیدی کشور با رکود دست‌وپنجه نرم کرده و به‌خاطر کمبود نقدینگی در کشور نتوانسته در مسیر رقابتی حرکت‌های روبه جلویی را از خود به نمایش بگذارد و در واقع عدم تامین نیازهای مالی این صنایع در جهت بروز رسانی تجهیزات باعث تیرگی آسمان این صنعت شد.

,

.

, .,

کارخانه کرب ناز هرسین از جمله صنایع در شرف ورشکستگی است که در مسیر تولید فراز و نشیب های فراوانی داشته و در این مدت مدیران مختلفی را هم عوض کرده است و امروز علی رقم وعده های داده شده برای نجات آن از ورشکستگی و بازدید های مختلف از سطح فرماندار تا استاندار و وزیر از این صنعت متأسفانه خبر های نگران کننده ای از احتمال تعطیلی آن به گوش می رسد..

,

, ,

کرب ناز در سال 1392با 300کارگر و چهار شیفت کاری فعالیت داشته و پس از آن از اواخر سال 93مشمول ماده 140قانون تجارت (ورشکستگی)شد و میزان نیروهای خود را به 220و سه شیفت کاری تقیلیل داده و در نهایت امروز با تسویه 100نیروی خود با حدود 120کارگر و دو شیفت کاری در سراشیبی ورشکستگی افتاده است.

,

 

,

حسن سلیمانی نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه اظهار داشت: بنده از روز اول به دلیل عدم انطباق این صنعت با شرایط محیطی منطقه مخالف بودم و همچنان هم این نظر را دارم.

, در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه,

, ,

وی افزود: هر ساله سرمایه گزاری های صورت میگیرد ولی کاری برای منطقه انجام نمی شود و در حال حاضر هم که به بانک ملت واگذار شده است موظف به تأمین ان است و این موضوع در شورای اشتغال شهرستان و استان بارها مطرح شده است.

,

 

,

نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار بر این نبود که اگر صنعتی به فروش میرسد آن صنعت تعطیل و نابود شود بلکه خصوصی سازی باید در راستای بهبود وضعیت مدیریت باشد.

,

 

,

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: دولت و سازمان صنایع این صنعت را ایجاد کرده و تسهیلات از بانک ملت گرفته و پس نداده بودند که در نهایت تملک شد، بانک ملت هم باید یا آنرا بفروشد یا احیاء کند نه اینکه به مکانی برای رفت و آمد مدیران تبدیل شود.

,

 

,

وی افزود: این کارخانه وضعیت خوبی داشت چه شد که به این وضع دچار شد متأسفانه مدیری که کار می کند را برکنار می کنند و مدیری را معرفی می کنند که کاربلد نیست این نشانه بی توجهی است.

,

 

,

نماینده مردم هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم هر چه بگویند حق دارند و نمی شود گفت که مردم حق ندارند و واقعاً بانک ملت هم کوتاهی کرده است و باید جبران کند.

,

 

,

به گزارش دیوانگاه، هر چند که هر روزه آمار و اخباری از میزان جذب سرمایه و حضور سرمایه گذاران در شهرستان به گوش میرسد اما به نظر میرسد اولویت کاری حفظ داشته ها و نجات صنایع موجود از ورشکستگی و تثبیت آنهاست.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه