اخبار داغ

معاون نخست‌وزیر ترکیه:

رضا ضراب در دادگاه تحت فشار و وعده‌های آمریکا بود

رضا ضراب در دادگاه تحت فشار و وعده‌های آمریکا بود
معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد: رضا ضراب در دادگاه تحت فشار، تهدید و وعده‌های آمریکا شهادت داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته رضا ضراب تاجر ایرانی - ترکیه‌ای در دادگاه آمریکا علیه مدیر هالک بانک ترکیه شهادت داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امروز معاون نخست‌وزیر ترکیه در پارلمان این کشور اعلام کرد که رضا ضراب تحت فشار مجبور به اعتراف و شهادت بوده است.

,

حریت دیلی روزنامه ترکیه‌ای نوشت:‌ «بزداق» معاون نخست‌وزیر ترکیه امروز در مذاکرات بودجه ۲۰۱۸ این کشور در مجلس ترکیه اعلام کرد ضراب تحت فشار بوده، یا تهدید شده و یا اینکه وعده و وعیدهایی مبنی بر آزادی ایشان در قبال این اعتراف و شهادت دریافت کرده است.

,

«بزداق» همچنین شاهدان در دادگاه را جزو تروریست‌های فتح‌الله گولن( FETO) اعلام کرد.

,

وی همچنین اعلام کرد: آمریکا با برگزاری چنین محکمه‌ای به دنبال توطئه علیه ترکیه است.

,

بزداق گفت: دادگاههای اخیری که انجام شد بانیان آن تروریست‌های FETO هستند که در دادگاه سندسازی می‌کنند و شهادت می‌دهند. یکی از اینها بانکدار FETO است که امضای آن هم در پای همین اسناد وجود دارد. 

,

معاون نخست‌وزیر ترکیه گفت:‌ این غیرممکن خواهد بود که بتوانند توطئه خود را علیه ترکیه به نتیجه برسانند در حالیکه تمام آن چیزی که در این دادگاه گفته می‌شود دروغ و آلوده به نیرنگ است.

,

وی گفت: همه اینها توطئه و ادعایی بیش نیست. همه ادعاهای آنها در پارلمان بررسی می‌شود و تصمیم جدید اتخاذ خواهد شد و ادعاهای آنها مسئله جدیدی نیست و کسی نمی‌تواند با چنین دروغ‌‌هایی ترکیه را از حق خود بازدارد. موضع ما در این باره بسیار صریح  روشن است و ما همواره موضع خود را در کنار مردم خودمان پیش خواهیم برد.

,

رضا ضراب تاجر ایرانی - ترکیه‌ای است که به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران از سوی آمریکا متهم شده است. همچنین در این باره مدیر هالک بانک ترکیه هم به این اتهام بازداشت شده است. 

,

هفته گذشته دادگاهی در آمریکا برگزار شد که در آن رضا ضراب بر علیه این مدیر بانک شهادت داد. 

,

بسیاری اعلام کردند که شهادت رضا ضراب تحت فشار و وعده‌های آمریکا مبنی بر آزادی ایشان بوده و امروز هم معاون نخست وزیر ترکیه بر آن تأکید کرده است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه