اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی:

در تبریز به هنر ساخت ضریح دست یافته ایم

در تبریز به هنر ساخت ضریح دست یافته ایم
داداش زاده: در تبریز برای اولین بار به هنر ساخت ضریح دست‌یافته‌ایم و اولین مورد هم‌ساخت نیم ضریح تل زینبیه است که عهده‌دار آن شده‌ایم و با همکاری دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز و کمک خدا این پروژه را اجرایی می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهروصال؛ علی داداش زاده؛ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی؛ بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول اداره عتبات و عالیات شهرستان اهر؛ گفت: همان‌گونه که آذربایجان در طول تاریخ شهر اولین‌ها و تاریخ‌ساز بوده است در بحث راه‌اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز استان ما اولین استانی بود که در سال 1382 اقدام به راه‌اندازی ستاد کرد و پس‌ازآن از سال 1384 در بقیه استان‌ها ستاد بازسازی عتبات عالیات راه‌اندازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال,

وی در ادامه مطرح کرد: همان‌طور که مستحضر هستید قبور ائمه اطهار (ع) ویترین شیعه است و وهابیت امروزه با ساخت مساجد مجلل سعی دارد این حرکت شیعه را کمرنگ کند.

,

وی در جواب برخی که می‌گویند این‌همه مستمند در ایران است چرا این‌قدر هزینه بازسازی عتبات عالیات در کشورهای دیگر را می‌کنید، اذعان داشت: اکثر این وجوهات را همان افراد مستمند به عتبات عالیات کمک‌رسانی می‌کنند و با نیت بازسازی عتبات عالیات اهدا می‌کنند. این‌گونه افراد که مخالف هستند معمولاً خود تاکنون ریالی برای خیریه‌ها و بازسازی عتبات عالیات هزینه نکرده‌اند.

,

داداش زاده در خصوص کمک خیرین مطرح کرد: خیرین کمک‌های زیادی می‌کنند و این جای خود را دارد ولی نباید این را نیز از مردم بگیریم که در بازسازی عتبات عالیات سهیم و شریک باشند. سعی ما این است هرکسی در وسع توان خود در این امر خیر شریک باشد.

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در پایان مطرح کرد: در تبریز برای اولین بار به هنر ساخت ضریح دست‌یافته‌ایم و اولین مورد هم‌ساخت نیم ضریح تل زینبیه است که عهده‌دار آن شده‌ایم و با همکاری دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز و کمک خدا این پروژه را اجرایی می‌کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه